Co Češi nejraději jedí?
Nejčastěji si Češi v restauracích objednávají svíčkovou, tatarák a větrník. I když v posledních letech se výběr jídla řídí spíš než podle chuti, podle ceny.
Průzkum s názvem Barometr FOOD, který si nechává zpracovat společnost Edenred, tvrdí, že nejzamilovanějším jídlem Čechů je svíčková a podobně si v preferencích tuzemských strávníků vede smažák. Stejně jasno mají respondenti průzkumu i v případě hospodských chuťovek. Nejoblíbenější je tatarák, nakládaný sýr, utopenci a tlačenka s cibulí.
„Táckárna“ je vlastně takový fast food po česku. Místo burgeru a hranolek si u pultu objednáte knedlík se zelím a vepřové nebo holaňdák. Klasické menu nabízí i v retro řeznictví v Kaprově ulici. Oběd pro dva s pivem stojí cca 350 korun.
Retro jídelna kousek od Staromáku: Na dršťkovku za 65 korun tam chodí studenti i investoři
Enjoy
Stále častěji se však výběr jídel řídí dle ceny. V červnu činila průměrná cena poledního menu 196 korun.
„Rostoucí ceny se bezpochyby promítají do toho, co si hosté objednávají. Všimli jsme si lehkého poklesu u položek, které se dříve častěji objednávaly k pivu. Stejně tak vnímáme trend, kdy si hosté čím dál častěji dají pouze hlavní chod - dříve si k němu běžně přidávali předkrm i dezert,“ doplňuje Jan Pípal, šéfkuchař Vinohradského Parlamentu z gastroaliance Together.
Spousta lidí v Dlouhé ulici míří na vyhlášený „smažák“ do Lokálu, my vyrazili na „tácek“. Kolik v Apetitu stojí obědové menu?
Kam na oběd levnější než v jídelně poslanců? Na tácek do Dlouhé ulice
Enjoy
S nárustem cen se však i kdysi tradiční součást poledního menu, dezert, často stává spíše luxusem. „Společně s nápojem nebo polévkou patří dezert k položkám denního menu, které strávníci často vynechají.
Největší oblibě na poli dezertů se dle průzkumu těší větrník. Jako svůj oblíbený zákusek ho zvolilo téměř 40 procent respondentů. Nejmenší zájem projevila česká populace o makronky.
Dubnové slunce zvedlo tržby české gastronomie, nejvíce na venkově. Češi zase hledají zážitky mimo města. Provozovatelé ale zůstávají při zemi – růst nákladů stále brzdí jejich návrat k ziskovosti.
Opatrné oživení. Místo řízku z alobalu volí Češi posezení v restauraci
Enjoy
Když jí bylo 17, vyhrála populární televizní kuchařskou show MasterChef. Odmaturovala a zamířila do prestižní školy Le Cordon Bleu v Londýně. V anglické metropoli načas zůstala, sbírala zkušenosti v michelinské restauraci Story. Aktuálně se Kristína Nemčková pohybuje mezi filipínskou Manilou a japonským lyžařským střediskem Niseku. Prací v kuchyni si plní sny, ten největší si ale splní, až si otevře svůj vlastní podnik.
Šéfkuchařka Kristína Nemčková: Smažáku se všichni ve světě smáli. Nakonec se po něm zaprášilo
Enjoy
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.