Prodej automobilů v EU loni klesl. Od srpna nastal obrat – ale ne v Česku
                            Prodej nových osobních automobilů v Evropské unii se za rok 2022 meziročně snížil o 4,6 procenta na 9 255 930 vozů. Hlavní příčinou byl nedostatek součástek v prvním pololetí. Ve své zprávě to uvedlo Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA). V České republice prodej osobních aut klesl o 7,1 procenta na 192 087 vozů.
Až do července prodeje nových vozů v EU klesal, v srpnu ale nastal obrat a v prosinci prodeje zaznamenaly největší loňský meziroční nárůst o 12,8 procenta na 896 967 vozů. Česko ale bylo výjimkou – prodeje v posledním měsíci loňského roku klesly o desetinu na 14 553 aut.
Prodej automobilů v EU v roce 2022 (po měsících):
V prosinci se prodej nových aut v EU meziročně zvýšil pátý měsíc za sebou. Navzdory pozitivnímu úhrnnému výsledku pouze dva ze čtyř hlavních automobilových trhů v EU zaznamenaly v posledním měsíci loňského roku růst, a to Německo o 38,1 procenta a Itálie o 21 procent. Španělska proti tomu zaznamenalo výrazný pokles, konkrétně o 14,1 procenta. Francouzský trh v stagnoval a meziročně se snížil o 0,1 procenta.
Výroba automobilů na Slovensku loni podle předběžných údajů klesla téměř o pět procent zhruba na milion vozidel, země si ale v přepočtu na obyvatele udržela pozici světového lídra v produkci aut.
	Slovensko je pořád světový lídr, ale výroba aut poklesla na milion
		Money
		
Z větších výrobců se v prosinci dařilo mimo jiné skupině Volkswagen, která v EU prodala meziročně o 19,7 procenta více aut, konkrétně 223 508 vozů. Automobilka Škoda Auto, která je součástí skupiny, prodej v EU za poslední měsíc loňského roku meziročně zvýšila o 2,8 procenta na 39 630 aut. Za celý loňský rok skupině Volkswagen prodej klesl o 5,2 procenta, Škodě Auto se snížil o 8,4 procenta.
Vysokého prodeje nadále v prosinci dosahovaly automobilky Toyota (meziroční růst o 19,6 procenta), BMW (o 23,2 procenta) či Mercedes-Benz (o 18,1 procenta). Naopak nižší prodej (minus 6,6 procent) v prosinci vykázala skupina Stellantis, jejíž součástí jsou značky Peugeot, Fiat nebo Citroën.
Elon Musk rád využívá Twitter k marketingovým účelům k posílení jeho firem a aktivit na trhu. Jednou to ale, zdá se, přehnal. V San Francisku začíná soud, v němž čelí žalobě investorů kvůli slibu, že stáhne Teslu z burzy. Záměr veřejně deklaroval téměř před pěti lety na Twitteru. Dodnes nedošlo k jeho naplnění. 
	Začíná soud s Muskem kvůli Tesle. Ve hře jsou miliardy dolarů
		Leaders
		
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.