Potvrzeno. PPF po deseti letech prodává Home Credit na Filipínách a v Indonésii
Poskytovatel spotřebitelských půjček Home Credit z české finanční skupiny PPF prodává svá aktiva na Filipínách a v Indonésii za přibližně 615 milionů eur (v přepočtu asi 14,98 miliardy korun). Kupujícím je konsorcium dceřiných společností japonské finanční skupiny Mitsubishi UFJ Financial Group - MUFG Bank, thajské Krungsri Bank a indonéského poskytovatele spotřebitelských půjček Adira, uvedla PPF.
Celá transakce podléhá schválení akcionářů banky Krungsri a také souhlasu regulátorů v příslušných zemích.
Na Filipínách kupují Krungsri a MUFG Bank 75 procent, respektive 25 procent společnosti Home Credit Philippines za 406 milionů eur. V Indonésii jsou kupujícími stranami Krungsri, Adira a indonéský investor v souladu s tamními regulatorními požadavky, a to v poměru 75, 10 a 15 procent. Prodejní hodnota společnosti Home Credit Indonesia činí 209 milionů eur.
PPF pod vedením Jiřího Šmejce výrazně mění byznysovou strukturu. Chce se více soustředit na evropské trhy.
PPF zavírá bankovní byznys v Rusku. Koupil ho miliardář Tyryškin
Zprávy z firem
Procesní a finanční vypořádání všech transakcí podléhá upřesnění na základě aktuální účetní hodnoty v době jejich uzavření. To se očekává ve druhé polovině roku 2023.
Odchod po deseti letech
„Home Credit zahájil svou činnost na Filipínách i v Indonésii přibližně před deseti lety. Za tu dobu se na těchto trzích obě společnosti dostaly mezi přední technologicky zaměřené poskytovatele finančních služeb. Základem tohoto úspěchu je především vybudování silné multikanálové distribuční sítě, respektované značky a robustní klientské základny,“ řekl Jean-Pascal Duvieusart, generální ředitel Skupiny Home Credit.
„Nyní nastal správný čas, abychom předali štafetu novým akcionářům, kteří mohou urychlit růst byznysu těchto společností a dodat jim novou dynamiku do dalšího období. Pro Home Credit představovaly obě země, Indonésie a Filipíny, klíčové trhy. Budeme proto jejich další rozvoj sledovat s hrdostí i zájmem,“ dodal Jean-Pascal Duvieusart.
Vdova po Petru Kellnerovi Renáta Kellnerová je oficiálně majoritní akcionářkou investiční skupiny PPF a nejbohatší Češkou. Na konečné uspořádání majetku po zesnulém nejbohatším Čechovi upozornil server Seznam Zprávy.
Dělení PPF je u konce. Vdova po Kellnerovi má majoritu, každé dítě desetinu
Leaders
„O odchodu Home Creditu z jihovýchodní Asie se jednalo už několik měsíců, takže oznámený prodej není překvapením," řekl analytik XTB Jiří Tyleček. Odchod PPF může být podle něj důsledkem vyšší nasycenosti tamního úvěrového trhu a nižšího potenciálu dalšího rozvoje byznysu v prostředí vyšších úrokových sazeb. Prodej také uvolní skupině hotovost, která se během krize může hodit k výhodným akvizicím. „Zároveň ale není známo, že by se po zrušené akvizici banky Moneta zajímala PPF o další byznys v Česku," dodal.
Počet klientů, kterým Home Credit poskytoval půjčky, dosáhl osmi milionů a přibližně devět milionů registrovaných uživatelů má mobilní aplikace Home Creditu, působícího na celém území Filipín, uvedla PPF. Na trh Indonésie vstoupil Home Credit v roce 2013 a od té doby poskytl půjčky cca pěti milionům zákazníků, zatímco se počet registrovaných uživatelů mobilní aplikace Home Creditu přiblížil k 11 milionům.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.