Revoluce v ubytování přichází do Česka. Zákazník soutěží s cenou, kterou je ochoten za pokoj zaplatit
Za dovolenou zaplaťte, kolik chcete nebo kolik můžete, láká rezervační platforma Midnightdeal od dneška už i české cestovatele. O spuštění platformy informovala společnost na svých webových stránkách.
Platforma Midnightdeal rakouského startu-pu zprostředkovává ubytování na základě aukčního modelu, spojuje volné kapacity prémiových hotelů s cestovali, kteří si své ubytování nevybírají podle pevně dané ceny, ale nabízí svou vlastní během online aukce. Díky tomuto modelu tak lze dosáhnout až o 35 procent nižší cenu v porovnání s nejlevnějšími online sazbami.
„Celkem jsme zákazníkům ušetřili přes dva miliony eur. Rezervace přes Midnightdeal jim v průměru ušetří 35 procent ve srovnání s nejlevnějšími sazbami, které jsou dostupné online,” doplňuje říká Lukas Zirker, zakladatel Midnightdeal.
Aktuálně má platforma přes 500 hotelových partnerů v přibližně 20 zemích včetně Česka a nadále se chystá rozšiřovat.
Některé pasy jsou lepší než jiné. Ten nejlepší mají podle žebříčku Nomad Passport Index Lucemburčani. Češi jsou na místě šestém. Nejde ale jen o vízovou politiku, hodnotí se například i daňová povinnost nebo přístup k lidským právům v dané zemi, píše server CNBC.Nejlepší pasy mají obyvatelé Lucemburska. Stěžovat si nemohou ani Češi, jsou v první desítce
Enjoy
Z tohoto rezervačního modelu těží i hoteliéři. Pronajmou díky němu více pokojů bez většího úsilí a současně si zachovávají plnou kontrolu nad cenami. „Přes dva miliony hotelových pokojů v Evropě zůstává každou noc prázdných, nabídka a poptávka se zde zkrátka nepotkávají. A to je bod, ze kterého vycházíme,“ dodává Zirker.
Midnightdeal aktuálně spolupracuje s 500 hotely včetně hotelových řetězců v Německu, Rakousku, Chorvatsku, Itálii, Španělsku, Řecku, Nizozemsku či Slovinsku. Od luxusního ubytování v Alpách přes butikové hotely v Berlíně, Amsterdamu či Paříži po resorty v plážových destinacích nebo wellness hotely, včetně těch v Česku – tady je to například pětihvězdičkový Falkensteiner v centru Prahy či Chateau Monta Spa Resort v Mariánských lázních.
Delší pobyty, dražší nemovitosti a atraktivnější lokality vytáhly čisté zisky americké společnosti Airbnb za poslední čtvrtletí loňského roku k hranici 55 milionů dolarů. Šlo tak o druhý ziskový kvartál za sebou. Navzdory doznívající pandemii a omezení cestování byl rok 2021 nejsilnějším rokem společnosti, uvedl server CNBC.Airbnb se oklepalo z pandemie. V zisku je i díky trendu „práce z pláže“
Zprávy z firem
Češi nyní cestují mnohem víc než před pandemií, a chuť vycestovat do zahraničí nezmenšuje ani aktuální dění na Ukrajině a jeho dopady na tuzemskou ekonomiku. Covidové úspory navíc tuzemští cestovatelé utrácí za mnohem dražší zájezdy. „Podle předprodejů vidíme, že jsou útraty až o čtvrtinu vyšší než dříve. Češi si vybírají lepší a dražší hotely,“ dodává ředitel Čedoku Stanislav Zeman.Ředitel Čedoku Zeman: Válka neválka, Češi mají chuť cestovat. Zájezdy letos zdražovat nebudeme
Leaders