Generali kupuje lídra v pojištění právní ochrany
Společnost Generali Česká pojišťovna uzavřela dohodu s rakouskou ERGO Versicherung Aktiengesellschaft o koupi 100 procent společnosti D.A.S. právní ochrany – lídra v pojištění právní ochrany na českém trhu. D.A.S. aktuálně obsluhuje 63 tisíc pojistných smluv a loni vybrala na pojistném téměř půl miliardy korun. Cenu transakce strany nezveřejnily.
Transakce by měla být dokončena v první polovině roku 2026, po schválení regulátory a antimonopolními úřady. Stávající smlouvy D.A.S. zůstávají v platnosti a Generali Česká pojišťovna jako nový pojistitel zajistí klientům servis v dosavadním rozsahu.
„Akvizice je plně v souladu se strategií Generali, protože nadále diverzifikujeme a rozšiřujeme portfolio skupiny v rámci regionu střední a východní Evropy,“ uvedl regionální ředitel Generali pro CEE Manlio Lostuzzi.
„Jsme připraveni poskytnout týmu D.A.S. maximální možnou podporu pro náš společný růst a úspěch na českém trhu,“ doplnil generální ředitel Generali České pojišťovny Roman Juráš.
D.A.S.: 30 let na trhu, 350 tisíc vyřešených případů
Společnost D.A.S. právní ochrany vstoupila na český trh v roce 1995 jako průkopník pojištění právní ochrany. Dnes drží 64procentní podíl v tomto specializovaném segmentu a obsluhuje retailové i firemní klienty, včetně obcí a škol. Během tří dekád vyřešila téměř 350 tisíc právních případů.
„Naším cílem je nadále posilovat a rozvíjet silnou značku D.A.S. Vstup do partnerství s takto významným hráčem představuje jedinečnou příležitost, jak nejen naši společnost, ale i celý sektor právní ochrany přiblížit širšímu okruhu potenciálních klientů,“ uvedla generální ředitelka D.A.S. Jitka Chizzola.
„Prodej naší divize právní ochrany v Česku vychází ze strategického záměru soustředit se výhradně na rakouský trh,“ dodal šéf ERGO Versicherung AG Philipp Wassenberg.
Generali posiluje pozici v regionu
Generali Česká pojišťovna je součástí skupiny Generali, jednoho z největších světových poskytovatelů pojištění a správy aktiv. V regionu střední a východní Evropy působí prostřednictvím Generali CEE Holdingu se sídlem v Praze – ve více než deseti zemích, kde patří mezi tři největší pojistitele. Na českém trhu patří Generali dlouhodobě mezi největší a nejstabilnější pojišťovny.
Nejstarším z nich je letos 29 let a k pojištění přistupují jinak než jejich rodiče či prarodiče. To ale neznamená, že by generace Z byla méně zodpovědná než ty předchozí, jak dokazuje nejnovější průzkum společnosti Deloitte. Klasická pojištění (života, zdraví, bydlení aj.) zoomeři, jak se lidem narozeným po roce 1996 také přezdívá, vnímají v životě jako klíčové, ale zatím jsou bez závazků, takže ve svém věku si často pořizují primárně cestovní pojištění nebo „niche“ pojištění – například domácích mazlíčků či elektroniky.
Na životko je čas. Generace Z víc řeší pojištění domácích mazlíčků či elektroniky
Money
Asi nikdo nechce zůstat jednou sám a nesoběstačný. Obávají se toho téměř tři ze čtyř Čechů, navzdory tomu ale jen málokdo se proti tomu pojistí. V Česku přitom existuje speciální daňově uznatelná pojistka, kterou nabízí už pět pojišťoven. Porovnali jsme jejich výhody a nevýhody.
Češi se bojí nesoběstačnosti ve stáří, ale daňově uznatelnou pojistku nevyužívají
Money
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.
