Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Tržby řetězce Asko Nábytek se loni propadly o desetinu na 1,6 miliardy

Prodejna Asko Nábytek v Teplicích, ilustrační foto
Asko Nábytek
 ČTK

Řetězec Asko Nábytek loni v důsledku nuceného uzavření prodejen kvůli pandemii koronaviru propadl do ztráty asi 62,4 milionu korun. O rok dříve měl zisk 60,8 milionu. Vyplývá to z výroční zprávy firmy.

Tržby loni firmě klesly přibližně o deset procent na 1,6 miliardy korun. Společnosti se dařilo v internetovém prodeji. Digitalizaci a nové prodejní kanály chce i nadále rozvíjet. Loni zahájila výstavbu nové prodejny v Havířově, musela ale přehodnotit původně plánované otevírání dalších obchodů. 

Asko Nábytek v září loňského roku otevřelo v Brně nový výdejový sklad. Slouží pro osobní odběry služby click & collect, kterou firma v roce 2019 rozšířila do všech 13 prodejen, ale i jako logistická základna pro e-shop. Internetový prodej Asko spustilo v roce 2009.

„Společnost velmi výrazně rostla v oblasti internetového obchodování, které bylo v období uzavření prodejen v podstatě jediným, ale zcela zásadním, spolehlivým obchodním kanálem, a i v době, kdy kamenné prodejny nesměly přijímat zákazníky, generovalo významnou část tržeb, a v určitém rozsahu tržby kamenných prodejen nahrazovalo,” uvedli jednatelé firmy ve výroční zprávě. Osvědčila se také služba click & collect (objednej a vyzvedni).

Automobilky doplatily na emisní kartel, ilustrační foto

Německé automobilky zaplatí obří pokutu za emisní kartel. Brzdily inovace

Čtyři německé automobilky, konkrétně BMW, Volkswagen, Audi a Porsche musí zaplatit pokutu 875 milionů eur (22,6 miliardy korun). Sankci jim vyměřila Evropská komise za to, že ještě společně s automobilkou Daimler vytvořily emisní kartel. Daimler se ale pokutě vyhnul, protože na dohodu upozornil.

Přečíst článek

Asko Nábytek loni nepropouštělo, zaměstnanci dostali podle informací ve výroční zprávě všechny slíbené benefity. Firma zaměstnávala asi 400 lidí, na mzdy vynaložila 171 milionů korun, o přibližně tři procenta více než o rok dříve. Jednatelé společnosti dále uvedli, že firma využila dotační programy COVID nájemné a Antivirus.

Trhu nábytkářských sítí v České republice dominuje švédská IKEA. Ve finančním roce 2019/2020 řetězci klesly tržby o 166,5 milionu korun na 10,5 miliardy korun, zisk se firmě snížil asi o osm procent na 1,1 miliardy korun. IKEA ale zaznamenala meziroční nárůst prodejů na internetu o 97,5 procenta.

Mezi další řetězce na českém trhu patří XXXLutz, Jysk, Möbelix nebo Sconto.

Kvůli pandemii koronaviru vláda loni v březnu zakázala až na výjimky maloobchodní prodej, opatření začala uvolňovat na konci dubna. Z důvodu zhoršení epidemické situace do většiny obchodů lidé nesměli od 22. října, následovalo zhruba třítýdenní rozvolnění v prosinci. Po Vánocích už znovu prodejny až na výjimky otevřít nesměly.

Primark otevřel prodejnu na Václaváku, první v ČR.

Tržby maloobchodu za květen vzrostly o 5,8 procenta, pomohlo rozvolňování

Maloobchodní tržby za květen očištěné o vliv kalendářních dnů stouply o 5,8 procenta. V meziměsíčním srovnání byly o 7,3 procenta vyšší. Oznámil Český statistický úřad (ČSÚ).

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme