Nejznámější sendvičový řetězec Subway působící i v Česku je na prodej

Nejznámější sendvičový řetězec Subway zvažuje prodej společnosti. Oznámil to na svém webu. Jako poradce si k tomuto procesu vybral banku J.P. Morgan.
Řetězec, který je jednou z největších světových značek rychlého občerstvení, má přes 37 tisíc restaurací ve více než 100 zemích. Přes pět desetiletí ho vlastní dvojice zakladatelských rodin. První provozovnu firma otevřela v roce 1965 ve městě Bridgeport v americkém státě Connecticut. Všechny restaurace rychlého občerstvení provozují partneři společnosti na základě franšízové licence.
V roce 2021 firma popřela zprávy médií, že se řetězec připravuje na prodej. Téhož roku společnost přepracovala své menu a ve snaze přitáhnout zpět zákazníky investovala do marketingu. Řetězci konkurují hlavně firmy Popeyes, která se chystá i na český trh, a Chick-fil-A.
Za oběd v restauraci utratili Češi v lednu průměrně 178 korun, což bylo o 20 haléřů více než v prosinci. Růst cen tak výrazně zpomalil, vyplývá z aktuálního průzkumu společnosti Edenred. Meziročně obědy zdražily o 16 procent. Prodeje obědů v restauracích nebo skrze rozvážkové služby byly v lednu asi o 30 procent nižší než v roce 2019, uvedla firma.
Růst cen obědů v restauracích se téměř zastavil. Ale i tak v Praze stojí přes dvě stovky
Money
V Česku Subway působí od roku 2004. Má zde 11 provozoven, a to v Praze, Brně, Ostravě a Olomouci.
Cena? Přes deset miliard dolarů
Jak již dříve uvedl deník The Wall Street Journal, hodnota společnosti by mohla činit více než deset miliard dolarů (přes 222 miliard korun). Proces je teprve v počáteční fázi. Očekává se, že prodej by mohl přilákat jak firemní zájemce, tak soukromé investiční firmy. Je však stále možné, že k prodeji nakonec nedojde.
Podle výzkumné společnosti Technomic tržby společnosti v USA v roce 2021 činily 9,4 miliardy dolarů, meziročně stouply o 13 procent. Podle počtu provozoven byl Subway největším restauračním řetězcem v USA.
V Moskvě začali přejmenovávat restaurace z řetězce KFC. Na místo dosavadních firemních štítů pracovníci instalují nápisy Rosticʼs, uvedl server Meduza. O "rebrandingu" restaurací informovala také státní agentura TASS.
Ze sítě KFC v Rusku je Rosticʼs. Nastane úprk jeho příznivců?
Zprávy z firem
Zdeněk Pohlreich se vrací na televizní obrazovky. Jen převlékl kabát. Nově se s ním budou potkávat diváci Novy. Tentokrát ale nebude zachraňovat podniky před krachem, ale vybírat ty nejlepší. O českou gastronomii se neobává, i když jak říká nyní je gastro byznys jako jízda na tygrovi.
Pohlreich: Krize nastane, až prázdné podniky nebudou chtít ani Vietnamci
Leaders
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.