Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Leonard Lauder zemřel. Miliardáři a dědici kosmetického impéria bylo 92 let

Leonard Lauder, miliardář a strůjce kosmetického impéria, zemřel ve věku 92 let.
Profimedia
 nst
nst

Leonard Lauder, klíčová postava a vizionář, který transformoval kosmetickou firmu své matky v globálního giganta, zemřel ve věku 92 let. Jeho odchod znamená ztrátu jednoho z nejvlivnějších lídrů v historii kosmetického průmyslu, píše Bloomberg.

Lauder se k rodinnému podniku Estée Lauder připojil v roce 1958. V době, kdy byla společnost ještě relativně malým hráčem na trhu. Jeho příchod znamenal začátek éry bezprecedentního růstu a inovací. Zastával řadu klíčových pozic, včetně prezidenta (1972-1995), generálního ředitele (1982-1999) a předsedy představenstva (1995-2009), než se stal čestným předsedou.

Lauderův přínos pro kosmetický byznys byl obrovský. Byl hnací silou strategických akvizic, které rozšířily portfolio společnosti o ikonické značky jako MAC Cosmetics, Bobbi Brown a Aveda, čímž Estée Lauder upevnila svou pozici v různých segmentech trhu, od luxusní kosmetiky po péči o vlasy. Jeho schopnost identifikovat rostoucí trendy a integrovat nové značky pod křídla Estée Lauder byla klíčová pro diverzifikaci a odolnost společnosti.

Salma Hayek s manželem Francoisem-Henri Pinaultem (vpravo)

Francouzští králové luxusu zestárli. Co čeká jejich impéria?

Arnault a Pinault, dva francouzští rivalové, vlastníci domů s nejvyšší módou. Jednomu patří Louis Vuitton a Dior, druhému Gucci a Balenciaga. Leckdo si je plete. Nápověda: Pinault mladší má za ženu Salmu Hayek. Arnault je ale větší a úspěšnější, zvlášť v posledních letech.

Přečíst článek

Kromě akvizic se Lauder aktivně zaměřoval na mezinárodní expanzi. Rozpoznal potenciál globálních trhů a vedl společnost k pronikání do nových zemí, čímž položil základy pro dnešní celosvětovou působnost Estée Lauder. Byl také známý pro svou hlubokou znalost trhu a spotřebitelského chování. Slavný „Lipstick Index“ – teorie, podle níž prodej rtěnek paradoxně stoupá během ekonomických recesí, protože se jedná o cenově dostupnou formu luxusu – je jedním z jeho nejznámějších ekonomických postřehů, který i dnes rezonuje ve finančním světě.

Lauder podporoval výzkum a vývoj, což vedlo k uvedení mnoha průlomových produktů a technologií v oblasti péče o pleť a líčení. Jeho filantropické aktivity a podpora umění a kultury, zejména v rodném New Yorku, rovněž svědčí o jeho širším vlivu mimo byznys.

„Můj otec po celý svůj život neúnavně pracoval na budování a proměně kosmetického průmyslu a byl průkopníkem mnoha inovací, trendů a osvědčených postupů, které jsou dnes pro toto odvětví základem. Byl to nejcharitativnější člověk, jakého jsem kdy poznal, věřil, že umění a vzdělání patří všem, a zasazoval se o boj proti nemocem, jako je Alzheimerova choroba a rakovina prsu. Můj otec byl především člověkem, který byl laskavý ke každému, koho potkal,“ cituje z prohlášení rodiny britský deník The Independent Lauderova syna Williama P. Laudera, který je předsedou představenstva společnosti.

obchody Esteé Lauder

Dědicové se perou, impérium Estée Lauder se třese. Je to jako Succession v reálu

Současný šéf Estée Lauder Fabrizio Freda buď zásadně vylepší hospodaření, anebo půjde. A firmu si přeberou zpět dědicové. Jenže, který z nich to bude?

Přečíst článek

Pokračovatelé rodinného byznysu

Navzdory Leonardově úmrtí zůstává kontrola nad společností Estée Lauder pevně v rukou rodiny Lauderů. Rodina si udržuje významný podíl, konkrétně 38 procent akcií a drtivých 86 procent hlasovacích práv, což zajišťuje kontinuitu jejich vlivu na směřování podniku a ochranu jeho dlouhodobé vize. Tři členové rodiny navíc zasedají v představenstvu, což podtrhuje jejich aktivní zapojení do řízení.

V současnosti zastává pozici předsedy představenstva Leonardův syn, William P. Lauder. Prezidentem a generálním ředitelem The Estée Lauder Companies je Stéphane de La Faverie. Leonardův bratr, Ronald Lauder, pak předsedá divizi Clinique Laboratories. Tato struktura ukazuje, že rodina Lauderů i nadále hraje stěžejní roli v každodenním provozu i strategickém plánování společnosti.

Odkaz Leonarda Laudera, jeho podnikatelský duch a filantropické aktivity, budou i nadále inspirací pro budoucí generace v kosmetickém průmyslu.

Estée Lauder, parfém

Megafúze na módním trhu. Estée Lauder kupuje značku Tom Ford

Americká kosmetická společnost Estée Lauder kupuje módní značku Tom Ford za 2,8 miliardy dolarů (65,6 miliardy korun). Je to její dosud největší akvizice. Estée Lauder to uvedla ve svém sdělení, a potvrdila tak dřívější zprávu deníku The Wall Street Journal (WSJ).

Přečíst článek

Jasmín používaný v luxusních parfémech sbíraly v Egyptě i pětileté děti

L'Oréal řeší problém. Jeho luxusní parfémy mají napojení na dětskou práci, zjistila BBC

Některé ingredience v parfémech dvou luxusních značek sbíraly děti, odhalilo vyšetřování britské stanice BBC. Konkrétně se jedná o jasmín, který loni v létě používaly značky Lancôme a Aerin Beauty.

Přečíst článek

Související

Doporučujeme