Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Na pracovním trhu probíhá radikální proměna. Jak na něm uspět?

Pracovat znamená žít. Žít znamená pracovat.
iStock
Stanislav Šulc

Pracovat znamená žít. Žít znamená pracovat. Ne kvůli penězům. Kvůli realizaci sebe sama, svého nejlepšího já. To je stále častějším motivem lidí k práci. A tato radikální změna na pracovním trhu bude mít stále větší dopad na společnost a její fungování. Odpovědi přináší hlavní téma nového magazínu Newstream CLUB, který již nyní seženete v trafikách.

Reklama

Proč lidé vlastně pracovali a pracují? Zdánlivě nesmyslná otázka, protože nad odpovědí panuje relativně široká shoda. Přece kvůli obživě. Jenomže za touto banální pravdou se skrývá pravda mnohem bohatší, pestřejší a složitější. Protože kdyby to první byla skutečně realita, přece by lidé přestali pracovat ve chvíli, kdy by již měli dostatek majetku. To se ale neděje. Bohatí lidé jsou pracovití, přemýšlejí, jak nejlépe nakládat se svým majetkem, i jak pomáhat komunitě, jak pomáhat vyrůst dalším generacím. Investují, podnikají, pracují. Denně.

Taktéž celá řada lidí pracuje i poté, co vstoupí do důchodového věku. Nepracují kvůli obživě. Pracují, protože jim to dává společenský status, dává jim to důvod vstát a upravit se, pohybovat se mezi lidmi, aktualizovat se.

Když mluvíte s úspěšnými lidmi, aniž by přeháněli, pracují takřka neustále. Jejich cíl je totiž jiný než obživa. Pochopili, že jejich činností se mění jejich okolí. Tu menší, tu větší. Investorka Andrea Ferancová Bartoňová například investuje do vzdělávacích projektů, protože věří, že se to nakonec vyplatí všem. A dává také růst mladým podnikatelům. 

Digitální nomád, dovolená

Fejeton Cristiny Muntean: Jak si postavit život, ze kterého si nemusíte brát dovolenou

Prosit o dovolenou, žmoulat u toho čepici v ruce a pak se vrátit do haldy práce a stresu? Naštěstí současný svět se svými technologickými vymoženostmi mnoha lidem nabízí možnost pracovat skoro odkudkoli. Cristina Muntean v novém seriálu na newstream.cz bude každý týden psát návod na to, jak si zařídit život, ze kterého si nemusíte brát dovolenou.

Přečíst článek

„Je důležité, aby tu vznikalo hodně firem, aby lidé byli podnikaví a aby firmy přerůstaly české hranice. Česká republika je malá a je nutné, aby místní firmy získávaly bohatství za hranicemi státu a přivážely je zpět. Jinak to bude opačně a z Česka dál bude jen montovna,“ vysvětluje investorka. „Vidíme, že to má velký dopad na celou společnost.“

Ale stejně měnit svět kolem sebe mohou lidé i na relativně obyčejnějších pozicích. Nemusejí mít stovky milionů na investice. Stačí si najít práci, zaměstnání, povolání, které naplno využije jejich potenciál. Může to být doslova cokoli. 

Umělá inteligence ohrožuje ztrátou zaměstnání mnohem více ženy, připouští mezinárodní organizace práce

Vzbuzuje nadšení i obavy. Řeč je o generativní umělé inteligenci, která se podepíše pod změnu pracovního trhu. Lidi by měla osvobodit od rutinních, administrativních činností typických zejména pro kancelářské práce. To by se mohlo odrazit na zaměstnanosti žen - s ohledem na jejich nadměrné zastoupení právě v tomto odvětví, zejména v bohatších zemích.

Přečíst článek

Využít talentů

Současná doba je v jednom velmi sympatická: snaží se u lidí vyhledat ten správný talent a na něm stavět jeho individuální úspěch. Namísto dřívějšího „musíš se naučit to to a to, abys uspěl“, je dnes úspěch daleko demokratičtější.

Opět tomu do velké míry napomáhají technologie. Vznikly různé platformy, na nichž lidé mohou prodávat svůj talent či jen schopnost dělat nějakou věc. Může to být kreativní komunikace na YouTube, Instagramu, TikToku, třeba HeroHero či dokonce OnlyFans. Může to být Aukro nebo úspěšný projekt Flér.cz, kde lidé prodávají své výrobky. Může to být aplikace vytvořená pro AppStore.

Hranice mezi profesionálním a amatérským se setřela. Vše je dáno jen nabídkou a poptávkou. Dokonalý trh.

I tato demokratizace však má své limity.

Jaké limity to jsou? Co musejí lidé obětovat, aby uspěli v současném světě plném možností? A jak na tuto radikální změnu bude muset zareagovat stát?

Čtěte magazín Newstream CLUB. K dostání je u všech dobrých prodejců nebo online.

Obálka nového magazínu Newstream CLUB

Newstream vydává první číslo magazínu Newstream CLUB, přinese články z Harvard Business Review 

Newstream CLUB je nový tištěný byznysově-lifestylový magazín.

Přečíst článek

Tým newstream.cz pokřtil nový magazín Newstream CLUB

Na slavnostní křest nového magazínu Newstream CLUB přišla řada osobností byznysu i veřejného života. Na dobročinné účely se vydražilo 101 tisíc korun.

Přečíst článek

Magazín newstream CLUB

Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.

Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba. 

Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.

Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí. 

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme