Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Pojistný trh zrychlil růst, dohání covidový výpadek

Generali Česká pojišťovna
Jiří Matějíček / Creative Commons / CC BY-SA 3.0
 ČTK

Český pojistný trh v letošním prvním pololetí zrychlil růst. Pojišťovny vybraly na pojistném 74,76 miliardy korun, což je meziročně o 4,4 procenta více. Uvedla to Česká asociace pojišťoven, která sdružuje pojišťovny s 98procentním podílem na trhu. V roce 2020 trh vzrostl o 3,7 procenta na 141,2 miliardy korun.

„Ve srovnání s 3,8procentním růstem zaznamenaným za stejné období minulého roku se jedná o vystupňování tempa růstu trhu. Tento výsledek ovlivňuje vývoj v jak v životním, tak neživotním pojištění,” uvedl analytik asociace Jaroslav Urban.

Počet nově uzavíraných smluv životního pojištění meziročně významně narůstá zejména z důvodu nízké srovnávací základny roku 2020, kdy sjednávání smluv bylo výrazně omezeno i v souvislosti s obdobím pandemie covid-19. Meziročně se počet nově uzavřených smluv životního pojištění zvýšil o 7,8 procenta. Celkem se během prvního pololetí 2021 uzavřelo 226 tisíc smluv. Z toho připadá téměř 219 tisíc na běžně placené smlouvy.

Stoupl také objem produkce životního pojištění. V tomto případě hraje dominantní roli jednorázově placené pojistné. To meziročně narostlo o 650 milionů korun na 5,36 miliardy korun. Běžně placené pojistné stouplo o 465 milionů na 2,8 miliardy a dohromady obě skupiny dosahují objemu pojistného téměř 8,2 miliardy korun.

Bungee jumping, ilustrační foto

Pojišťovny se z pandemie zotaví rychleji než z krize v roce 2008

Koronavirová pandemie udeřila globálnímu pojišťovacímu průmysl menší ránu než finanční krize v roce 2008. Návrat na normál bude rychlejší.

Přečíst článek

Pojištění dohání covidový výpadek

Růst pojistného v neživotním pojištění v meziročním srovnání mírně posiluje. V prvním pololetí vzrostlo o 5,3 procenta na 5,1 miliardy korun.

V pojištění odpovědnosti z provozu vozidel dosáhlo předepsané pojistné více než 14,5 miliardy korun, což je o 5,7 procenta více než ve stejném období loni. Dynamika růstu se ale snížila. Částečné snížení dynamiky se projevuje také v havarijním pojištění vozidel, které vzrostlo o 6,3 procenta na 12,8 miliardy korun.

V podnikatelském pojištění vzrostlo předepsané pojistné o 6,2 procenta na 11,76 miliardy korun. Retailovému, majetkovému a odpovědnostnímu pojištění se i nadále dařilo. Předepsané pojistné se navýšilo o o 7,3 procenta na téměř 6,95 miliardy korun.

V ostatních odvětvích, kam patří také léčebné výlohy a další rizika cestovního pojištění či pojištění cizinců, nastal loni významný meziroční propad o 15 procent. V roce 2021 přišla korekce a pojistné vzrostlo o 12 procent převážně z důvodu nízké srovnávací základy roku 2020.

Pavel Řehák, spolumajitel pojišťovny Direct

Řehák z Directu staví miliardovou síť autoservisů

Pojišťovna Direct, což je první česká online pojišťovna, buduje síť autoopraven a autoslužeb. Cílově by měla mít miliardový obrat, jak serveru newstream.cz potvrdil majitel Directu Pavel Řehák. „Chceme se dostat na pět, šest miliard korun v obratu, což je cesta na dva, tři roky,” dodal. 

Přečíst článek

ČSOB Pojišťovna pobočka

Rekordní zisk. Pojišťovna ČSOB loni vydělala 1,437 miliardy

ČSOB Pojišťovna vytvořila loni zisk po zdanění 1,437 miliardy korun. Výsledek byl ve srovnání s rekordním rokem 2019 ještě o 239 milionů korun vyšší.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Češi se bojí nesoběstačnosti ve stáří, ale daňově uznatelnou pojistku nevyužívají

Češi se bojí nesoběstačnosti ve stáří, ale daňově uznatelnou pojistku nevyužívají

Přečíst článek

Ohlídejte si, zda máte dobré pojištění dětí. Na fatální úrazy často nestačí

Přečíst článek
Doporučujeme