Na léto do Evropy vyrazí méně Američanů. Je to drahé, vzkazují zatímco Číňané už balí kufry

Nejenom vysoké ceny, ale také obavy z vnímání Trumpovy politiky, zrazují Američany od cestování do Evropy. Nahradí je ale stále bohatší Číňané, upozorňuje server CNBC.
Zahraniční politika Donalda Trumpa ovlivní i turistický ruch. Většina amerických turistů se sice letos Evropě vyhne, a to hlavně kvůli vysokým cestovním nákladům. Jsou ale i tací, kteří svoje cestovatelské plány mění kvůli obavám z reputace svojí země, respektive politiky, kterou aktuálně předvádí Donald Trump.
Oblíbené evropské destinace se každoročně stávají cílem milionů amerických turistů. Například Spojené království v roce 2023 navštívilo rekordních 5,1 milionu Američanů. A vysoké sumy tradičně přináší i do francouzské ekonomiky.
Praha má co nabídnout, ale v očích zahraničních turistů zatím zůstává pod radarem luxusních destinací. Jak to změnit? Barbara Gӧttling, která vede pětihvězdičkový hotel Mandarin Oriental Prague, by měla pár receptů. V rozhovoru pro Newstream dále vysvětluje, proč se úspěch v hotelnictví dnes měří jinak než dřív.
Praha jako luxusní destinace? Ještě zdaleka ne, říká šéfka hotelu Mandarin Oriental
Leaders
Zavalí Evropu bohatší Číňané?
Nicméně data Evropské cestovní komise (ETC) nyní poukazují na jistou změnu, z průzkumu totiž vyplývá, že letos má do Evropy přicestovat až o sedm procent méně Američanů. Přičemž více než polovina jako důvod uvedla vysoké ceny.
Jak dále uvádí průzkum ETC, do Evropy letos přicestuje i mnohem méně Kanaďanů, Brazilců nebo Japonců. Naopak ale Evropa může očekávat příjezd většího počtu Číňanů. Oproti loňsku by jich mohlo být až o deset procent víc.
Americký turistický ruch dostává trhliny. V důsledku řady restriktivních opatření a několika nešťastných incidentů při imigračním řízení s běžnými turisty se propadají statistiky návštěv USA. Podle agentury Bloomberg tak turistický ruch počítá ztráty a jen v letošním roce se odhadují škody na 12,5 miliardy dolarů. Paradoxně na nové éře vydělává úhlavní nepřítel Donalda Trumpa – Čína.
America First se mění v China First. Alespoň v cestování to platí
Enjoy
„Tuto náladu podporuje nárůst disponibilních příjmů Číňanů i příznivá cestovní politika,“ uvedla ETC. Podle čínského statistického úřadu vzrostl disponibilní příjem na obyvatele v prvním čtvrtletí roku 2025 meziročně o více než pět procent.
V průzkumu ETC více než polovina čínských turistů uvedla, že mají v Evropě v plánu nakupovat. I když mnohem méně než loni, kdy běžně čínský cestovatel utratil za jeden den více než 200 eur.
Řada Čechů se na svých cestách spoléhá jen na cestovní pojištění u své platební karty. Jen málokdo si ale před dovolenou prověřuje, zda jeho pojistka ochrání celou rodinu, zahrnuje region, kam se chystá nebo aktivity, které hodlá na dovolené podnikat. Připomeňte si tak, které hlavní parametry si před vycestováním u svého cestovního pojištění u karty překontrolovat, abyste měli jistotu, že vás pojištění v případě nutnosti ochrání.
Cestovní pojistky u platebních karet. Co je důležité vědět?
Money
Turisté, kteří se letos chystají na dovolenou nebo třeba jen výlet do Španělska, Itálie, Francie, Řecka, Chorvatska, Portugalska či Nizozemska, by si měli předem zjistit, jaká opatření v dané destinaci platí. Od poplatků za jednodenní výlet v italských Benátkách po zákaz alkoholu na Mallorce a omezení kouření v Paříži - země napříč kontinentem zpřísňují pravidla, aby ochránily svou infrastrukturu, kulturní dědictví a kvalitu místního života.
Za co si turisté v Evropě připlatí? Nová pravidla, poplatky a pokuty
Enjoy
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.