Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Co Češi nejraději jedí?

Svíčková na smetaně
iStock
 nst
nst

Nejčastěji si Češi v restauracích objednávají svíčkovou, tatarák a větrník. I když v posledních letech se výběr jídla řídí spíš než podle chuti, podle ceny.

Průzkum s názvem Barometr FOOD, který si nechává zpracovat společnost Edenred, tvrdí, že nejzamilovanějším jídlem Čechů je svíčková a podobně si v preferencích tuzemských strávníků vede smažák. Stejně jasno mají respondenti průzkumu i v případě hospodských chuťovek. Nejoblíbenější je tatarák, nakládaný sýr, utopenci a tlačenka s cibulí.

Další z našich návštěv v "táckárně".

Retro jídelna kousek od Staromáku: Na dršťkovku za 65 korun tam chodí studenti i investoři

„Táckárna“ je vlastně takový fast food po česku. Místo burgeru a hranolek si u pultu objednáte knedlík se zelím a vepřové nebo holaňdák. Klasické menu nabízí i v retro řeznictví v Kaprově ulici. Oběd pro dva s pivem stojí cca 350 korun.

Přečíst článek

Stále častěji se však výběr jídel řídí dle ceny. V červnu činila průměrná cena poledního menu 196 korun.

„Rostoucí ceny se bezpochyby promítají do toho, co si hosté objednávají. Všimli jsme si lehkého poklesu u položek, které se dříve častěji objednávaly k pivu. Stejně tak vnímáme trend, kdy si hosté čím dál častěji dají pouze hlavní chod - dříve si k němu běžně přidávali předkrm i dezert,“ doplňuje Jan Pípal, šéfkuchař Vinohradského Parlamentu z gastroaliance Together.

Takhle se vaří v jídelně v Dlouhé ulici

Kam na oběd levnější než v jídelně poslanců? Na tácek do Dlouhé ulice

Spousta lidí v Dlouhé ulici míří na vyhlášený „smažák“ do Lokálu, my vyrazili na „tácek“. Kolik v Apetitu stojí obědové menu?

Přečíst článek

S nárustem cen se však i kdysi tradiční součást poledního menu, dezert, často stává spíše luxusem. „Společně s nápojem nebo polévkou patří dezert k položkám denního menu, které strávníci často vynechají.

Největší oblibě na poli dezertů se dle průzkumu těší větrník. Jako svůj oblíbený zákusek ho zvolilo téměř 40 procent respondentů. Nejmenší zájem projevila česká populace o makronky.

Roznáška jídla v restauraci

Opatrné oživení. Místo řízku z alobalu volí Češi posezení v restauraci

Dubnové slunce zvedlo tržby české gastronomie, nejvíce na venkově. Češi zase hledají zážitky mimo města. Provozovatelé ale zůstávají při zemi – růst nákladů stále brzdí jejich návrat k ziskovosti.

Přečíst článek

Šéfkuchařka Kristína Nemčková

Šéfkuchařka Kristína Nemčková: Smažáku se všichni ve světě smáli. Nakonec se po něm zaprášilo

Když jí bylo 17, vyhrála populární televizní kuchařskou show MasterChef. Odmaturovala a zamířila do prestižní školy Le Cordon Bleu v Londýně. V anglické metropoli načas zůstala, sbírala zkušenosti v michelinské restauraci Story. Aktuálně se Kristína Nemčková pohybuje mezi filipínskou Manilou a japonským lyžařským střediskem Niseku. Prací v kuchyni si plní sny, ten největší si ale splní, až si otevře svůj vlastní podnik.

Přečíst článek

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Manifesto na Postupimském náměstí

Češi dobyli Berlín. K Manifesto Marketu přidají gastro halu v bývalém obchoďáku

Přečíst článek
Doporučujeme