
Ruinu na nádraží chtěli zbourat. Nakonec ji zachránili a slouží místní „zušce“
RealityI když byl někdejší nádražní sklad ve špatném stavu, nezbourali ho. Teď zrekonstruovaný „dřevák“, jak domku v Řevnicích říkají, využívají pro kulturní akce.
I když byl někdejší nádražní sklad ve špatném stavu, nezbourali ho. Teď zrekonstruovaný „dřevák“, jak domku v Řevnicích říkají, využívají pro kulturní akce.
Na území Prahy by mohly vzniknout dvě nové vlakové linky S61 z Vršovic do Malešic a S71 z Radotína do Běchovic. Cílem je zlepšit síť vlakových spojení. Kdy budou zavedeny, není jasné, záležet bude na vybudování potřebné infrastruktury včetně některých zastávek.
Na pražském smíchovském nádraží začíná jeho modernizace, která zahrnuje opravu kolejí a nástupišť, přestavbu obou podchodů a jejich prodloužení či vybudování výtahů. Práce se podle mluvčí Správy železnic (SŽ) Nely Eberl Friebové uskuteční za plného provozu a hotové mají být do tří let. Správa plánuje také rekonstrukci nádražních budov a pražský magistrát chce na nádraží vybudovat dopravní terminál pro MHD. Stavbu slavnostně zahájili ministr dopravy Martin Kupka (ODS), generální ředitel SŽ Jiří Svoboda, pražský primátor Bohuslav Svoboda (ODS) a zástupci stavebníků.
Dlouhé roky chátrající bývalé nádraží Vyšehrad v Praze 2 změnilo majitele. Podle informací serveru Seznam Zprávy má na místě nádražní budovy vyrůst projekt s mikrobyty. Developerem a investorem má být Milorad Miško Miškovič, který stál také u proměny pražského Karlína a s firmou Karlin Port Real Estate realizoval v hlavním městě více než padesátku projektů.
Investiční skupina Penta kupuje prostřednictvím Penta Real Estate firmu ČSAD Praha Holding, která vlastní autobusové nádraží Florenc a přilehlé pozemky. Spojení firem posuzuje Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), který o tom informoval na svých internetových stránkách. Transakci antimonopolní úřad posuzuje v takzvaném zjednodušeném řízení, rozhodnutí tedy vydá do 20 dnů.
Desítky nových příměstských i dálkových linek železničních linek má v budoucnu pojmout pražské Hlavní nádraží. Vzniká studie, která vlaky „pošle" pod nynější úroveň a podle níž vzniknou v centru i nové zastávky - třeba na Karlově náměstí.
Lipské nádraží má řadu rekordů. S více než 83 tisíci čtverečními metry je největším evropským nádražím, co se týče plochy obchodní, je dokonce největším nádražím na světě. V současnosti lze lipské nádraží navštívit i díky německé měsíční vlakové jízdence, která stojí 49 eur a mohou si ji koupit i Češi. Jak nádraží vypadá a co na něm najdete? Podívejte se na video i fotogalerii, kde objevíte i Krtečka nebo aktuální pochvalu Brnu.
Projekt rekonstrukce Smíchovského nádraží je opět o krok blíž k začátku realizace. Začne se letos odstraněním lávky do Radlic. Hotovo by mohlo být do čtyř let.
Architektonickou studii na podobu nového brněnského hlavního nádraží zpracuje nizozemský architektonický ateliér Benthem Crouwell Architects. Správa železnic (SŽ) s ním ve středu podepsala smlouvu. Na Twitteru to uvedl generální ředitel SŽ Jiří Svoboda.