Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Německá ostuda. Fotbalisty nově oblékne Nike, Adidas končí

Německá ostuda. Fotbalisty nově oblékne Nike, Adidas končí
Profimedia
 ČTK

Německým politikům se nelíbí, že fotbalová reprezentace od roku 2027 nebude hrát v dresech vyráběných domácí firmou Adidas. Rozhodnutí Německého fotbalového svazu (DFB) dát přednost americkému výrobci sportovní módy Nike považují za nevlastenecké, napsal deník Die Welt na svých internetových stránkách.

„Německý fotbalový dres bez tří pruhů si dokážu představit jen těžko. Adidas a německá fotbalová reprezentace pro mě patřily vždy k sobě, je to kus německé identity,“ řekl německý ministr hospodářství za Zelené Robert Habeck. Německému fotbalovému svazu vzkázal, že by si přál „více lokálního patriotismu“.

Firma Adidas sídlí v bavorském Herzogenaurachu a podle údajů z roku 2022 pro ni pracuje více než 59 tisíc lidí.

Zaprodané národní barvy

Die Welt uvádí, že projev vlastenectví je u Habecka překvapivý. Jeho odpůrci s oblibou připomínají citát z jedné jeho knih, kde psal o tom, že „z lásky k vlasti mu bylo vždy na zvracení“.

Německý sociálnědemokratický ministr zdravotnictví Karl Lauterbach rozhodnutí vyměnit dresy od Adidasu na oblečení od Nike označil za „chybné“ a posteskl si, že „komerce ničí tradici a kousek vlasti“.

Bavorský premiér Markus Söder uvedl, že to, „že národní jedenáctka hraje ve třech pruzích, bylo stejně jasné, jako že míč je kulatý a utkání trvá 90 minut“. Připomněl, že v roce 1954 výhra německé fotbalové reprezentace na světovém mistrovství znovu zemi dala pocit sebevědomí. Tehdy fotbalisté měli na sobě poprvé vybavení od firmy Adidas a stejně tomu bylo při všech dalších třech jejich výhrách na světovém šampionátu. Proto Söder považuje za „špatné a nepochopitelné, že tento příběh má nyní skončit“. Německý fotbal podle politika z konzervativní Křesťanskosociální unie (CSU) nemá být „míčem v souboji mezinárodních koncernů“.

Německý ekonomický deník Handelsblatt s odvoláním na své zdroje ve čtvrtek napsal, že Nike zaplatí německému svazu ročně devítimístnou částku v eurech. S minimálně 100 miliony eur (přes 2,5 miliardy korun) ročně tak DFB dostane nejméně dvakrát více než současných 50 milionů eur ročně od Adidasu.

Celebrity přicházejí na přehlídku Prady na letošním milánském Fashion Weeku.

Oblečení na ryby nebo na stavbu? I za tisíce eur. Outdoor dobývá luxusní módu

Češi se konečně dočkali. To, co je v tuzemsku po léta běžné, proniklo do módního světa. Outdoorové a užitkové oblečení pro denní nošení ve stále větší míře konkuruje streetwearu, který dlouho vládl. Výjimkou dnes nejsou outdoorové a pracovní bundy, overaly, kalhoty i turistické boty v kolekcích luxusních módních domů. S cenovkou převyšující i tisícovku eur.

Přečíst článek

West ham United, stadion

Křetínský si ke Spartě koupil podíl ve West Hamu

Daniel Křetínský vstupuje na britskou fotbalovou scénu. Koupil 27procentní podíl v jednom z nejstarších anglických klubů West Ham United. Transakci oznámil klub na svých webových stránkách, její výši neuvedl. V médiích se dříve spekulovalo o tom, že Křetínského podíl by mohl mít výši asi 700 milionů liber, tedy přibližně 21,3 miliardy korun. Miliardář a spolumajitel EPH Křetínský tak bude v Evropě vlastnit podíly hned ve dvou špičkových klubech - londýnském klubu a pražské Spartě.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Zájem o tenisky Puma klesá

Francouzský miliardář Pinault zvažuje prodej obřího balíku akcií Pumy

Přečíst článek

Tři značky, tři scénáře. Letošek testuje odolnost sportovních gigantů

Přečíst článek
Obchod Nike v Los Angeles

Dohoda mezi USA a Vietnamem může zamotat hlavu investorům Nike a Adidas

Přečíst článek
Doporučujeme