Pražské hotely jsou na tom nejhůř ve střední Evropě, chybí jim kongresy

Čtyř a pětihvězdičkové hotely v Praze jsou téměř prázdné. Ve srovnání s prvním pololetím roku 2019 zaznamenaly více než 80procentní propad tržeb, přičemž Praha je na tom ve srovnání s metropolemi okolních států nejhůř.
„Obsazenost pražských čtyř a pětihvězdičkových hotelů činila v květnu 11 procent, od ledna do května tohoto roku pak osm procent,“ přiblížil prezident Asociace hotelů a restaurací ČR Václav Stárek s tím, že zvýšení obsazenosti hotelů se neočekává ani nyní v probíhající letní sezóně. „Na zbytek léta předpokládáme obsazenost okolo 25 procent. Lidé nyní nejčastěji míří mimo města, k moři či na hory. Navíc pravidla pro vstup do jednotlivých zemí se stále mění a jsou velmi nepřehledná,“ přibližuje aktuální situaci ředitelka komunikace Four Seasons Hotel Prague Veronika Tamchynová.
Budoucnost ale vidí optimističtěji. „V online vyhledávání Prahy jako destinace pro dovolenou vidíme nárůst, věříme tedy, že poptávka se postupně zvýší. Jen to bude trvat déle, než se očekávalo,“ uzavírá Tamchynová.
Melbourne, Dubaj, Londýn nebo Praha? Česká metropole se v žebříčku společnosti Netpick umístila v top 15 nejlepších destinací digitálních nomádů na světě.
Kde je ráj digitálních nomádů? Vysoko v žebříčku atraktivních lokalit je i Praha
Enjoy
Podobný propad obsazenosti zaznamenal například i Hotel Alcron. „Letní sezóna je přesně taková, jak jsme předpokládali. Máme o 69 procent nižší obsazenost než v předchozích letech,“ konstatuje ředitel hotelu Alcron Michal Choura. Kapacitu alespoň částečně nahrazují především páry.
Praze chybí zahraniční turisté
V porovnání s okolními městy, jako je Vídeň, Budapešť, Berlín, jsou na tom pražské čtyř a pěti hvězdičkové nejhůře. „Je to kvůli tradičnímu poměru domácích a zahraničních turistů a skutečnosti, že v Praze chybí korporátní klientela, respektive domácí hosté na služebních cestách, kteří by v Praze přenocovali, stejně jako tradiční konferenční a kongresové akce,“ přibližuje Stárek.
Turisticky nejatraktivnějším českým městem je Praha, kam míří téměř 60 procent tuzemských i zahraničních turistů. Přičemž ti ze zahraničí stráví v metropoli v průměru 1,5 dne. V porovnání s výše uvedenými městy je obsazenost Prahy aktuálně o šest až osm procent nižší.
Co by hotelům pomohlo?
Jako cestu z krize pro provozovatele hotelů vidí Stárek aktivování programu kurzarbeit, který byl schválen v červnu v rámci zákona o zaměstnanosti, který by dokázal provozovatelům udržet alespoň základní stavy zaměstnanců. „Jednáme také s vládou o podoře městské turistiky ve spolupráci s některými krajskými městy, která jsou na tom podobně jako Praha,“ dodává Stárek s tím, že stejně důležitá je i investice do propagace Prahy.
Oproti předchozímu vydání žebříčku mohou čeští turisté do více zemí. Při zohlednění protipandemických omezení mají Japonci pas stejný jako Kazaši.
Češi mají osmý nejsilnější pas. Mohou do 186 zemí
Money
Kam se letos Češi nakonec dostali, kam už to spíše tento rok nestihnou a co nás čeká?
Češi hledají aktivní dovolenou. Atraktivní jsou rozhledny, akvaparky nebo zoo
Money
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.