PPF dokončila prodej Home Creditu v Asii. Zinkasovala 15 miliard
Poskytovatel spotřebitelských úvěrů Home Credit Group z finanční divize skupiny PPF dokončil prodej svých aktiv v Indonésii a na Filipínách. Kupujícím je konsorcium dceřiných společností japonské Mitsubishi UFJ Financial Group (MUFG) pod vedením thajské Krungsri Bank (Bank of Ayudhya PCL). PPF to uvedla na svém webu. Celková cena transakce činila podle dřívějších informací přibližně 615 milionů eur (v přepočtu asi 15 miliard korun).
Strany transakce splnily všechny podmínky nezbytné pro její vypořádání a získaly příslušné regulatorní souhlasy. Transakce je tímto uzavřena, stojí v oznámení. „Dnešní den je pro tato naše aktiva v jihovýchodní Asii velmi významný. Budovali jsme je na zelené louce a během deseti let firmy výrazně vyrostly,“ doplnil generální ředitel skupiny Home Credit Radek Pluhař.
Home Credit, založený v roce 1997, je globálním poskytovatelem spotřebitelského financování. Působí v šesti zemích střední a východní Evropy i Asie. Mobilní aplikace Home Creditu mají přes 100 milionů registrovaných uživatelů po celém světě. Akcionáři Home Creditu jsou skupina PPF s podílem 91,12 procenta a investiční společnost Emma Capital s 8,88 procenta.
Investiční skupina PPF podniká ve 25 zemích v Evropě, Asii a Severní Americe. Investuje do finančních služeb, telekomunikací, médií, biotechnologií, nemovitostí či strojírenství. Do skupiny patří například splátková společnost Home Credit, dále Air Bank, telekomunikační firmy Cetin a O2, mediální společnost Central European Media Enterprises (CME), nemovitostní skupina PPF Real Estate Holding, strojírenská Škoda Group nebo provozovatel mýta v ČR CzechToll.
Renáta Kellnerová s rodinou odkoupili minoritní podíly ostatních akcionářů skupiny PPF, Ladislava Bartoníčka a J.-P. Duvieusarta a stali se tak stoprocentními vlastníky skupiny PPF. Bartoníček i Duvieusart shodně vlastnili 0,535 procenta akcií skupiny.
Bartoníček a Duvieusart prodali podíl v PPF. Kellnerovi jsou jediní vlastníci
Leaders
Skupina PPF je připravená i na úplný odchod z čínského trhu, kde od roku 2007 poskytuje spotřebitelské úvěry pod značkou Home Credit. Považuje ho za realistický. V Číně už nevidí obchodní příležitosti. Podcastu Insider to řekl člen představenstva PPF Vladimír Mlynář.
PPF nejspíše odejde z Číny zcela. Nemá pro ni obchodní budoucnost
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.