Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Tesla chystá lidové elektrovozítko za půl milionu. Vyrábět ho hodlá v Indii

Americký miliardář Elon Musk
ČTK
 ČTK

Tesla se tlačí na indický trh. Postavit tam hodlá i gigafactory. Muska a jeho tým čeká další kolo jednání se zástupci tamní vlády. Indy si chce získat levným modelem v přepočtu za asi půl milionu korun.

Reklama

Zástupci Tesly budou ještě tento měsíc jednat s indickým ministrem obchodu o plánu na vybudování závodu, kde by tato americká automobilka vyráběla nový elektromobil za dva miliony rupií (přes 530 tisíc korun). S odvoláním na obeznámený zdroj to uvedla agentura Reuters. Levné elektromobily vyrobené v indickém závodě by podle něj byly určené pro domácí trh i na export. Elektromobily se nyní podílejí na celkovém prodeji vozidel v Indii, která je třetím největším automobilovým trhem na světě, méně než dvěma procenty.

Loni Tesla lobbovala za snížení dovozních daní na elektromobily dodávané do Indie. Na tuto snahu vládní představitelé reagovali výzvou, aby automobilka vyráběla vozy v přímo v zemi. Šéf společnosti Elon Musk se v červnu setkal s indickým premiérem Naréndrou Módím a prohlásil tehdy, že hodlá v Indii významně investovat.

Fanoušci Tesly se konečně dočkali. První sériový Cybertruck vyjel z gigafactory v Texasu

Po téměř čtyřech letech od představení prvního prototypu elektrického pick-upu Cybertruck Tesla ukázala první sériově vyrobený model. Sjel z výrobní linky v americkém Texasu.

Přečíst článek

Lidové elektrovozítko

Elektromobil za dva miliony rupií, který podle zdroje agentury Reuters zástupci Tesly popsali při jednání, je o čtvrtinu lacinější než nynější nejlevnější nabídka automobilky. Tou je sedan Model 3, jenž v Číně stojí 32 200 dolarů (přes 700 tisíc korun). Na českém trhu Tesla základní verzi Modelu 3 na svém webu nabízí za zhruba jeden milion korun.

Vedení Tesly v květnu v Indii jednalo se zástupci vlády o zřízení výrobní základny pro automobily a baterie v zemi. Diskuse s indickými vládními představiteli v Dillí mají pokračovat tento měsíc, řekly tiskové agentuře dva obeznámené zdroje.

Elektrická čtyřkolka Tesla Cyberquad míří na čínský trh

Tesla míří na dětský trh. V Číně začne prodávat elektrickou čtyřkolku inspirovanou Cybertruckem

Americká společnost Tesla přichází na čínský trh s novým produktem. Začne zde prodávat svojí elektrickou dětskou čtyřkolku nazvanou Cyberquad, která je inspirovaná v současné době vyvíjeným elektrickým SUV Tesla Cybertruck.

Přečíst článek

Tesla chce stavět gigafactory v Indii 

Zástupci Tesly se podle nich setkají s indickým ministrem obchodu Pijušem Gojalem. Očekává se, že budou hovořit o vytvoření dodavatelského řetězce pro elektromobily a případné přidělení pozemků pro stavbu továrny. Ministerstvo obchodu na žádost o komentář nereagovalo.

Automobilka dříve uvedla, že její nová platforma nové generace sníží výrobní náklady o 25 procent a mohla by být základem více modelů. Neupřesnila, o které modely se bude jednat, ani kolik budou stát.

Na této platformě se budou montovat vozy v továrně, kterou Tesla staví v Mexiku. Automobilka plánuje její rozšíření i do dalších závodů. Tesla elektromobily vyrábí v amerických státech Kalifornie a Texas. Mimo Severní Ameriku má továrny u Berlína a v Šanghaji.

Šanghajský závod je největším závodem společnosti a zastane téměř 40 procent celosvětové kapacity automobilky. Plány na rozšíření kapacity v této továrně čekají na schválení regulačních orgánů.

Tesla v prodeji v Japonsku

Těžký úder pro Volkswagen. Tesla plánuje zdvojnásobit výrobní kapacitu své továrny u Berlína

Americký výrobce elektrovozů Tesla plánuje zdvojnásobit produkční kapacitu svého montážního závodu u Berlína na jeden milion elektromobilů ročně. Tím by se podnik stal největší továrnou na výrobu automobilů v Evropě. Píše o tom na svém webu deník The New York Times (NYT).

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme