Reklama

McDonald's expanduje. Tentokrát do metaverse

Burger, ilustrace
Pixabay
Petra Jansová
pej

Ke 40 tisícům poboček po celém světě má fastfoodový řetězec McDonald's v plánu přidat i další - v metaversu, píše server Insider. 

Reklama

„Poflakujete se v metaversu a dostane hlad? Nemusíte si sundávat brýle a sluchátka a klidně si skočte do McDonald's. Jen o pár chvil později vaše objednávka dorazí k vašim dveřím,“ napsal právník a specialista na ochranné zámky Josh Gerben na Twitteru po tom, co vedení fastfoodového řetězce požádala o registraci hned deseti ochranných zámek pro virtuální potravinářské a nápojové produkty.

Podle Gerbese ke schválení patentů dojde, ale až během osmi až devíti měsíců.

Společnost si rovněž zažádala o patentování zábavních akcí a služeb pod značkami McDonald's a McCafé, včetně pořádání virtuálních koncertů, píše server Insider

Gerbes navíc předpokládá, že v tomto roce k expanzi do virtuálního světa přistoupí i další značky. 

Podle analytické společnosti Emergen Research byla loni velikost trhu spojeného s metaverse necelých 50 miliard dolarů. Do roku 2028 mají ovšem tržby, které jím protečou, stoupnout na 830 miliard dolarů.

Reklama

O podíl na tržbách, které by měly virtuálním světem v budoucnu protéct, se přihlásila už i americká kavárenská síť Panera Bread. Ta si žádala o patent zahrnující NFT, služby virtuální zábavy i program virtuálních odměn.

Paris Hilton

Kontroverzní diva Paris Hilton hlásí návrat. Je světovým guru v NFT

Celebrita, která „nikdy nic neuměla“, opět prokázala skvělý cit pro budoucí byznys. Do segmentu non-fungible tokenů nastoupila již v roce 2017 a v současnosti patří k lídrům na trhu s digitálními obrázky. Části její sbírky se prodávají na nejprestižnějších aukcích světa. 

Přečíst článek

Virtuální NFT kapela Kingship

Universal Music jde na NFT trh s virtuální kapelou čtyř znuděných lidoopů

K rapidně rozvíjejícímu se digitálnímu trhu NFT (zkratka pro Non-Fungible Token), na který se začaly upírat aktivity i některých umělců, se rozhodla vstoupit největší hudební nahrávací společnost Universal Music. Ve spolupráci se sběratelem vytvořila virtuální kapelu Kingship, jejímiž členy jsou tři znudění lidoopi a jedna zmutovaná opice. A ne ledasjaké – jsou to animovaní členové sbírky NFT známé jako Bored Ape Yacht Club obsahující 10 tisíc lidoopích postaviček. Jedna z nich byla přitom na aukci v Sotheby´s nedávno prodána za úctyhodných 3,4 milionu dolarů.

Přečíst článek

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme