Rolex prodává vlastní hodinky z druhé ruky. Dráž než nové
Luxusní sektor v posledních měsících zažívá nevídané turbulence. Tržby některých společností klesají, naopak jiné nestíhají vyrábět a mohou výrazně zvyšovat ceny. A pak tu je Rolex, který se rozhodl k nečekanému kroku. Kvůli rostoucí poptávce vstoupil výrobce luxusních hodinek do segmentu secondhandového prodeje.
Až si půjdete vybrat své nejnovější rolexky, možná se jich nedočkáte. Například oblíbený model Rolex Daytona se shání velmi špatně, a to i v nejluxusnějších obchodech vlastněných přímo společností Rolex. Na rostoucí poptávku tak výrobce reaguje nečekaným krokem a začíná prodávat vlastní zboží z druhé ruky. Ještě donedávna přitom byla účast na sekundárním trhu pro výrobce něčím nemyslitelným. Nyní však přichází s konceptem takzvaných „Certified Pre-Owned“ hodinek, které se prodávají přímo v buticích. A paradoxně jsou ještě dražší, než by stály stejné hodinky nové.
„Například platinové Rolex Daytona se světle modrým číselníkem mají nové cenovku 74 400 švýcarských franků. Secondhandové přitom ve stejném obchodě vyjdou na 110 tisíc franků. Důvodem je, že nové prostě nemají a čeká se na ně měsíce, klidně i roky,“ uvedl Andy Hoffman z agentury Bloomberg. „A zákazníci to rádi zaplatí, protože se v současnosti jedná o nejpopulárnější hodinky na světě,“ dodává Hoffman.
Vyplatí se to?
Sekundární trh s luxusními hodinkami byl vždy velmi zajímavý. Aktuálně představuje obrat kolem 20 miliard dolarů a do roku 2030 by měl vyrůst až na 35 miliard dolarů ročně, odhaduje poradenská společnost Deloitte.
Podle indexu sekundárního trhu s hodinkami, který sestavuje právě Bloomberg, představují rolexky 45 z 50 nejčastěji prodávaných modelů hodinek na světě. Další pak jsou Patek Philippe a Audemars Piguet.
Přesto snaha ovládnout sekundární trh podle odborníků nemusí Rolexu vyjít. Předně vstupuje na trh, který je poměrně nasycený a kde je hlavní konkurenční výhodou cena. Rolex se snaží nabídnout certifikaci, která bude zajišťovat kvalitu a servis. Jenomže to může narazit na to, že marže u secondhandových hodinek je pro prodejce nižší než u nových, u certifikovaných hodinek navíc půjde o výrazně nižší poptávku kvůli vyšší ceně.
„Zákazníci citliví na cenu se raději poohlédnou jinde,“ cituje Bloomberg Joshuu Ganjeiho, CEO společnosti European Watch Company.
Skupina luxusních značek LVMH je ve finální fázi jednání o hlavním sponzorství Formule 1. Dohoda by francouzskému módnímu konglomerátu umožnila propagovat své hlavní značky přímo u závodní dráhy.
Rolex bojuje s LVMH o sponzorství Formule 1. Ročně jde o 150 milionů dolarů
Zprávy z firem
Vedle klasických obrazů slavných i méně známých mistrů, které patří už k tradičně oblíbeným sběratelským aktivům, se může vyplácet investovat i do vybraných luxusních předmětů. Je třeba ale vědět do čeho a za jakých podmínek, protože ani tento trh luxusních komodit není stabilní. Knight Frank Luxury Investment Index (KFLII) proto dlouhodobě sleduje vývoj zhodnocení desítky luxusních aktiv a nyní hlásí, že na rozdíl od zlata či akcií tato aktiva za posledních 12 měsíců rostla mnohem více. Podívejte se, která to byla a kam se dají také dát přebytečné miliony.
Luxus, který se letos vyplatil. Investice do luxusních komodit vydělaly více než akcie i zlato
Enjoy
Ceny luxusních hodinek z druhé ruky už zastavily svůj více než dva roky trvající pád. Změnu kurzu tlačí očekávání, že Fed začne již v příštím roce snižovat sazby.
Ceny použitých rolexek těží ze snížení sazeb
Money
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.