Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Firmy opouštějí reklamu na Twitteru, mezi nimi i Volkswagen a Pfizer. Bojí se dezinformací

Centrála Twitteru v San Francisku
ČTK / AP
 ČTK

Německý automobilový koncern Volkswagen, jehož součástí je i Škoda Auto, se připojil k podnikům, které dočasně pozastavují reklamu na internetové platformě Twitter. Tu nedávno převzal americký miliardář Elon Musk. Německý koncern uvedl, že pozastavení inzerce na Twitteru doporučil všem svým značkám. Reklamu na Twitteru pozastavují také například americký výrobce léků Pfizer či potravinářská společnost General Mills a automobilka General Motors.

Reklama

Podle listu The Wall Street Journal (WSJ) se někteří inzerenti obávají, že na Twitteru by se nyní mohlo objevovat více závadných příspěvků od uživatelů, protože Musk přehodnocuje přístup této platformy k regulaci obsahu.

Elon Musk

Twitter na rozcestí? Musk vyhodí polovinu zaměstnanců

Nový majitel internetové společnosti Twitter a americký miliardář Elon Musk se chystá propustit zhruba polovinu zaměstnanců své společnosti. Uvedla to agentura Bloomberg s odkazem na své zdroje ve firmě. Musk se chystá výrazný personální škrt oznámit dotčeným zaměstnancům v pátek. Současně ale musí čelit obavám inzerentů, kteří pochybují, že se novému šéfovi podaří ze sociální sítě vymýtit dezinformace, napsala agentura Reuters.

Přečíst článek

„Pozorně tuto situaci sledujeme a podle vývoje rozhodneme o dalším postupu," uvedl Volkswagen, který je největším výrobcem automobilů v Evropě. Největší americká automobilka General Motors podle WSJ pozastavila inzerci na Twitteru již minulý týden.

Dalších dvacet firem s Twitterem končí

Vedoucí pracovník nejmenované reklamní agentury listu sdělil, že podobný krok učinily zhruba dvě desítky jejích klientů. Někteří odborníci z odvětví upozorňují, že mnozí inzerenti nepovažují reklamu na Twitteru za nezbytnou a že mnohem větší finanční prostředky směřují do reklamy na platformách velkých technologických společností, jako je Google a Meta Platforms.

Musk minulý týden dokončil převzetí společnosti Twitter za 44 miliard dolarů (zhruba 1,1 bilionu korun). Následně rozpustil devítičlennou správní radu a stal se jediným ředitelem podniku. V posledních měsících Musk naznačoval, že v jedné z největších sociálních sítí světa plánuje změny v zájmu „politické neutrality" a posílení svobody slova. Jeho konkrétní představy však stále nejsou známé.

Kanye West

Konzervativci jsou umlčováni, prohlásil rapper Kanye West a koupil sociální síť

Americký rapper Kanye West se nedávno potýkal s vyhazovy ze sociálních sítí kvůli svým kontroverzním názorům. Nyní si kupuje síť Parler, kde se prý bude moci vyjadřovat svobodně.

Přečíst článek

„Klienti nechtějí konflikt, nechtějí kontroverzi," uvedl podle agentury Bloomberg reklamní magnát Martin Sorrell. „Chtějí stabilní prostředí, a to, co (kolem Twitteru) v poslední době vidíme, je příliš nekonzistentní," dodal.

Reklama tvoří velkou část příjmů společnosti Twitter. Musk se minulý týden v otevřeném dopise obrátil na reklamní zákazníky podniku, ve kterém se snaží vysvětlit, proč se rozhodl firmu koupit, a vyvrací obavy o její budoucí vývoj pod jeho vedením. Twitter by se podle něj neměl stát „místem hrůzy", kde lze říci cokoliv bez následků. Kritici se však obávají, že změna vlastníka povede k méně moderovanému obsahu, což podpoří nenávistné projevy na síti.

Elon Musk

Stanislav Šulc: I mistr Musk se někdy utne. Koupě Twitteru je jeho největší prohra

Elon Musk s velkou pompou ohlásil, že sociální síť Twitter nakonec přeci jen koupí, a dokonce za původní cenu 44 miliard dolarů. A už i přišel s plánem, že síť přetvoří ve vysněnou „everything app“. Tedy aplikací pro všechny na všechno. Tak to možná nakonec i dopadne, ale pravda je, že se Musk jen snaží zastřít jednu z největších a nejdražších proher své dosavadní kariéry.

Přečíst článek

Magazín newstream CLUB

Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.

Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba. 

Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.

Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Obal biografie Elona Muska z pera Waltera Isaacsona, vydaného v září 2023 nakladatelstvím Simon & Schuster

Biografie Elona Muska: Génius i démon, který zachraňuje svět – ale překáží mu v tom lidé

Přečíst článek

Evropa má problém. Německo, motor Evropy, ztrácí výkon a paktuje se s Čínou

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme