Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Ze sítě KFC v Rusku je Rosticʼs. Nastane úprk jeho příznivců?

KFC v Praze
Dušan Kütner / Newstream
 ČTK

V Moskvě začali přejmenovávat restaurace z řetězce KFC. Na místo dosavadních firemních štítů pracovníci instalují nápisy Rosticʼs, uvedl server Meduza. O "rebrandingu" restaurací informovala také státní agentura TASS.

Majitel značky KFC, americká společnost Yum! Brands, prodala práva na franšízu kvůli válce Ruska proti Ukrajině. Podle podmínek transakce se kupující, ruská společnost Smart Service, která před válkou byla partnerem Američanů, zavázala k přejmenování jídelen a k udržení dosavadního personálu, napsala Meduza.

Nové jméno pro 1100 restaurací

Ruský kupec podle TASS získal 70 restaurací do svého vlastnictví a v případě dalších 1058 jídelen se stal poskytovatelem franšízy. Celá síť se má postupně přejmenovat na Rostic´s. Tento krok podle šéfa federace restauratérů o hoteliérů Sergeje Mironova budí obavy, že síť ztratí pětinu a možná i více zákazníků.

McDonald´s v ruském Pskově

Symbol globalizace McDonald´s odepíše miliardu dolarů. Prodá aktivity v Rusku

Po více než třech desetiletích v Rusku McDonald's – ikona amerického životního stylu a kapitalismu – prodává svůj ruský byznys a úplně opustí nejrozlehlejší zemi světa. Krok souvisí s ruskou invazí na Ukrajinu a protiruskými sankcemi znamenajícími mimo jiné odchod desítek nadnárodních firem z Ruska. Nebude to ale zadarmo – v důsledku toho firma zaznamená odpis aktiv ve výši 1,2 až 1,4 miliardy dolarů (28,6 až 33,4 miliardy korun), uvedl McDonald´s v prohlášení pro své ruské partnery.

Přečíst článek

Značka Rostic´s (rusky Rostik´s) existovala v Rusku od roku 1993, odkdy tato síť jídelen nabízela pokrmy z grilovaných kuřat, obdobně jako KFC. Po příchodu na ruský trh americká společnost zakoupila právo na tuto značku, napsala Meduza.

Holding Yum! Brands dříve prodal práva na veškerá aktiva franšíz Pizza Hut v Rusku. Americká společnost oznámila, že po dokončení prodeje KFC a Pizza Hut úplně ukončí podnikání v Rusku, dodal portál.

Starbucks v Praze na Václavském náměstí

Starbucks v Rusku končí. Bolet ho to bude méně než McDonald’s

Americký kavárenský řetězec Starbucks odchází po téměř 15 letech z ruského trhu. V pondělí to firma podle zahraničních médií sdělila svým asi dvěma tisícům zaměstnanců.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Restaurant Papilio

OBRAZEM: Gastronomický zážitek bez kompromisů. Papilio potvrdila pověst nejlepší restaurace v Česku

Přečíst článek
Nová restaurace na střeše Masaryčky

Na střeše zlaté Masaryčky je nová restaurace. Láká na těstoviny z chleba a luxusní šampaňské

Přečíst článek
Doporučujeme