Shein masivně navyšuje ceny. V USA nejvíc podraží kuchyňské utěrky
                            Obchodní půtky mezi USA a Čínou mají první konkrétní dopady. Obří e-shop Shein pro své americké zákazníky přichystal nový ceník. A ceny jsou o stovky procent vyšší. Nejvyšší nárůst zaznamenaly jednorázové kuchyňské utěrky. Jejich cena narostla téměř o 400 procent, uvádí agentura Bloomberg.
Zlatý věk Ameriky je konečně tu. Tedy alespoň pokud to americký prezident Donald Trump myslel tak, že si běžní spotřebitelé pořádně připlatí za poměrně obyčejné věci. Čínský e-shop Shein totiž na konci týdne připravil nový ceník pro své americké zákazníky a ti se nejspíš nestačí divit. Zboží denní spotřeby totiž pořádně podraží.
Z tabulky, kterou zveřejnila agentura Bloomberg, vyplývá, že Shein podražuje konkrétní položky různě, v extrémních případech jde o nárůst ceny o sto a více procent. Nejvyšší nárůst přitom podle Bloombergu zaznamenaly jednorázové kuchyňské utěrky, jejichž cena se od 25. dubna zvýšila o 377 procent z 1 dolaru a 28 centů na více než šest dolarů.
„Průměrné ceny stovky nejprodávanější produktů v kategorii krása a zdraví se zvýšily o 51 procent, nicméně u řady položek to byl nárůst o více než 100 procent. Pro kategorii domácí a kuchyňské potřeby a hračky činil průměrný růst ceny více než 30 procent,“ uvedla agentura. Bloomberg pak odhaduje na základě průměrného spotřebního koše, že zdražení nabídky Sheinu v USA činí v průměru zhruba 10 procent. A řada položek navíc z nabídky zcela zmizela. Dalších trhů se v tuto chvíli zdražování ani další omezení nabídky netýká.
Americký prezident Donald Trump se od svého druhého nástupu do Bílého domu letos 20. ledna se v ekonomické a obchodní politice zaměřil na zavádění nových celních bariér, zároveň se snažil Američanům prezentovat boj s plýtváním veřejnými prostředky. Zatímco před volbami průzkumy ukazovaly, že právě v ekonomice mu voliči důvěřovali více než jeho protikandidátce, podle posledních průzkumů o tuto důvěru přišel.
	Trump dál přichází o důvěru Američanů. Teď už i v ekonomice
		Politika
		
Uprostřed obchodní války
Čína je prozatím největším vyzyvatelem USA v obchodní válce, kterou americký prezident rozpoutal ohlášením plošných cel na veškerý dovoz do USA. Čína byla první zemí, která odpověděla zavedením nových cel na americké zboží, následovaly další nárůsty tarifů ze strany USA i Číny. Naopak tato obchodní válka a situace na trzích přiměla Donalda Trumpa odsunout účinnost vyhlášených cel na další země včetně Evropské unie.
Obří čínské e-shopy Temu a Shein následně avizovaly, že zvýší ceny pro americké zákazníky. Dopadá na ně totiž celková celní povinnost ve výši 120 procent, navýšení koncových cen je podle Bloombergu snahou alespoň část této zátěže přesunout na koncové klienty z USA.
USA navíc ruší celní výjimky pro drobné zásilky z Číny a Hongkongu, které se týkaly zásilek do hodnoty 800 dolarů. Navíc se od 2. května zvyšuje poštovní cena za vstup do USA na 100 dolarů za balíček a od 1. června by mělo dojít k dalšímu navýšení tohoto poplatku.
Čínský prodejce levné módy Shein je pod tlakem, aby před vstupem na londýnskou burzu snížil své ocenění na zhruba 30 miliard dolarů. Přitom dříve byl oceněn na více než trojnásobek této částky. Pro agenturu Bloomberg to uvedly zdroje obeznámené s transakcí. 
	Shein má před vstupem na burzu snížit své ocenění o 30 miliard dolarů. Mají to požadovat investoři
		Zprávy z firem
		
Velikonoční svátky a s nimi spojená přestávka v obchodování na finančních trzích přinesly nemilá překvapení v podobě razantního výprodeje dolaru a amerických akcií. Naopak zlato si v této turbulentní situaci vedlo velmi dobře.
	Týden tradera: Trump opět rozkolísal finanční trhy
		Trhy
		
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.