McDonald's expanduje. Tentokrát do metaverse
Ke 40 tisícům poboček po celém světě má fastfoodový řetězec McDonald's v plánu přidat i další - v metaversu, píše server Insider.
„Poflakujete se v metaversu a dostane hlad? Nemusíte si sundávat brýle a sluchátka a klidně si skočte do McDonald's. Jen o pár chvil později vaše objednávka dorazí k vašim dveřím,“ napsal právník a specialista na ochranné zámky Josh Gerben na Twitteru po tom, co vedení fastfoodového řetězce požádala o registraci hned deseti ochranných zámek pro virtuální potravinářské a nápojové produkty.
Podle Gerbese ke schválení patentů dojde, ale až během osmi až devíti měsíců.
[[Twitter status: https://twitter.com/JoshGerben/status/1491449758967562240?s=20&t=wBCJfWuMWqTTGBR7TavJBQ]]
Společnost si rovněž zažádala o patentování zábavních akcí a služeb pod značkami McDonald's a McCafé, včetně pořádání virtuálních koncertů, píše server Insider.
Gerbes navíc předpokládá, že v tomto roce k expanzi do virtuálního světa přistoupí i další značky.
Podle analytické společnosti Emergen Research byla loni velikost trhu spojeného s metaverse necelých 50 miliard dolarů. Do roku 2028 mají ovšem tržby, které jím protečou, stoupnout na 830 miliard dolarů.
O podíl na tržbách, které by měly virtuálním světem v budoucnu protéct, se přihlásila už i americká kavárenská síť Panera Bread. Ta si žádala o patent zahrnující NFT, služby virtuální zábavy i program virtuálních odměn.
Celebrita, která „nikdy nic neuměla“, opět prokázala skvělý cit pro budoucí byznys. Do segmentu non-fungible tokenů nastoupila již v roce 2017 a v současnosti patří k lídrům na trhu s digitálními obrázky. Části její sbírky se prodávají na nejprestižnějších aukcích světa.
Kontroverzní diva Paris Hilton hlásí návrat. Je světovým guru v NFT
Enjoy
K rapidně rozvíjejícímu se digitálnímu trhu NFT (zkratka pro Non-Fungible Token), na který se začaly upírat aktivity i některých umělců, se rozhodla vstoupit největší hudební nahrávací společnost Universal Music. Ve spolupráci se sběratelem vytvořila virtuální kapelu Kingship, jejímiž členy jsou tři znudění lidoopi a jedna zmutovaná opice. A ne ledasjaké – jsou to animovaní členové sbírky NFT známé jako Bored Ape Yacht Club obsahující 10 tisíc lidoopích postaviček. Jedna z nich byla přitom na aukci v Sotheby´s nedávno prodána za úctyhodných 3,4 milionu dolarů.
Universal Music jde na NFT trh s virtuální kapelou čtyř znuděných lidoopů
Enjoy
ZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Myslet na budoucnost. To je hlavní téma zimního vydání magazínu Newstream CLUB. Hvězdou magazínu je Rony Plesl, který v rozhovoru poodkrývá velké plány pro další roky, které chce strávit v novém ateliéru za Prahou. Dále si můžete přečíst rozhovor s miliardářem a investorem Michalem Zahradníčkem, který před rokem otevřel fond Life BioCEEd a hledá skryté poklady ve vědeckých laboratořích.
Se svými vizemi budoucnosti se podělí i další výrazné figury českého veřejného dění včetně technologického evangelisty Petra Máry nebo ekonoma a filozofaTomáše Sedláčka.
O zachování hodnot, tradic a budování odkazu hovoří Štěpán Laichter, který opravuje rodový dům na pražských Vinohradech od architekta Kotěry.
Čeští a slovenští dolaroví milionáři prožívají dobré časy. A to nikoli jen kvůli úspěchům v podnikání, ale také díky situaci na trzích, ukazuje nejnovější vydání Wealth Reportu, který ve spolupráci s agenturou Perfect Crowd připravila J&T Banka. Výnosy z akcií se vůbec poprvé staly hlavním zdrojem příjmů, když překonaly i výnosy z podnikání. A co je neméně podstatné: většina respondentů očekává, že dobře bude i nadále, třeba kvůli investicím do private equity. Kam dále tuzemští milionáři investují? I to zjistíte v novém vydání magazínu Newstream CLUB.
Desáté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo magazínu se můžete těšit opět na jaře.