Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Covid, válka, recese? Nic z toho luxusní segment netíží, útraty rostou

Švýcarský Richemont koupil výrobce kabelek Delvaux.
Ben Storms / Delvaux

Tržby z prodeje luxusního zboží se letos zvýší nejméně o pět procent, uvádí to studie konzultační firmy Bain. Zákazníci v USA a v Evropě budou navzdory politické nejistotě spojené s konfliktem na Ukrajině a rostoucí inflací nadále kupovat luxusní hodinky, šperky i boty.

Reklama

Tržby z prodeje osobního luxusního zboží podle nejkonzervativnějšího odhadu společnosti letos dosáhnou 305 miliard eur (asi 7,5 bilionu korun). Nejoptimističtější scénář, který počítá s rychlým oživením po pandemii, pak uvádí tržby 330 miliard eur. V předchozí prognóze Bain počítal s tržbami 300 až 310 miliard eur.

Bain rozšířil prognózu, aby zohlednil současné vysoké tržby, řekla agentuře Reuters partnerka firmy Bain Claudia D'Arpiziová. Dodala, že spotřebu zatím neovlivnila ani politická situace, ani rozkolísaný akciový trh v USA či obavy z recese.

Ilustrační foto

Inflace dostihla i ty nejbohatší. Nejvíc si za luxus připlatí v Šanghaji

Vůči inflaci není imunní nikdo, ani ti nejbohatší. Nejvíc zdražování luxusního zboží pociťují bohatí obyvatelé Hongkongu, naopak v New Yorku nárůst cen luxusního zboží není tak razantní, jak je tomu u toho běžného, píše server CNBC.

Přečíst článek

Loni tržby z prodeje osobního luxusního zboží činily 288 miliard eur. Překonaly tak předchozí odhad 283 miliard eur, zejména díky vysokým předvánočním výdajům. Do kategorie osobního luxusního zboží spadá oblečení, doplňky a kosmetické výrobky. Spojené státy loni předstihly Evropu a byly největším trhem s luxusním zbožím.

Firmy zaměřené na prodej luxusního zboží se kvůli pandemickým omezením v Číně zatím spíše zaměřují na poptávku v Evropě a ve Spojených státech. Očekává se ale, že výdaje čínských spotřebitelů se ve druhé polovině roku zotaví. Bain rovněž upozornil, že rychle rostoucím trhem je Jižní Korea.

Dubaj, ilustrační foto

Dubajsk. Ruské tažení do Dubaje nebere konce, mají tam už svoje první lázně

Po 24. únoru, kdy Evropa začala uzavírat svůj vzdušný prostor ruským letadlům, začali bohatí Rusové létat jinam: především do Střední Asie a na Blízký východ. Do května se formovala nová geografie ruské elity, ukazují údaje o téměř 2000 letech analyzované deníkem The New York Times. Tento svět má jedno jasné centrum: Dubaj.

Přečíst článek

Luxusní turecký resort Terezy Maxové
video

REPORTÁŽ: Turecký resort Terezy Maxové nabízí skutečný luxus. Jezdí sem i Češi

Luxusní resort Kaplankaya poblíž tureckého města Bodrum byl letos zařazen mezi top dovolenkové destinace prestižního výběru Daily Mail. Resort, který i nabízí 140 pokojů a 27 vil, vybudovala Tereza Maxová spolu se svým manželem, tureckým miliardářem Burakem Oymenem. Reportér byznysového portálu newstream.cz resort navštívil. „Češi jsou rozhodně mezi návštěvníky z top deseti zemí,“ prozradil Sarp Okçuoğlu, obchodní šéf společnosti Six Senses, která resort provozuje.

Přečíst článek

Magazín newstream CLUB

Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.

Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba. 

Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.

Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Luxus, který se letos vyplatil. Investice do luxusních komodit vydělaly více než akcie i zlato

Luxus, který se letos vyplatil. Investice do luxusních komodit vydělaly více než akcie i zlato

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme