Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Stanislav Šulc: I mistr Musk se někdy utne. Koupě Twitteru je jeho největší prohra

Elon Musk
ČTK
Stanislav Šulc

Elon Musk s velkou pompou ohlásil, že sociální síť Twitter nakonec přeci jen koupí, a dokonce za původní cenu 44 miliard dolarů. A už i přišel s plánem, že síť přetvoří ve vysněnou „everything app“. Tedy aplikací pro všechny na všechno. Tak to možná nakonec i dopadne, ale pravda je, že se Musk jen snaží zastřít jednu z největších a nejdražších proher své dosavadní kariéry.

Reklama

Elon Musk sám sebe prezentuje jako chlapce s příslovečným zlatým dotekem. Na vše, co sáhne, se promění v neuvěřitelný zisk. Pravdy na tom je hodně, ale není to pravda celá. Jednak Musk už není žádný chlapec, protože loni oslavil padesátku. A zároveň zdaleka ne vše, co rozjel, se stalo takovým úspěchem, jakým je dneska Tesla nebo Space X. Například pamatujete Hyperloop? Ano, měl spojit Prahu s Brnem třeba. Tak tato část Muskova vesmíru zatím příliš nešlape.

Podpořte své podnikání. Zúčastněte se konference Boost your business

Ale jednu z velkých proher své dráhy Musk prožívá právě nyní a v jeho centru je sociální síť Twitter. Nejbohatší muž planety před několika měsíci rozehrál hru, že Twitter koupí. Navrhnul sumu 44 miliard dolarů a po krátké přestřelce se s prodejem smířilo vedení firmy. Leč Elon Musk si najednou uvědomil, že 44 miliard je docela dost peněz (které navíc nemá) a že by možná stálo za pokus cenovku snížit.

Musk opět otočil, už zase chce koupit Twitter. A za původně dohodnutou cenu

Miliardář a nejbohatší člověk planety Elon Musk mění názor asi tak často jako ponožky. Další obrat o 180 stupňů předvedl ještě před zahájením soudního sporu s vedením Twitteru, které ho žaluje za odstoupení od dohody na koupi sociální sítě. Musk už ji zase chce. A za původně dohodnutou cenu 44 miliard dolarů.

Přečíst článek

Akcie Twitteru na horské dráze

A pustil se do klasické přetahované jako na prvním rande desetiletých dětí. Mám mu dát pusu, nemám mu dát pusu… a tak pořád dokola Musk lavíroval, zda deal dokončí, pak si začal stěžovat na představenstvo, utajování finančních výkazů, dokonce hrozil soudem. Během toho akcie Twitteru lítaly nahorů a dolů jako na horské dráze, což dovedlo k rozhodnutí o žalobě zase druhou stranu, tedy vedení Twitteru.

Musk, nebo asi spíše jeho právníci, si pak uvědomili, že cena za ovlivňování kurzu, kterého se Musk neustále a cíleně dopouštěl, by možná mělo zbytečně vysokou cenu, ve finále by se žádné slevy nedočkali, a navíc by to celé bylo ještě se zbytečnou ostudou. A ta je v byznysovém univerzu, které Elon Musk buduje zejména na svém charisma, tou nejhorší noční můrou.

Stáčírna Budějovický Budvar, ilustrační foto

Po Prazdroji zdraží pivo i Budvar, o deset procent

Drahé energie, špatná úroda a rostoucí ceny vstupů od základních surovin až po obalový materiál i potřeba v prostředí všeobecné inflace zvýšit mzdy zaměstnanců dostaly národní pivovar Budějovický Budvar pod tlak, který vyústil v ohlášené zdražení piva. Budvar není jediný. Plzeňský Prazdroj i další pivovary navýšení cen ohlásily už dříve.

Přečíst článek

Koupě Twitteru tak je pro Muska trochu hořkosladká zkušenost. Pokud má alespoň nějakou míru sebereflexe, mohl při ní pochopit, že jeho buldozérský styl má určité limity, protože i Musk musí fungovat v rámci pravidel. Ale toto uvědomění spíš v Muskově mysli proběhlo tak na pět sekund, pak už se raději věnoval tomu, jak z Twitteru udělat nejlepší „everything app“ světa. A to je na něm vlastně také docela obdivuhodné.

EDF, francouzská energetická společnost

Černé na bílém. Zestátnění EDF vyjde Francouze na 9,7 miliardy eur

Francouzi už mají jasno. Zestátnění jedné z největších energetických společností v Evropě, francouzské EDF, je vyjde na necelých 10 miliard eur. Nabídka na převzetí všech zbývajících 16 procent akcií, které ještě francouzská vláda nevlastní, už leží regulačním orgánům na stole.

Přečíst článek

Tesla, ilustrační foto

Tesla trhá rekordy, odbyt aut ve třetím čtvrtletí stoupl o více než třetinu

Americký výrobce elektromobilů Tesla ve třetím čtvrtletí dodal zákazníkům rekordních 343 830 vozidel. Proti druhému čtvrtletí se tak odbyt zvýšil o 35 procent. Vyplývá to z údajů, které firma zveřejnila na svých internetových stránkách. Dodávky ve třetím čtvrtletí nicméně zaostaly za očekáváním analytiků, kteří je podle průzkumu společnosti Refinitiv odhadovali v průměru na více než 359 tisíc vozů.

Přečíst článek

Reklama

Související

Plán převzetí Twitteru je pozastaven, Musk chce vyjasnit podíl falešných účtů

Plán převzetí Twitteru je pozastaven, Musk chce vyjasnit podíl falešných účtů. Akcie sítě klesly

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme