Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Vytěžit – vyrobit – vyhodit? To není náš styl, říká Jitka Štědroňová z Canonu

Jitka Štědroňová
Canon
Newstream & Partner

Velké korporace spotřebují navzdory digitalizaci spousty kancelářských zařízení. Jeden z jejich předních výrobců Canon se však snaží, aby dopady na životní prostředí byly co možná nejnižší. A vedle zavádění ekologických produktů také nabízí starší přístroje neziskovému sektoru, prozrazuje Jitka Štědroňová z Canon CZ a SK.

Reklama

Jádrem strategie Canonu je filosofie kyosei. Můžete vysvětlit, co tato filosofie znamená?

V překladu znamená kyosei „společně žít a pracovat pro dobro všech“, a právě to je jádrem všech aktivit společnosti Canon. Ovlivňuje naše hodnoty, způsob podnikání, ale i to, jak se chováme k našim zaměstnancům.

 A jak se kyosei konkrétně projevuje ve vašem firemním uvažování?

Klademe důraz na to, aby se filosofie projevovala směrem dovnitř k našim zaměstnancům i navenek vůči našim partnerům a zákazníkům. Canon je velmi inkluzivním zaměstnavatelem, i po pandemické vlně například zachoval možnost částečné práce z domova, což pomáhá rodičům malých dětí nebo třeba těm, kteří se musí starat o nemocného člena rodiny. Věříme, že když lidé vědí, že se o ně firma postará, bude jim naslouchat a následně jim vyjde vstříc, odvděčí se jí svou loajalitou.

Zajímá vás udržitelný byznys? Sledujte rubriku ESG

Tím jste se dotkla fenoménu ESG, tedy udržitelného byznysu. Jsou pro vás kritéria ESG důležitá?

Zakládáme si na etických praktikách v podnikání a udržitelnosti našich technologií. Prosazujeme důraz na mnohonásobné využití produktů, který stojí v ostrém kontrastu k lineárním ekonomickým procesům ve stylu „vytěžit – vyrobit – vyhodit“. V neposlední řadě bych ráda zmínila, že pomocí našich programů také podporujeme mladé talenty po celém světě a jsme aktivní v řadě dobročinných činností na ochranu planety.

Radek Sloup

Jachtaření je nový golf, míní instruktor Radek Sloup

Byla doba, kdy se každý potápěl, pak se hrál squash či bowling. A teď je v popředí jachting, říká instruktor jachtaření Radek Sloup, který o svých podnikatelských zkušenostech promluví 18. října na konferenci Boost your business! Tu spolupořádá server newstream.cz.

Přečíst článek

Uvedli jste na trh konkrétní zelené produkty?

Výsledkem snah Canonu o vybudování cirkulárního hospodářství je řada kancelářských zařízení s označením EQ80. Tyto stroje jsou po pěti letech provozu vráceny do výrobního střediska a rozebrány na původní komponenty, které podlehnou kontrole a v případě potřeby jsou vyměněny. Multifunkce tak získávají nový život a odpadá jejich doprava mimo EU. To výrazně snižuje uhlíkovou stopu a tlak na potřebu nových surovin.

Lze prodlužovat životnost podobných zařízení i jiným způsobem?

Samozřejmě. Již několik let funguje v Česku i dalších zemích střední Evropy projekt Kopírka hledá kancelář, jehož cílem je přispívat k prodloužení životního cyklu kancelářských přístrojů a zároveň pomoci tam, kde se materiálního vybavení zpravidla nedostává, tedy v neziskovkách. Každoročně věnujeme multifunkce, které by kvůli obměně firemní tiskové flotily byly odsouzeny k recyklaci, ale díky projektu mohou ještě zdarma dlouho sloužit dobré věci. Během pěti ročníků se v ČR zapojily téměř dvě stovky neziskovek, aktuálně Canon podporuje organizace pomáhající zvládnout uprchlickou situaci související s válkou na Ukrajině.

Přeci jen ale těch papírů, které se potisknou…

Ke snižování uhlíkové stopy přispívají i speciální tiskové papíry či taktika dlouhodobě zmenšovat balení, v nichž jsou produkty přepravovány. Na palety se jich tak vejde více a logistika je efektivnější. Dalším příkladem je i moderní technologie produkčního digitálního tisku, v němž je Canon jedním z globálních lídrů. Ten je oproti ofsetovým tiskárnám méně náročný na spotřebu vody i provozních chemikálií.

Jitka Štědroňová

Vystudovala informační studia a knihovnictví na Karlově univerzitě. V současnosti zastává post PR specialistky ve společnosti Canon CZ a SK, kde má na starosti otázky diverzity a inkluze.

Nevidomý masér Karel Giebisch

Nevidomý masér živnostníkem roku: Cesta k úspěchu? Touha a spousta testování

Karlu Giebischovi se podařilo navzdory hendikepu rozjet úspěšné podnikání. Na Olomoucku patří k nejvyhledávanějším masérům, což mu vyneslo i titul živnostníka roku 2020. „Být sám za sebe je náročnější, ale můžete vymýšlet a zkoušet nové možnosti, experimentovat,“ říká nevidomý masér Karel Giebisch, který se o své podnikatelské zkušenosti podělí 18. října na konferenci Boost your business! Tu spolupořádá server newstream.cz.

Přečíst článek

Jan Kasl

Nečekal jsem, že ani za víc než dvacet let nebudeme mít nový územní plán, říká bývalý primátor Prahy Jan Kasl

Devátého devátý roku 1999 se mi podařilo rozlousknout tehdy zablokovaný územní plán města, říká bývalý pražský primátor a architekt Jan Kasl v podcastu Realitní Club, který si můžete poslechnout již v pondělí na stránkách newstream.cz a všech podcastových platformách. „Je to magické datum,“ dodává. Nový plán podle něj nebyl dokonalý, ale bylo lepší mít nějaký než žádný plán. A podle svých slov věřil, že do deseti let si město vytvoří nový územní plán. To se ale nestalo.

Přečíst článek

Magazín newstream CLUB

Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.

Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba. 

Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.

Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí. 

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Eva Straškrábová

Eva Straškrábová: Komunikace značky už není jen o emocích, dnes musíme více vysvětlovat racionální benefity

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Reklama
Doporučujeme