Reklama

Neutěšený Klárov se promění. Už příští rok bude přístupnější pro chodce i cyklisty

Takto by mohl vypadat Klárov už v příštím roce.
Se svolením IPR
Petra Jansová
pej

Klárov patří k nejfrekventovanějším dopravním uzlům na Malé Straně. Současná podoba okolí stanice Malostranská ale neodpovídá potřebám turisty vytížené lokality. Do dvou let by se proto měla změnit, a to podle koncepční studie architektonického studia A69.

Širší chodníky a tramvajové ostrůvky, nové přechody a cyklistické pruhy by již v příštím roce měly zlepšit veřejný prostor Klárova. Koncepční studii zadanou Institutem plánovaní hlavního města Prahy (IPR) zpracovalo architektonické studio A69. 

„Cílem koncepční studie je identifikovat problémy a najít možnosti řešení dopravního uspořádání, navrhnout krajinářské řešení, navázání Klárova na další rekreační plochy a navrhnout komplexní řešení veřejných prostranství,“ přibližuje vedení IPRu.

Klárov je jedním z nejrušnějších míst na Malé Straně. Nejvíce ho zatěžují turisté mířící odsud převážně na Pražský Hrad. Je zde přelidněno a přitom prostor není pro chodce moc přívětivý. Proto má dojít ke změně.

Na budoucí podobu se můžete podívat do následující galerie:

Jakub Chmelař z dubajské společnosti Inspire Real Estate

Dubajská realitní bublina se dál nafukuje. Byty tam skupují Rusové i Češi

Když jde v Dubaji do prodeje nový projekt, před kancelářemi developerů stojí lidé od půlnoci frontu, aby na ně vůbec něco zbylo. „Ten zájem je obrovský. Lidé kupují všechno, co je na trhu,“ říká Jakub Chmelař z dubajské společnosti Inspire Real Estate.

Přečíst článek

pivovar v Litoměřicích před rekonstrukcí

Chátrající zámek, pivovar či nádraží. Obce a města opět dostanou podporu na obnovu brownfieldů

Staré a zanedbané budovy obcí, měst a krajů mají i v letošním roce šanci na znovuvzkříšení díky dotacím z Národního plánu obnovy. Ministerstvo průmyslu a obchodu aktuálně zveřejnilo pro tyto typy brownfieldů novou dotační výzvu v rámci programu Regenerace brownfieldů pro podnikatelské využití. Kolik obcí, krajů či městských částí této šance letos využije, bude zřejmé, až se uzavře příjem žádostí. V rámci minulé výzvy chtěla revitalizovat obecní brownfieldy necelá třicítka měst, která podala žádost o dotaci v celkovém součtu 635 milionů korun. Další část finančních prostředků musely mít obce a města z vlastních zdrojů. 

Přečíst článek

 

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme