Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Shein čeká v EU víc kontrol. Nově patří mezi regulované platformy

Kamenná prodejna společnosti Shein v Madridu
ČTK
 ČTK

Evropská unie zařadila čínského internetového prodejce oděvů Shein mezi velké internetové platformy, které podléhají přísnějším kontrolám podle unijního nařízení o digitálních službách (DSA). Důvodem je vysoký počet uživatelů, uvedla Evropská komise.

Reklama

Firmy s více než 45 miliony uživateli jsou podle DSA považovány za velmi velké on-line platformy (Very Large Online Platforms; VLOP) a podléhají přísnějším pravidlům EU pro internetový obsah. Ta po nich vyžadují, aby se více snažily bojovat proti nelegálnímu a škodlivému obsahu a padělaným výrobkům na svých platformách. Firma Shein v březnu oznámila, že má v EU měsíčně v průměru 108 milionů aktivních uživatelů.

Shein má nyní čtyři měsíce, tedy do konce srpna, aby přísnější pravidla podle DSA splnila. Mimo jiné má povinnost přijmout zvláštní opatření k posílení a ochraně uživatelů na internetu, včetně nezletilých, a řádně posoudit a zmírnit veškerá systémová rizika vyplývající z jejích služeb, uvedla Evropská komise. Platformy označované jako VLOP také musejí regulátorovi poskytnout přístup ke svým algoritmům, aby bylo možné sledovat dodržování nařízení, a jednou ročně musejí na vlastní náklady podstoupit nezávislý audit.

Firmy, které pravidla porušují, mohou dostat pokutu do šesti procent jejich ročního celosvětového obratu. V případě závažného a opakovaného porušení jim v EU hrozí zákaz činnosti.

Společnost Shien byla založena v Číně v roce 2012 a je symbolem levné módy. Podle EU se tato firma stala 23. platformou, na kterou byla uvalena nejpřísnější evropská pravidla na ochranu spotřebitelů před nelegálním obsahem. Pravidla se vztahují také například na firmy X, TikTok, Facebook či Google.

Módní paradox. Značky začaly sázet na udržitelnost a převálcoval je Shein

Západní móda se snaží o udržitelnost, ale je to marné. Všechny válcuje levný čínský Shein

Před pár týdny zkrachovala švédská firma Renewcell, jeden z nejslibnějších start-upů v oblasti recyklace módy. Z textilního odpadu začal vyrábět surovinu pro nové tkaniny. Trh mu předpovídal velkou budoucnost, protože značky potřebují materiály jako Renewcell's, aby splnily přicházející nařízení o udržitelnosti. Odběratelem a podporovatelem Renewcellu byl například řetězec H&M. Ovšem i ten dnes svádí zápas o svoji budoucnost. Příčinou je čínský Shein, který jde proti proudu udržitelnosti.

Přečíst článek

Lefties

Válka módních gigantů. Majitel Zary nasazuje proti Sheinu levný řetězec Lefties

Největší prodejce rychlé módy na světě, španělská skupina Inditex, bojuje o udržení pozice. Aby ustála drtivou ofenzívu levné čínské konkurence v podobě Sheinu a Temu, rozšiřuje svoji diskontní značku Lefties. Ačkoli ta dosud nefiguruje ani mezi značkami Inditexu na jeho oficiálních webových stránkách, existuje Lefties už tři dekády. Zpočátku však fungovala jako obchod s outletovým zbožím své velké sestry Zary. Postupně se však z Lefties stala zbraň proti rychle expandujícímu Primarku a nyní i Sheinu.

Přečíst článek

Shein si chce vyšlápnout na kosmetické giganty

Shein si chce vyšlápnout i na kosmetické giganty. Nebude to mít snadné

„Rtěnkový index“ funguje. Čerstvé výsledky kosmetických gigantů opět potvrzují, že v dobách, kdy jsou lidé nuceni se uskromnit, dělají si radost aspoň více či méně drobnými nákupy kosmetiky a vůní. A tak obchodníci s módou, kteří nyní čelí menší ochotě zákazníků utrácet, hledají cesty, jak si ukrojit kus i z trhu „beauty“. To ovšem platí také o úspěšném predátorovi na poli rychlé módy, čínském Sheinu.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme