Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Shein má před vstupem na burzu snížit své ocenění o 30 miliard dolarů. Mají to požadovat investoři

Čínský Shein zamíří na burzu v Londýně
ČTK
Michal Nosek
nos

Čínský prodejce levné módy Shein je pod tlakem, aby před vstupem na londýnskou burzu snížil své ocenění na zhruba 30 miliard dolarů. Přitom dříve byl oceněn na více než trojnásobek této částky. Pro agenturu Bloomberg to uvedly zdroje obeznámené s transakcí. 

Akcionáři Sheinu dle agentury Bloomberg naznačují, že je nutná úprava hodnoty, která by pomohla dostat potenciální primární veřejnou nabídku akcií v Británii do hry

Společnost Shein prožila komplikovanou cestu k možnosti provního akciového úpisu (IPO). Musela odpovídat na otázky ohledně svých operací v dodavatelském řetězci a zaměstnavatelských praktik. Proto loni přesměrovala svou žádost o IPO do Londýna poté, co její cíl upsat akcie v USA ztroskotal.

Společnost Shein byla založena v Číně, ale nyní sídlí v Singapuru, a stala se jedním z nejhodnotnějších světových startupů právě díky své velkoobjemové a levné módě. Mezi její investory patří IDG Capital, Mubadala Investment, Tiger Global Management a HongShan Capital, dříve známý jako Sequoia Capital China

Shein se aktuálně ocitl v hledáčku Evropské komise, která navrhuje opatření, jež mají snížit rizika stoupajícího množství nákupů na této platformě. Tržiště totiž podle Komise často dodávají nekvalitní nebo padělané zboží a porušují evropská pravidla.   

Proto navrhuje změny a jednou z nich má být konec výjimky s placením cla za zásilky s hodnotou pod 150 eur. Jen v loňském roce dle Komise do zemí EU doputovalo přes 4,6 miliardy zásilek s hodnotou zboží v této výši a meziročně se jejich počet zdvojnásobil

Amazon

Konkurence pro Temu a Shein. Amazon spustil vlastní obchod s levnou módou

Americký internetový obchod Amazon spustil ve Spojených státech outlet, kde bude nejdražší zboží stát 20 dolarů (480 korun). Podle zpravodajského serveru BBC chce firma konkurovat čínským prodejcům ultralevného zboží Temu a Shein.

Přečíst článek

ilustrační foto

Ultra rychlá móda dominuje trhu s oblečením a vytlačuje tradiční prodejce s módou

Trh s módou prochází v posledních několika letech zásadní změnou. Do odvětví vstoupily společnosti zabývající se velmi rychlou módou (ultra-fast fashion), které díky promyšlenému využívání technologií nastavují nové trendy a standardy v oblasti online nákupů a zákaznické zkušenosti a rychle přebírají zákazníky tradičním i online prodejcům módy, a to i v Česku. Nejvíce oblíbené jsou u mladší generace. Nákup na těchto platformách si v některých zemích vyzkoušely už více dvě třetiny žen ve věku do 34 let a další o tom uvažují. V Česku jde o 55 procent zákaznic do 34 let, v sousedním Polsku o 64 procent. Vyplývá to ze studie poradenské společnosti Boston Consulting Group (BCG), která na vzorku více než 10 tisíc zákazníků napříč Evropou a USA zkoumala nákupní preference zákazníků.

Přečíst článek

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Doporučujeme