Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Zuckerberg a Meta otestují prodej virtuálního zboží v metaverse. Lidé jsou ochotni zaplatit miliony

Virtuální hra společnosti Meta a Oculus Horizon Worlds
Oculus, s laskavým svolením
Dušan Kütner
duk

Provozovatel Facebooku společnost Meta a její šéf Mark Zuckerberg otestují prodej virtuálního zboží a zážitků v budovaném světě metaverse. Využijí k tomu hru z virtuálního prostředí Horizon Worlds, kterou ve Spojených státech spustili v prosinci. Důvodem je i to, že podle odhadu Citi Bank může činit hodnota ekonomiky metaverza do roku 2030 až 13 bilionů dolarů, uvedl server CNBC.

Reklama

Provozovatel Facebooku, společnost Meta, testuje nové nástroje, které tvůrcům umožní prodávat aktiva a zážitky ve virtuálních světech. Využije k tomu svou hru Horizon Worlds. „Možnost prodávat virtuální předměty a přístup k věcem uvnitř světů je nová část rovnice elektronického obchodování,” řekl šéf Mety Zuckerberg.

Nejúspěšnějším až kultovním počinem herního studia Epic Games byla hra Fortnite.

Sony a majitel Lega zbrojí na metaverse, za miliardy dolarů koupí podíly v Epic Games

Budování virtuálního světa zvaného metaverse získalo další finanční stimul. Nadnárodní zábavní gigant Sony a majitel Lega, společnost Kirkbi koupili podíly, každý za miliardu dolarů (asi 22 miliard korun), v herní společností proslavené její Fortnite, firmě Epic Games, uvedla agentura Reuters.

Přečíst článek

Během posledních několika měsíců společnosti a jednotlivci získávali vše od umění po nemovitosti ve virtuálních světech na platformách jako Decentraland a The SandBox. Nyní to vypadá, že Zuckerberg chce uživatelům umožnit dělat totéž na Horizon Worlds, podotkl server CNBC.

Horizon Worlds je nedílnou součástí plánu společnosti Meta na vytvoření takzvaného „metaverse“, uvedl mimo jiné Zuckerberg ve videu zveřejněném v pondělí večer jako součást blogpostu miliardáře:

Mark Zuckerberg vysvětluje plány na prodej virtuálního zboží a zážitků v Horizon Worlds.

„Začínáme to zavádět jen s hrstkou tvůrců a uvidíme, jak to půjde, ale myslím si, že postupem času to budeme zavádět víc a víc,“ podotkl Zuckerberg. Představa Mety je, že by například někdo mohl vyrábět a prodávat připojitelné příslušenství pro prostředí zaměřené na módu nebo například nabízet placený přístup do nové části nějakého speciálního virtuálního světa.

Horizon Worlds – dříve nazývaný Facebook Horizon – je bezplatná online videohra pro virtuální realitu, která lidem umožňuje vytvářet a prozkoumávat virtuální světy. Meta hru vydala pro svá herní zařízení Oculus VR v USA a Kanadě 9. prosince, ale celosvětově ještě nebyla uvedena na trh.

Burger, ilustrace

McDonald's expanduje. Tentokrát do metaverse

Ke 40 tisícům poboček po celém světě má fastfoodový řetězec McDonald's v plánu přidat i další - v metaversu, píše server Insider. 

Přečíst článek

Zuckerberg je zanícený příznivec myšlenky metaverse – ostatně i proto nedávno přejmenoval společnost Facebook provozující stejnojmennou sociální síť právě na Meta. V posledních měsících přitom stoupá zájem firem i jednotlivců nakupovat na virtuálních platformách téměř vše od umění po virtuální nemovitosti.

Například hip-hopová hvězda Snoop Dogg koupil virtuální pozemek – a poté jeden z jeho fanoušků zaplatil  v prosinci 450 tisíc dolarů (asi 10 milionů korun) za koupi pozemku vedle něj přes The Sandbox, upozornil CNBC.

Metaverse nabízí bilionové příležitosti

Nákup a prodej digitálních aktiv nebyl dříve na Horizon Worlds možný, ale Meta si uvědomuje, že v metavesmíru lze vydělat peníze. Citi Bank skutečně odhaduje, že do roku 2030 by metaverse ekonomika mohla mít hodnotu mezi osmi biliony až 13 biliony dolarů.

„Metaverse – ze své podstaty není omezena fyzickým prostorem – přinese novou úroveň kreativity a otevře nové příležitosti pro další generaci tvůrců a podniků, aby se mohli věnovat svým vášním a vytvářet si živobytí,“ uvedla Meta na svém blogpostu. Kromě nákupů ve světě budou někteří tvůrci virtuálního světa v USA za své úsilí přímo placeni společností Meta, podotkla firma.

>>>>>> Zajímáte se o alternativní investice? Čtěte zde <<<<<<

Magazín newstream CLUB

Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.

Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba. 

Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.

Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Mark Zuckerberg, šéf Meta Platforms, dříve Facebooku
video

Jak zbohatnout? Přesunem skutečných peněz do virtuálního světa a zpět

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme