Tesla míří na dětský trh. V Číně začne prodávat elektrickou čtyřkolku inspirovanou Cybertruckem

Americká společnost Tesla přichází na čínský trh s novým produktem. Začne zde prodávat svojí elektrickou dětskou čtyřkolku nazvanou Cyberquad, která je inspirovaná v současné době vyvíjeným elektrickým SUV Tesla Cybertruck.
Cena za elektrickou čtyřkolku, která je určena pro děti ve věku od osmi do dvanácti let, by se podle agentury Bloomberg měla na čínském trhu pohybovat okolo 1670 dolarů, tedy více než 35 tisíc korun.
Prohlédněte si elektrickou čtyřkolku Tesla Cyberquad:
Cyberquad určený pro čínský trh má dojezd 13 kilometrů a baterie vydrží zhruba jeden a půl hodiny. Maximální rychlost je s ohledem na děti stanovena na osm kilometrů v hodině, přičemž Cyberquad má dva rychlostní stupně. Futuristicky vyhlížející čtyřkolka pak uveze malé řidiče s váhou do padesáti kilogramů.
Elektrická dětská čtyřkolka Cyberquad byla poprvé představena v roce 2019 jako koncept a v současné době se již se prodává v některých zemích.
Podnikatel Elon Musk spustil svůj dlouho očekávaný start-up xAI, který se bude zabývat umělou inteligencí (AI). Šéf automobilky Tesla či kosmické společnosti SpaceX zároveň představil tým inženýrů xAI, kteří dříve prošli velkými americkými technologickými společnostmi. Muskův projekt si klade za cíl vytvořit alternativu k populárnímu chatbotu ChatGPT.
Miliardář Musk spustil projekt umělé inteligence xAI. Chce „porozumět realitě”
Zprávy z firem
Trefit dno bývá cílem investorů, ačkoli to je nemožné. Trefit dno akcií Tesly však zase tak složité nebylo. A kdo nakoupil akcie slavného výrobce elektromobilů letos v lednu, sklízí nyní zisk kolem 150 procent. Důvody? Tady jsou.
Analýza: Zázračných 150 procent. Jak Tesla dokázala za půl roku vydělat investorům tolik?
Trhy
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.