Finanční rezervy nemá 14 procent Čechů, dalších 17 procent má úspory nižší, než je měsíční příjem jejich domácnosti. Vyplývá to z průzkumu, který pro úvěrovou společnost Home Credit udělala agentura STEM/MARK mezi tisícovkou respondentů.
Jedenáctileté partnerství mezi největší tuzemskou investiční skupinou PPF rodiny Kellnerových a společností Emma Capital miliardáře Jiřího Šmejce ve finančním sektoru ukončí obří transakce. Šmejc prodá svůj podíl v Home Creditu.
Poskytovatel spotřebitelských úvěrů Home Credit Group z finanční divize skupiny PPF dokončil prodej svých aktiv v Indonésii a na Filipínách. Kupujícím je konsorcium dceřiných společností japonské Mitsubishi UFJ Financial Group (MUFG) pod vedením thajské Krungsri Bank (Bank of Ayudhya PCL). PPF to uvedla na svém webu. Celková cena transakce činila podle dřívějších informací přibližně 615 milionů eur (v přepočtu asi 15 miliard korun).
Skupina Air Bank, kterou tvoří společnosti Air Bank, zahrnující také značku Zonky, a český a slovenský Home Credit, loni vytvořila čistý zisk 2,947 miliardy korun. Meziročně jde o nárůst o 31 procent.
Skupina PPF je připravená i na úplný odchod z čínského trhu, kde od roku 2007 poskytuje spotřebitelské úvěry pod značkou Home Credit. Považuje ho za realistický. V Číně už nevidí obchodní příležitosti. Podcastu Insider to řekl člen představenstva PPF Vladimír Mlynář.
Skupina PPF vykázala v prvním pololetí letošního roku ztrátu 318 milionů eur (7,73 miliardy koru), když o rok dříve měla zisk 188 milionů eur (4,57 miliardy korun). Firma oznámila, že letošní ztrátu způsobily zejména náklady související s odchodem z ruského bankovního trhu.
Poskytovatel spotřebitelských půjček Home Credit z české finanční skupiny PPF prodává svá aktiva na Filipínách a v Indonésii za přibližně 615 milionů eur (v přepočtu asi 14,98 miliardy korun). Kupujícím je konsorcium dceřiných společností japonské finanční skupiny Mitsubishi UFJ Financial Group - MUFG Bank, thajské Krungsri Bank a indonéského poskytovatele spotřebitelských půjček Adira, uvedla PPF.
Japonská společnost Mitsubishi UFJ Financial Group koupí zhruba za 600 milionů eur (14,2 miliardy korun) filipínskou a indonéskou divizi společnosti Home Credit Group, která patří české finanční skupině PPF. S odkazem na své zdroje to uvedla agentura Reuters a server japonského listu Nikkei. Home Credit informaci nekomentoval.
Těžiště investic skupiny PPF by nyní mělo být v Evropě. PPF pokračuje v úplném opouštění ruského trhu, na trzích spotřebitelského financování v Asii chce hledat partnery, kteří by pro společné podniky získali finance k jejich dalšímu rozvoji. V Číně by chtěla tamní Home Credit postupně prodat. Uvedl to ředitel PPF Jiří Šmejc, který do čela skupiny nastoupil v červnu.
Skupině PPF se podařilo překonat negativní dopady pandemie na její byznys a loňský rok zakončila s čistým ziskem ve výši 239 milionů eur (5,9 miliardy korun). Rok předtím přitom měla ztrátu 249 milionů eur (6,15 miliardy korun). PPF uvedla, že je opět připravena aktivně investovat, zejména pak na západních trzích.
PPF a Home Credit podepsaly dohodu se skupinou individuálních investorů v čele s Ivanem Tyryškinem o prodeji svých bankovních aktiv v Rusku, včetně dceřiných společností. Cena transakce zůstává tajná. PPF se tak zbavila významné většiny aktiv v Rusku. Zbyly jí tam životní pojišťovna PPF Life Insurance a komerční nemovitosti.
Spojené státy a Ukrajina podepsaly 🤝 dohodu o vytvoření americko-ukrajinského rekonstrukčního investičního fondu, oznámilo ve středu večer místního času (v noci na dnešek středoevropského letního času) americké ministerstvo financí. Agentura Bloomberg píše o podpisu „dohody o přístupu k ukrajinským přírodním zdrojům“.
Americké softwarové společnosti Microsoft 📈 vzrostl ve třetím fiskálním čtvrtletí čistý zisk o 18 procent na 25,8 miliardy dolarů (568,6 miliardy korun). Firmě pomáhá zájem o cloudové služby a umělou inteligenci (AI).
Sociální síť pro sdílení krátkých videí 📱 TikTok plánuje investici ve výši jedné miliardy eur (24,96 miliardy korun) do výstavby svého prvního datového centra ve Finsku. Agentuře Reuters to potvrdil mluvčí společnosti s tím, že projekt je součástí širší iniciativy, jejímž cílem je posílit ochranu osobních údajů evropských uživatelů.