Pavel Řehák spouští fond pro „lepší Česko“
Třetí fond skupiny Pavla Řeháka cílí na velké investory, vstupní kapitál bude deset milionů korun. Chce nabrat miliardu korun na rozvoj své skupiny.
Finanční skupina Pavla Řeháka Vigo Investments, skrze kterou vlastní pojišťovnu Direct a autobazary a dealerství Direct Auto, spouští nový investiční fond - vlajkovou loď - s názvem Direct Pro. Skupina, která vznikla kolem pojištovny, je na trhu téměř deset let a podle zakladatele vyrostla k desetimiliardovým tržbám.
Od svého založení v roce 2015 zvýšila Vigo Investments svůj zisk téměř desetinásobně, loni dosáhl hodnoty 271 milionů korun a letos bude kolem 400 milionů korun. V roce 2026 by měl čistý zisk podle plánů firmy docílit 900 milionů korun. Letos skupina s pojišťovnou Direct expandovala do Polska, zvažuje na tamním trhu také rozšíření skrze Direct Auto. Do skupiny patří kromě pojišťovny a autobazarů, dealerství a autoservisů také firma Fidoo, která poskytuje firmám sofistikovaný software na správu výdajů.
Investoři kamarádi
Další expanzi skupiny má podpořit právě nový fond. „Lidé se na nás obracejí, že s námi chtějí investovat. Proto se čím dál víc otevíráme investorům - umožní nám to zrychlit náš růst a investorům dát možnost zhodnocení,“ říká Řehák. Nový fond chce držet původní filozofii jeho skupiny - chce zlepšovat poměry v odvětví, kde jeho firmy fungují a chce pomáhat českým firmám růst. „Fond je pro lidi, kteří chtějí s čistým svědomím budovat lepší Česko. Chtějí rozvíjet českou ekonomiku a investovat to zpět,“ dodal Řehák s tím, že se se všemi investory chce osobně potkat a nepřipustí, aby se do fondu dostaly jakékoli neetické peníze. Kolem fondu vznikne privátní klub podobně smýšlejících hodnotových investorů.
Nový fond by měl během dvou tří let nabrat miliardu korun. Podobnou úroveň již má první fond kvalifikovaných investorů Direct Vigo, který vznikl před šesti lety a investuje do pojišťovnictví. Zatím menší je retailový nemovitostní fond Vigo Public, kam jde investovat už od 500 korun měsíčně a jehož výnosy pocházejí z nájmu z nemovitostí v držení Direct Auto. Všechny fondy pro Vigo Investments administruje společnost Codya.
Fond Direct Pro bude investovat do prioritních akcií auto a pojištovacích aktiv, a sice ze sedmdesáti procent do stávajícího byznysu, zbytek půjde na akvizice. Česká skupina se chce rozkročit odvětvově i teritoriálně do střední Evropy.
Pojišťovna Direct, což je první česká online pojišťovna, buduje síť autoopraven a autoslužeb. Cílově by měla mít miliardový obrat, jak serveru newstream.cz potvrdil majitel Directu Pavel Řehák. „Chceme se dostat na pět, šest miliard korun v obratu, což je cesta na dva, tři roky,” dodal.
Řehák z Directu staví miliardovou síť autoservisů
Leaders
Před pětadvaceti lety začal budovat záložnu, z níž se stala Trinity Bank. Nyní je Radomír Lapčík úspěšným finančníkem, jehož aktivity se rozrůstají do mnoha zemí.
Baťa je inspirací a důkazem, že ze Zlína lze vybudovat globální firmu, říká bankéř Lapčík
Newstream TV
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.