Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Škoda Auto více vyrábí, ale méně prodává. Spoléhá na Indii

Výroba v mladoboleslavské továrně Škoda Auto
Škoda Auto
 ČTK

Škoda Auto vyrobila ve svých závodech za tři čtvrtletí 647 200 aut, což je o 11,9 procenta více než loni. Údaj nezahrnuje výrobu v partnerských závodech v Číně, Německu a na Slovensku. Odbyt směrem k prodejcům stoupl o 8,3 procenta na 645 500 vozů, uvedla fIrma.

Dodávky koncovým zákazníkům klesly o 22,3 procenta na 544 500 vozů. Důvodem meziročního poklesu je přetrvávající napjatá situace v zásobování kvůli událostem ve světě. Na výsledek měla vliv válka na Ukrajině, výrazný nárůst cen surovin a energií, přetrvávající nedostatek polovodičů a nestabilní dodavatelské řetězce.

"Poptávka po modelech Škoda zůstává vysoká. Děláme proto vše, co je v našich silách, abychom co nejdříve zpracovali nevyřízené objednávky. Vedle toho chceme pokračovat v úspěšném růstovém kurzu na indickém trhu. Dodávky našich vozů zde již převýšily odbyt za celý loňský rok," uvedl člen představenstva odpovědný za prodej a marketing Martin Jahn.

Škoda Auto, ilustrační foto

Škoda Auto expanduje do Vietnamu. Chce si tím posílit pozici v regionu

Automobilka Škoda Auto vstupuje na trh ve Vietnamu. Evropské modely tam nabídne již v příštím roce, od roku 2024 budou ve Vietnamu k dispozici také vozy vyráběné v Indii. Zpočátku Škoda počítá s prodejem 30 tisíc vozů ročně, následně chce prodeje zvednout až na 40 tisíc aut za rok. Škoda Auto o informovala v tiskové zprávě. Loni Škoda Auto po celém světě dodala 878 200 vozů.

Přečíst článek

Mateřský Volkswagen minulý týden uvedl, že Škodě za letošních devět měsíců klesl provozní zisk o 4,9 procenta na 856 milionů eur, tedy asi 21 miliard korun. Vzhledem k vysokému množství nevyřízených objednávek a zvýšení počtu dodaných vozů na důležitém růstovém trhu v Indii o 186,9 procenta očekává Škoda pozitivní provozní výsledek i za celý rok.

Škoda vyrábí 12 modelových řad. Provozuje tři výrobní závody v České republice, má výrobní kapacity v Číně, v Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále také na Ukrajině ve spolupráci s lokálním partnerem. Celosvětově zaměstnává 45 tisíc pracovníků a je aktivní na více než 100 trzích.

Výroba automobilů, ilustrační foto

Hrozí přesun výroby Volkswagenu z Česka? ptá se Bloomberg

Německý automobilový koncern Volkswagen by v případě přetrvávajícího nedostatku zemního plynu mohl přesunovat výrobu z Německa a východní Evropy do jiných zemí, napsala agentura Bloomberg s odvoláním na vyjádření zástupců podniku. Koncern Volkswagen má továrny v Německu, České republice a na Slovensku, tedy v zemích, které patří v Evropě k nejzávislejším na ruském plynu.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Ruskému automobilovému trhu v únoru 2023 nadále dominovala domácí automobilka Lada. Na snímku model Largus. Pokud vám připomíná Dacii Logan, není to náhoda.

Škoda v Rusku prodala v únoru jen tři stovky vozů. Celý ruský trh se propadl o tři pětiny

Přečíst článek
Doporučujeme