Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Sjednáním pojištění moje práce teprve začíná, říká světově úspěšná poradkyně

Jana Šestáková oceňovaná poradkyně z pojišťovny Generali
PR, Generali Česká pojišťovna, užito se svolením
Newstream & Partner

Generali Česká pojišťovna byla oceněna jako klientsky nejpřívětivější pojišťovna uplynulého roku. Jaký je podle jedné z jejích nejlepších poradkyň, vítězky soutěže Global Advisor Excellence Contest Jany Šestákové, recept na úspěch v tomto oboru?

Reklama

Posledních 27 let jste spjata se stejnou pojišťovnou. Jaké byly v roce 1996 vaše začátky?

Když bylo dceři pět let, hledala jsem nějakou klidnější práci, abych na ni měla více času, a tak jsem nastoupila jako podřízený poradce do tehdejší České pojišťovny. Měla jsem štěstí, že mým nadřízeným byl zkušený poradce, který mi ochotně všechno vysvětloval, učil mě pojistné podmínky, sazby a podobně. Dnes to funguje tak, že poradci, kterých je v současné době v Generali České něco přes 4 000, automaticky prochází na začátku i v průběhu své kariéry náročnými testy a školeními, aby dokázali, že svému oboru nejen rozumí, ale také se v něm neustále rozvíjí.  

Mezi prací poradce tehdy a dnes je velký rozdíl, že?

Určitě. Například jsme v kanceláři měli jenom jeden počítač s MS-DOS. Tenkrát ještě ani nebyly Windows, tak dávno to je. Měli jsme psací stroje, tužky, kalkulačky a jednu univerzální žádanku s kopírákem, která byla na všechno.

V dobách, o kterých mluvíte, moderní komunikační technologie nijak významně neovlivňovaly životy a vztahy lidí. Jak vnímáte dnešní digitální technologie?

Rozhodně chci jít s dobou. Není možné ustrnout v nějaké nostalgii, ale je potřeba se přizpůsobit současnosti. Někteří by mohli říct, že tyhle moderní komunikační technologie mohou někdy zhoršovat vztahy mezi lidmi, ale mně to naopak pomáhá. Paradoxně mám pocit, že mi digitální technologie umožňují být lidem blíž. A vidí to tak i naši klienti. Spousta z nich si chválí například Klientskou zónu, která jim umožňuje mít informace o pojištění na jednom místě, dostupné online a non-stop. Řadu rutinních záležitostí to usnadní a urychlí, klienti zde ale najdou právě i kontakt na svého poradce, kterého můžou snadno oslovit a probrat s ním vše potřebné.

Každý poradce Generali České pojišťovny má své webové stránky. Na těch vašich je motto „Sjednáním pojištění moje práce nekončí, ale začíná“. Co to znamená v praxi?

Práce poradce je o empatickém přístupu, a to žádná technologie nenahradí. Jsem tu pro klienty 24/7 a stejnou hodnotu se snažím vštípit i členům mého týmu. Nabídkou a uzavřením pojištění moje práce určitě nekončí. Takový pohled nemám ráda a považuji ho za vyloženě zastaralý. Svým klientkám a klientům naopak podávám pomocnou ruku například i v momentech, kdy si zkrátka nejsou jistí, jak mají postupovat při pojistné události. Je pro mě důležité, aby věděli, že se na mě mohou obrátit v podstatě s čímkoliv, ať už fyzicky na pobočce, tak i online.

Pojišťovny spěchají s novým pojištěním na stáří. Má byznys potenciál

Pojišťovny postupně přicházejí na trh s pojištěním dlouhodobé péče s doživotní výplatou, které od letoška podpořil stát možností odečíst z daňového základu až 48 tisíc korun ročně. Vyplývá to z ankety mezi pojišťovnami. Daňový odpočet u pojištění dlouhodobé péče byl součástí opatření vládního konsolidačního balíčku na ozdravení veřejných financí.

Přečíst článek

Nová generální ředitelka Generali penzijní společnost Jana Zelinková

Generali penzijní společnost má nové vedení. Do čela firmy jde Jana Zelinková

Jana Zelinková se stala novou generální ředitelkou Generali penzijní společnosti a od začátku března 2024 přebírá vedení největšího tuzemského poskytovatele penzijního spoření. Na pozici nahrazuje Lenku Kejíkovou, která se od února letošního roku stala členkou představenstva Generali České pojišťovny v roli pojistně-technické ředitelky pro oblast životního pojištění.

Přečíst článek

Důchodci ztrácí příspěvek na spoření. Dočkají se kompenzací, ale jen někde

Penzisté, kteří si spoří v rámci penzijka, tedy penzijního připojištění nebo doplňkového penzijního spoření, přijdou od 1. července 2024 kvůli změně zákona o státní příspěvky. Jednotlivé penzijní společnosti nyní proto řeší, jak s tím naloží, aby jim klienti masivně s naspořenými penězi neutíkali. S určitou formou kompenzace zatím přišly jen dvě společnosti z devíti. Další své strategie ale prý zvažují. O kompenzace ale v reálu příliš nejde, jsou to spíše benefity, které se týkají jen těch movitějších. Dvě penzijní společnosti navíc rovnou avizují, že o kompenzacích ani neuvažují.

Přečíst článek

Návštěva u lékaře

Jak a do kdy změnit zdravotní pojišťovnu? Času již není mnoho

V České republice působí aktuálně sedm zdravotních pojišťoven. Pokud chcete tu svou změnit, na žádost o přechod k jiné pojišťovně máte nyní čas jen do konce března. Druhý letošní termín pro podání žádosti je až tři měsíce před koncem roku 2024.

Přečíst článek

ilustrační foto

Změny v povinném ručení. Co vše se od dubna změnilo pro motoristy i všechna vozítka

Letošní duben přináší řadu změn v povinném ručení, které definuje nový zákon. Změny se přitom týkají nejen rozšíření povinnosti platit povinné ručení pro další vozidla, ale i minimálních limitů pojistného plnění, a dokonce i provozu samotných vozidel. Samotné pojistné se ale zatím nijak dramaticky měnit nemá. Většina změn nicméně už platí od dubna a týká se prakticky všech provozovatelů vozidel. Přinášíme proto přehled hlavních změn.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme