Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Krteček, Brno i samoobslužná zmrzlinárna. Nádraží v Lipsku je světový unikát

Stanislav Šulc

Lipské nádraží má řadu rekordů. S více než 83 tisíci čtverečními metry je největším evropským nádražím, co se týče plochy obchodní, je dokonce největším nádražím na světě. V současnosti lze lipské nádraží navštívit i díky německé měsíční vlakové jízdence, která stojí 49 eur a mohou si ji koupit i Češi. Jak nádraží vypadá a co na něm najdete? Podívejte se na video i fotogalerii, kde objevíte i Krtečka nebo aktuální pochvalu Brnu.

Reklama

Lipské nádraží (Leipzig Hauptbahnhof) je jedním z nejvýznamnějších dopravních uzlů Německa a je známé svou impozantní velikostí, historií a moderními prvky, které symbolizují dynamický vývoj města Lipska.

Podívejte se, co dnes nabízí Lipské nádraží 👇

Lipské nádraží bylo otevřeno 4. prosince 1915, po více než šesti letech plánování a výstavby. Nahradilo čtyři menší nádraží, která byla rozprostřena po celém městě, a spojilo je do jednoho centrálního místa. Samotné nádraží je považováno za architektonický skvost, který představuje secesní a neoklasicistní prvky.

V průběhu druhé světové války utrpělo nádraží vážné škody, ale bylo obnoveno a modernizováno v poválečných letech. V 60. letech 20. století prošlo nádraží dalšími významnými rekonstrukcemi, které zahrnovaly elektrifikaci kolejí a zlepšení infrastruktury.

Občanská plovárna je jedna z nejstarších říčných plováren ve střední Evropě.

FOTOGALERIE: I tak by to mohlo vypadat nábřeží pod Letnou. Auta by měli nahradit lidé

Dlouhodobě nábřeží Edvarda Beneše pod pražskou Letnou patří spíš autům či kotvícím lodím, nikoliv lidem. A to je podle architektů Miroslava Krátkého a Tomáše Jana Cieśly (Archicraft) škoda. Cílem jejich iniciativy je znovu přivést do těchto atraktivních míst život.

Přečíst článek

150 tisíc cestujících denně

V současné době je Lipské nádraží důležitým dopravním uzlem, kterým procházejí linky městské, regionální a dálkové dopravy, včetně vysokorychlostních vlaků ICE. Každý den odsud vyrazí více než tisíc vlaků a obslouží více než 150 tisíc cestujících.

V roce 2022 prošlo nádraží rozsáhlou modernizací, která zahrnovala rekonstrukci kolejí, modernizaci signalizační techniky a zlepšení přístupu pro osoby s omezenou schopností pohybu.

Lipské nádraží je dnes také oblíbenou turistickou atrakcí. Nabízí návštěvníkům nejen možnost cestování, ale také širokou škálu obchodů, restaurací a dalších služeb, které se nachází v nákupním centru.

Tato ikonická stavba je tedy nejen zásadní pro dopravní infrastrukturu Lipska a celého Německa, ale je také důležitým kulturním a historickým památníkem, který odráží měnící se tvář města a země. Lipské nádraží je skutečně místem, kde se setkává historie s modernou dobou.

Dalibor Martínek: Český realitní trh stojí před kolapsem. Miliardy půjčených korun nedokážou investoři splácet

Dalibor Martínek: Český realitní trh stojí před kolapsem. Miliardy půjčených korun nedokážou investoři splácet

Situace na realitním trhu se brzo překlopí do ekonomického kolapsu, jaký jsme v Česku nezažili třicet let. Vyplývá to z poznatků firem pohybujících se na trhu. Co k takovému závěru vede? Mnoho společností, developerů, si před pár lety napůjčovaly v součtu miliardy korun za nízké úroky. Jenže dva roky se Česko pere s nejvyšší inflací v celé Evropské unii. Takzvaná dobrá zpráva, že v Česku klesla po dvou letech inflace v červnu pod deset procent, na „pouhých“ 9,7 procenta, na tom nic nemění.

Přečíst článek

Radim Jančura: Rakušané nesmyslně zvedají ceny. V našem hotelu je pivo za dvě eura

Jančura: V našich hotelech v Rakousku si Češi sami čepují a platí bez obsluhy. A já jim věřím

Majitel dopravní společnosti RegioJet Radim Jančura koupil v době covidu hotel v rakouských Alpách. V loňském roce k němu přikoupil ještě druhý. Jak se mu jeho hoteliérská branže rozvíjí? „Pro mě je to jakýsi koníček,“ říká Jančura v rozhovoru pro newstream.cz. Jeden z hotelů v současnosti prochází rozsáhlou rekonstrukcí, nákup dalšího hotelu je zatím ve hvězdách. Jančura si prostě osahává nový byznysový prostor. Mezitím rozvíjí oblast svého hlavního zájmu, dopravu. A na podzim chystá novou železniční linku na Ukrajinu.

Přečíst článek

Reklama

Související

Lipské nádraží je světový unikát

Němci nechávají auta doma. Dotované vlaky u sousedů používají čím dál více i Češi

Přečíst článek

Německo zřejmě upustí od prověřování čínských investic v zemi. Bojí se, že o ně přijde

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme