Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Brusel si vyšlápne na Temu. Přísnější pravidla neminou ani internetový obchodní gigant Shein

Temu, Shein
US.TEMU.COM
 ČTK

Čínskému internetovému obchodu Temu, který patří skupině PDD Group, hrozí, že se na něj budou vztahovat přísnější pravidla Evropské unie pro internetový obsah, protože jeho průměrný počet měsíčních uživatelů v Evropě vzrostl nad stanovenou hranici. Tato pravidla se nyní vztahují na firmy jako Meta Platforms, Google, X či TikTok, uvedla agentura Reuters.

Reklama

Podle zákona EU o digitálních službách (DSA) jsou společnosti s více než 45 miliony uživatelů označovány jako velmi velké onlinové platformy (VLOP). Tyto firmy se na svých platformách musí více snažit bojovat proti nezákonnému a škodlivému obsahu a padělaným výrobkům.

Internetový obchod Temu vstoupil na trh EU v dubnu loňského roku. Firma uvedla, že za šest měsíců do konce března měla v EU měsíčně v průměru 75 milionů aktivních uživatelů.

Evropská komise uvedla, že si je vědoma, že počet uživatelů Temu překročil hranici stanovenou DSA. „Jsme s platformou v kontaktu s ohledem na možné označení v budoucnosti,” řekl mluvčí Evropské komise.

Čínský internetový prodejce módy Shein minulý měsíc oznámil, že má v EU měsíčně v průměru 108 milionů aktivních uživatelů a jedná s Evropskou komisí o svém označení podle DSA.

Módní paradox. Značky začaly sázet na udržitelnost a převálcoval je Shein

Západní móda se snaží o udržitelnost, ale je to marné. Všechny válcuje levný čínský Shein

Před pár týdny zkrachovala švédská firma Renewcell, jeden z nejslibnějších start-upů v oblasti recyklace módy. Z textilního odpadu začal vyrábět surovinu pro nové tkaniny. Trh mu předpovídal velkou budoucnost, protože značky potřebují materiály jako Renewcell's, aby splnily přicházející nařízení o udržitelnosti. Odběratelem a podporovatelem Renewcellu byl například řetězec H&M. Ovšem i ten dnes svádí zápas o svoji budoucnost. Příčinou je čínský Shein, který jde proti proudu udržitelnosti.

Přečíst článek

Temu, Shein

Rok 2024: Temu a Shein útočí. Konkurenční boj v rychlé módě přitvrdí

Jak ustát útok asijských predátorů? Tak zní klíčová otázka obchodníků s rychlou módou pro rok 2024. Jejich obor navíc ještě zrychluje. Zatímco poptávka spotřebitelů zaznamenává od pandemie covidu výkyvy, na tradiční západní hegemony - řetězce Zara a H&M - se valí konkurence z Číny, která už zapustila kořeny v Evropě i ve Spojených státech. Elektronické obchodování boří estetická pravidla a generace Z si na kolotočové nákupní šílenství s nízkými cenovkami rychle zvyká.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme