McDonald's expanduje. Tentokrát do metaverse
Ke 40 tisícům poboček po celém světě má fastfoodový řetězec McDonald's v plánu přidat i další - v metaversu, píše server Insider.
„Poflakujete se v metaversu a dostane hlad? Nemusíte si sundávat brýle a sluchátka a klidně si skočte do McDonald's. Jen o pár chvil později vaše objednávka dorazí k vašim dveřím,“ napsal právník a specialista na ochranné zámky Josh Gerben na Twitteru po tom, co vedení fastfoodového řetězce požádala o registraci hned deseti ochranných zámek pro virtuální potravinářské a nápojové produkty.
Podle Gerbese ke schválení patentů dojde, ale až během osmi až devíti měsíců.
[[Twitter status: https://twitter.com/JoshGerben/status/1491449758967562240?s=20&t=wBCJfWuMWqTTGBR7TavJBQ]]
Společnost si rovněž zažádala o patentování zábavních akcí a služeb pod značkami McDonald's a McCafé, včetně pořádání virtuálních koncertů, píše server Insider.
Gerbes navíc předpokládá, že v tomto roce k expanzi do virtuálního světa přistoupí i další značky.
Podle analytické společnosti Emergen Research byla loni velikost trhu spojeného s metaverse necelých 50 miliard dolarů. Do roku 2028 mají ovšem tržby, které jím protečou, stoupnout na 830 miliard dolarů.
O podíl na tržbách, které by měly virtuálním světem v budoucnu protéct, se přihlásila už i americká kavárenská síť Panera Bread. Ta si žádala o patent zahrnující NFT, služby virtuální zábavy i program virtuálních odměn.
Celebrita, která „nikdy nic neuměla“, opět prokázala skvělý cit pro budoucí byznys. Do segmentu non-fungible tokenů nastoupila již v roce 2017 a v současnosti patří k lídrům na trhu s digitálními obrázky. Části její sbírky se prodávají na nejprestižnějších aukcích světa. Kontroverzní diva Paris Hilton hlásí návrat. Je světovým guru v NFT
Enjoy
K rapidně rozvíjejícímu se digitálnímu trhu NFT (zkratka pro Non-Fungible Token), na který se začaly upírat aktivity i některých umělců, se rozhodla vstoupit největší hudební nahrávací společnost Universal Music. Ve spolupráci se sběratelem vytvořila virtuální kapelu Kingship, jejímiž členy jsou tři znudění lidoopi a jedna zmutovaná opice. A ne ledasjaké – jsou to animovaní členové sbírky NFT známé jako Bored Ape Yacht Club obsahující 10 tisíc lidoopích postaviček. Jedna z nich byla přitom na aukci v Sotheby´s nedávno prodána za úctyhodných 3,4 milionu dolarů.Universal Music jde na NFT trh s virtuální kapelou čtyř znuděných lidoopů
Enjoy
Magazín newstream CLUB
Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.
Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba.
Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.
Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.
Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí.
K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.