Obchod mezi miliardáři. Šoustal koupil od Krska deset nákupních center v Polsku

Česká developerská společnost MY Park spadající do skupiny Reticulum podnikatele Zdeňka Šoustala koupila v Polsku deset nákupních center. Síť s maloobchodními plochami nazvané A-Centrum koupil MY Park od BHM Group vlastněné dalším českým podnikatelem Tomášem Krskem. Podle informací serveru CzechCrunch se výše transakce pohybuje kolem 1,5 miliardy korun.
Pro MY Park se jedná o první akvizici na území Polska. V deseti centrech je dohromady zhruba 30 tisíc metrů čtverečních pronajímatelné plochy a více než 60 nájemních míst. Mezi hlavní nájemce patří například obchody Pepco, prodejce bot CCC, drogerie Rossmann, nebo prodejci oblečení Martes a KiK. Centra jsou obsazeny z 99 procent.
„Z česko-slovenského subjektu se stáváme společností evropskou. K Polsku máme blízko nejen geograficky. Věříme v sílu a stabilitu místní ekonomiky a očekáváme vzrůstající kupní sílu obyvatelstva. Polsko je po Česku a Slovensku náš třetí trh,“ uvedla výkonná ředitelka MY Park Lenka Kořínková.
Realitní a developerská společnost MY Park se zaměřuje na investice do maloobchodních nemovitostí, především do segmentu retail parků a maloobchodních prodejen. Celkem 60 prodejen pronajímá v Česku a na Slovensku například společnostem Penny, Billa, Albert nebo JIP. Šoustal vlastní kromě jiného také developerskou společnost zaměřenou převážně na výstavbu průmyslových areálů Accolade. Podle magazínu Forbes je Šoustal v současnosti 23. nejbohatším Čechem.
BHM group je středoevropskou investiční skupinou, která spravuje desítky společností v zemích, jako je Německo, Finsko, Polsko, Slovinsko, Slovensko a Česko. Krska zařadil Forbes v žebříčku nejbohatších Čechů na 49. místo.
Je předvolební červen, takže se strany pokoušejí upoutat pozornost. Protože za dva týdny nastanou volebně plonkové prázdniny. Potom už bude jenom ostré předvolební září.
Dalibor Martínek: Politici nechápou, co znamená nedostupné bydlení
Názory
Skupina Trdlokafe je na vzestupu a od prodeje trdelníku se značně rozrostla a posunula. Dnes do ní spadají stovky prodejen z celou řadou produktů v mnoha zemích světa, nejnověji skupina koupila populární Kytky od Pepy. Byznysmodel se pak podle zakladatele skupiny také zásadně proměnil. A dneska již klíčovým příjmem rozhodně nejsou trdelníky, ale prodej franšíz, stavba poboček i software pro jejich řízení. Do světa se vydali, protože v Česku už nebylo dost atraktivních míst pro pobočky. „Nikde jsme nebojovali s hygienou tak jako v Kalifornii,“ říká zakladatel skupiny Radek Klein.
Zakladatel Trdlokafe Radek Klein: Česko už nám bylo malé
Leaders
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?