Reklama

Prodeje luxusních hodinek jdou nahoru. V Číně poptávka upadá

Patek Philippe
obchod Patek Philippe v pražské Pařížské / užito se svolením
Stanislav Šulc

Strach z inflace a změna nákupního chování se zatím neprojevuje na globálních prodejích luxusních statků. A platí to také pro hodinky, jichž se v prvním pololetí prodalo více než loni. Problém pro zejména švýcarské výrobce však může představovat zásadní ochlazení v Číně a Hongkongu.

Reklama

Konkurence chytrých hodinek ani případné obavy z inflace se zatím neprojevují na prodejích luxusních švýcarských hodinek. Po prvním pandemickém roce, kdy se jejich produkce i prodeje propadly o desítky procent, hlásí prodejci skvělá čísla. A to ve srovnání s loňským rokem, ale také s předpandemickým rokem 2019.

„Letošní první pololetí se pro výrobce Swiss Made uzavřelo na velmi dobrých hodnotách. Celkem se prodaly hodinky za 11,9 miliard švýcarských franků, což oproti loňskému prvnímu pololetí představuje nárůst o téměř 12 procent,“ uvedla ve své zprávě za první pololetí Federace švýcarského hodinářského průmyslu (FHS). „Červen představoval osmý po sobě jdoucí měsíc růstu,“ připomínají zástupci federace.

Švýcarský Richemont koupil výrobce kabelek Delvaux.

Covid, válka, recese? Nic z toho luxusní segment netíží, útraty rostou

Tržby z prodeje luxusního zboží se letos zvýší nejméně o pět procent, uvádí to studie konzultační firmy Bain. Zákazníci v USA a v Evropě budou navzdory politické nejistotě spojené s konfliktem na Ukrajině a rostoucí inflací nadále kupovat luxusní hodinky, šperky i boty.

Přečíst článek

Problémy v Číně

Výrobcům vedeným obřím konglomerátem Swatch Group se dařilo masivně zvýšit prodeje v nejlevnějším segmentu (do 200 švýcarských franků) a také v segmentu ultraluxusních hodinek (s cenou nad 3000 franků). Naopak prodeje střednědrahých hodinek (od 200 do 500 franků) se meziročně propadly o třetinu. Právě zde se nejvíce projevuje konkurence chytrých hodinek.

Ještě více však musí švýcarští výrobci řešit zásadní propady poptávky v Číně a HongkonguObě teritoria jsou pro odbyt luxusních hodinek zcela zásadní (v prodejích jde o 2. a 3. největší odbytiště). V letošním prvním pololetí se však obě potýkala s nejrůznějšími omezeními turismu a průmyslu.

V celkových statistikách se propadly prodeje v Hongkongu o téměř 12 procent, v kontinentální Číně dokonce o více než 26 procent.

Víno jako investice.

Burgundské, šampaňské, skotská whisky. Investiční alkohol poráží inflaci

Nejdražší sbírku skotské whisky Macallan Red, která je nyní v Česku, si pořídil fond kvalifikovaných investorů Wine Management. Hodnota tří lahví alkoholu staršího sedmdesáti let je šest milionů korun.

Přečíst článek

Válka na Ukrajině nemá vliv

A projevilo se to také na hospodaření jednotlivých výrobců. Největší hodinářskou společností je Swatch Group, která podle slov svého CEO Nicka Hayeka letos kvůli omezením v Číně přišla o tržby ve výši 400 milionů švýcarských franků.

„Nebylo to jen tím, že byly naše prodejny zavřeny. Projevily se na tom také problémy s logistikou, když se naše produkty do těchto teritorií vůbec nemohly dostat. Navzdory tomu jsme ale udrželi růst provozního zisku, zvýšil se o čtvrtinu z loňských 402 milionů franků na aktuálních 503 milionů,“ uvedl Hayek při ohlašování výsledků společnosti za letošní první pololetí. Naopak konflikt na Ukrajině měl podle Hayeka na výsledky firmy vliv jen v objemu jednoho procenta.

Luxusní turecký resort Terezy Maxové
video

REPORTÁŽ: Turecký resort Terezy Maxové nabízí skutečný luxus. Jezdí sem i Češi

Luxusní resort Kaplankaya poblíž tureckého města Bodrum byl letos zařazen mezi top dovolenkové destinace prestižního výběru Daily Mail. Resort, který i nabízí 140 pokojů a 27 vil, vybudovala Tereza Maxová spolu se svým manželem, tureckým miliardářem Burakem Oymenem. Reportér byznysového portálu newstream.cz resort navštívil. „Češi jsou rozhodně mezi návštěvníky z top deseti zemí,“ prozradil Sarp Okçuoğlu, obchodní šéf společnosti Six Senses, která resort provozuje.

Přečíst článek

Magazín newstream CLUB

Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.

Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba. 

Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.

Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Luxusní švýcarské hodinky Patek Philippe

Luxusní hodinky jsou nejlevnější za poslední dobu. Růst bitcoinu to brzy změní

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme