Po novém iPhonu bude Apple v Indii vyrábět i sluchátka
                            Technologický gigant Apple se snaží přesunout část výroby z Číny jinam. Důvodů pro to má více, podstatnou roli v tom hrají zhoršující se vztahy Washingtonu a Pekingu. Preferovanou lokalitou se pro Apple stává Indie, kde bude vyrábět i nejnovější iPhony a nově také sluchátka AirPods, píše CNBC.
Apple požádal své dodavatele, aby začali vyrábět některá ze svých sluchátek AirPods a Beats v Indii již příští rok, uvedla CNBC s odkazem na japonský server Nikkei Asia.
Jednání jsou zatím posledním pokusem společnosti snížit riziko vyplývající z narušeného dodavatelského řetězce v Číně kvůli přísným proticovidovým opatřením Pekingu a zvýšenému obchodnímu napětí mezi USA a Čínou. Apple údajně již v srpnu diskutoval o přesunu části výroby svých Apple Watch, MacBooků a reproduktorů HomePod do Vietnamu. A v září oznámil, že začal s montáží své nejnovější vlajkové řady telefonů iPhone 14 v Indii. Co se týče iPhonů, na Čínu ale stále spoléhá u většiny produkce.
V nadcházejících týdnech Apple a Google představí nejnovější generaci svých smartphonů a zdůrazní novinky oproti předchozím modelům. Ale jedné z nejvýznamnějších změn si spotřebitelé zřejmě ani nevšimnou – z mnohých z těchto telefonů zmizí nápis „Made in China“ nebo chcete-li „Made in PRC“. Technologičtí giganti včetně Amazonu či Foxconnu pomalu a jistě přesouvají výrobu do jiných asijských zemí. Nejvíce z toho zatím těží Vietnam, ale také Indie, napsal deník The New York Times.
	Technologická éra „Made in China“ uvadá. Apple a spol. se přesouvají do Vietnamu a Indie
		Money
		
Foxconn, jeden z výrobních partnerů Applu, bude podle CNBC vyrábět sluchátka Beats v Indii a bude se tam v budoucnu snažit produkovat i AirPods. S výrobou v Indii pomůže i společnost Luxshare Precision Industry, která vyrábí sluchátka Apple AirPods ve Vietnamu a Číně.
Apple se zároveň snaží zvýšit prodeje v Indii, druhém největším trhu se smartphony na světě. A přestože byl přechod Applu k výrobě v Indii původně zaměřen na zvýšení prodeje, nyní zachází se zemí spíše jako se strategickou výrobní základnou.
Apple má smůlu. Výrobci přenosných zařízení budou muset v Evropě od podzimu 2024 používat jednotné nabíjecí zařízení s koncovkou USB-C. Směrnici schválili europoslanci. 
	EU vyšachovala Apple. Od roku 2024 budou povinné nabíječky USB-C
		Politika
		
Důvodem skokového zdražování, k němuž se Apple letos na podzim uchyluje, je dražší dolar. Projevilo se to již na nových iPhonech 14, nyní podle agentury Bloomberg Apple zdraží aplikace v App Storu.
	Apple chystá další zdražování. Po telefonech přijdou na řadu aplikace
		Zprávy z firem
		
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.