Firmy opouštějí reklamu na Twitteru, mezi nimi i Volkswagen a Pfizer. Bojí se dezinformací
Německý automobilový koncern Volkswagen, jehož součástí je i Škoda Auto, se připojil k podnikům, které dočasně pozastavují reklamu na internetové platformě Twitter. Tu nedávno převzal americký miliardář Elon Musk. Německý koncern uvedl, že pozastavení inzerce na Twitteru doporučil všem svým značkám. Reklamu na Twitteru pozastavují také například americký výrobce léků Pfizer či potravinářská společnost General Mills a automobilka General Motors.
Podle listu The Wall Street Journal (WSJ) se někteří inzerenti obávají, že na Twitteru by se nyní mohlo objevovat více závadných příspěvků od uživatelů, protože Musk přehodnocuje přístup této platformy k regulaci obsahu.
Nový majitel internetové společnosti Twitter a americký miliardář Elon Musk se chystá propustit zhruba polovinu zaměstnanců své společnosti. Uvedla to agentura Bloomberg s odkazem na své zdroje ve firmě. Musk se chystá výrazný personální škrt oznámit dotčeným zaměstnancům v pátek. Současně ale musí čelit obavám inzerentů, kteří pochybují, že se novému šéfovi podaří ze sociální sítě vymýtit dezinformace, napsala agentura Reuters.
Twitter na rozcestí? Musk vyhodí polovinu zaměstnanců
Zprávy z firem
„Pozorně tuto situaci sledujeme a podle vývoje rozhodneme o dalším postupu," uvedl Volkswagen, který je největším výrobcem automobilů v Evropě. Největší americká automobilka General Motors podle WSJ pozastavila inzerci na Twitteru již minulý týden.
Dalších dvacet firem s Twitterem končí
Vedoucí pracovník nejmenované reklamní agentury listu sdělil, že podobný krok učinily zhruba dvě desítky jejích klientů. Někteří odborníci z odvětví upozorňují, že mnozí inzerenti nepovažují reklamu na Twitteru za nezbytnou a že mnohem větší finanční prostředky směřují do reklamy na platformách velkých technologických společností, jako je Google a Meta Platforms.
Musk minulý týden dokončil převzetí společnosti Twitter za 44 miliard dolarů (zhruba 1,1 bilionu korun). Následně rozpustil devítičlennou správní radu a stal se jediným ředitelem podniku. V posledních měsících Musk naznačoval, že v jedné z největších sociálních sítí světa plánuje změny v zájmu „politické neutrality" a posílení svobody slova. Jeho konkrétní představy však stále nejsou známé.
Americký rapper Kanye West se nedávno potýkal s vyhazovy ze sociálních sítí kvůli svým kontroverzním názorům. Nyní si kupuje síť Parler, kde se prý bude moci vyjadřovat svobodně.
Konzervativci jsou umlčováni, prohlásil rapper Kanye West a koupil sociální síť
Leaders
„Klienti nechtějí konflikt, nechtějí kontroverzi," uvedl podle agentury Bloomberg reklamní magnát Martin Sorrell. „Chtějí stabilní prostředí, a to, co (kolem Twitteru) v poslední době vidíme, je příliš nekonzistentní," dodal.
Reklama tvoří velkou část příjmů společnosti Twitter. Musk se minulý týden v otevřeném dopise obrátil na reklamní zákazníky podniku, ve kterém se snaží vysvětlit, proč se rozhodl firmu koupit, a vyvrací obavy o její budoucí vývoj pod jeho vedením. Twitter by se podle něj neměl stát „místem hrůzy", kde lze říci cokoliv bez následků. Kritici se však obávají, že změna vlastníka povede k méně moderovanému obsahu, což podpoří nenávistné projevy na síti.
Elon Musk s velkou pompou ohlásil, že sociální síť Twitter nakonec přeci jen koupí, a dokonce za původní cenu 44 miliard dolarů. A už i přišel s plánem, že síť přetvoří ve vysněnou „everything app“. Tedy aplikací pro všechny na všechno. Tak to možná nakonec i dopadne, ale pravda je, že se Musk jen snaží zastřít jednu z největších a nejdražších proher své dosavadní kariéry.
Stanislav Šulc: I mistr Musk se někdy utne. Koupě Twitteru je jeho největší prohra
Názory
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.