Tržby řetězce Asko Nábytek se loni propadly o desetinu na 1,6 miliardy
Řetězec Asko Nábytek loni v důsledku nuceného uzavření prodejen kvůli pandemii koronaviru propadl do ztráty asi 62,4 milionu korun. O rok dříve měl zisk 60,8 milionu. Vyplývá to z výroční zprávy firmy.
Tržby loni firmě klesly přibližně o deset procent na 1,6 miliardy korun. Společnosti se dařilo v internetovém prodeji. Digitalizaci a nové prodejní kanály chce i nadále rozvíjet. Loni zahájila výstavbu nové prodejny v Havířově, musela ale přehodnotit původně plánované otevírání dalších obchodů.
Asko Nábytek v září loňského roku otevřelo v Brně nový výdejový sklad. Slouží pro osobní odběry služby click & collect, kterou firma v roce 2019 rozšířila do všech 13 prodejen, ale i jako logistická základna pro e-shop. Internetový prodej Asko spustilo v roce 2009.
„Společnost velmi výrazně rostla v oblasti internetového obchodování, které bylo v období uzavření prodejen v podstatě jediným, ale zcela zásadním, spolehlivým obchodním kanálem, a i v době, kdy kamenné prodejny nesměly přijímat zákazníky, generovalo významnou část tržeb, a v určitém rozsahu tržby kamenných prodejen nahrazovalo,” uvedli jednatelé firmy ve výroční zprávě. Osvědčila se také služba click & collect (objednej a vyzvedni).
Čtyři německé automobilky, konkrétně BMW, Volkswagen, Audi a Porsche musí zaplatit pokutu 875 milionů eur (22,6 miliardy korun). Sankci jim vyměřila Evropská komise za to, že ještě společně s automobilkou Daimler vytvořily emisní kartel. Daimler se ale pokutě vyhnul, protože na dohodu upozornil. Německé automobilky zaplatí obří pokutu za emisní kartel. Brzdily inovace
Zprávy z firem
Asko Nábytek loni nepropouštělo, zaměstnanci dostali podle informací ve výroční zprávě všechny slíbené benefity. Firma zaměstnávala asi 400 lidí, na mzdy vynaložila 171 milionů korun, o přibližně tři procenta více než o rok dříve. Jednatelé společnosti dále uvedli, že firma využila dotační programy COVID nájemné a Antivirus.
Trhu nábytkářských sítí v České republice dominuje švédská IKEA. Ve finančním roce 2019/2020 řetězci klesly tržby o 166,5 milionu korun na 10,5 miliardy korun, zisk se firmě snížil asi o osm procent na 1,1 miliardy korun. IKEA ale zaznamenala meziroční nárůst prodejů na internetu o 97,5 procenta.
Mezi další řetězce na českém trhu patří XXXLutz, Jysk, Möbelix nebo Sconto.
Kvůli pandemii koronaviru vláda loni v březnu zakázala až na výjimky maloobchodní prodej, opatření začala uvolňovat na konci dubna. Z důvodu zhoršení epidemické situace do většiny obchodů lidé nesměli od 22. října, následovalo zhruba třítýdenní rozvolnění v prosinci. Po Vánocích už znovu prodejny až na výjimky otevřít nesměly.
Maloobchodní tržby za květen očištěné o vliv kalendářních dnů stouply o 5,8 procenta. V meziměsíčním srovnání byly o 7,3 procenta vyšší. Oznámil Český statistický úřad (ČSÚ). Tržby maloobchodu za květen vzrostly o 5,8 procenta, pomohlo rozvolňování
Money
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?