Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Malí podnikatelé, velký dopad pro budoucnost planety. SME EnterPRIZE zná vítěze

Generali Česká pojišťovna ocenila malé podnikatele s velkým dopadem pro budoucnost planety.
Předsedkyně poroty H. Továrková, CSO M. Zelko, vítězové a CEO R. Juráš z Generali České pojišťovny, PR Generali
Newstream & Partner

V soutěži pro malé i střední podniky a start-upy pořádané Generali Českou pojišťovnou uspěly projekty zaměřené na recyklaci, upcycling i inovativní zpracování odpadů. Podívejte se, které společnosti se ve svých aktivitách doopravdy drží udržitelnosti.

Udržitelné podnikání zažívá v dnešní době opravdový boom i u nás. Je skvělé, že snaha myslet na budoucnost naší planety a zakomponovávat principy udržitelnosti do vlastních podnikatelských aktivit je bližší stále většímu množství lokálních firem.

A právě pro mikro, malé i střední podniky a start-upy, které v Česku podnikají udržitelným způsobem, je určená soutěž SME EnterPRIZE pořádaná Generali Českou pojišťovnou. Ta s ní v našem prostředí navazuje na populární formát, který také úspěšně probíhá v řadě evropských zemí.

Kdo nakonec v soutěži uspěl?

Vítězem kategorie start-upů se stala Biouhlírna s. r. o. – Cirkus C, která se zaměřuje na výzkum, výrobu a prodej biouhlu z odpadní dřevní hmoty. Biouhel je materiál vyrobený z odpadu, který zlepšuje půdu, zadržuje vodu a živiny, odbourává toxické látky a dá se použít i do betonu, polymerů nebo vláken. Navíc odbourává uhlík, má tedy negativní emise.

V samotné kategorii SME (malé a střední podniky) pak obsadily první tři místa společnosti Green-Future.cz, REFORK SE a Ameba production.

Společnost Green-Future.cz, která se stala vítězem této kategorie, se soustředí na budování a provoz unikátní technologie termochemické recyklace plastů. Ta umožňuje zpracování a znovuvyužití do té doby jen špatně nebo žádným způsobem recyklovatelných plastů za ekologicky a současně ekonomicky výhodného provozu. Plastový odpad je tak přeměňován na tzv. zelenou ropu, ze které se opět vyrábí plast.

Na 2. místě se umístila společnost Refork. Ta se zabývá patentovanou technologií MTI pro výrobu jednorázových příborů a nápojových brček. Ta jsou narozdíl od běžné produkce ze 100 % biobased materiálu bez chemické modifikace a neobsahují stopy fosilních zdrojů ani mikro plasty. Refork jednorázové příbory svými uživatelskými vlastnostmi navíc převyšují původní plastové výrobky a především jsou na rozdíl od nich rozložitelné v přírodě.

Posledním oceněným subjektem, tedy na 3. místě, skončila Ameba Production, která pořádá jeden z největších hudebních festivalů u nás Rock for People. Ten se zároveň řadí mezi leadery a trendsettery v oblasti udržitelnosti tím, jak se snaží o snižování své uhlíkové stopy, o zavádění principů cirkulární ekonomiky, navyšování podílu bio, bezmasé a rostlinné stravy, šetření vodou a další způsoby, jak šetřit své okolí a planetu.

To má společné se všemi vítězi prvního místního kola SME EnterPRIZE – a už teď je jasné, že s podobně udržitelně zaměřenými projekty a podnikateli se budeme v budoucnu setkávat stále častěji.

Zleva: Kamil Jeřábek, Jiří Koutný a Antonín Lupíšek
video

Zelené bydlení je dražší, ale banky na něj slyší

Cesta ke splnění ESG parametrů významně ovlivní celý realitní trh. Zřejmě nejzásadněji změny pocítí české domácnosti. Ty si budou muset připlatit. Na to, jak ESG ovlivní realitní trh, odpovídali na dalším setkání Realitního Clubu zástupci bank, developerů a další experti na udržitelnost.

Přečíst článek

David Mejsnar

Když firmy nezačnou včas reportovat své udržitelné aktivity, může to pro ně být likvidační, říká David Mejsnar z Deloitte

Od loňska platí evropská směrnice CSRD, která firmám ukládá povinnost reportovat nefinanční aktivity v oblasti udržitelnosti. Zatím se vztahuje jen na největší korporace, v dalších letech pak přímo zasáhne i malé a střední podniky. „Je ale třeba zmínit, že velké firmy včetně bank spadnou do povinného reportování už velmi brzy, takže i malé a střední podniky tím budou ovlivněny mnohem dříve, než si dnes myslí. Kromě bank to po nich budou požadovat třeba i odběratelé, nebo dokonce zákazníci,“ vysvětluje David Mejsnar, ředitel pro udržitelnost v poradenské a technologické společnosti Deloitte.

Přečíst článek

Petr Kapoun, majoritní vlastník a výkonný šéf brněnské firmy TLR Space

Když sladíme průmysl s vědou, dokážeme v Česku neuvěřitelné věci, říká „vesmírný“ vizionář

Výtky, že český průmysl neumí spolupracovat s vědou a univerzitami, se týkají i kosmického odvětví. „Přesto jsem v tomhle ohledu velmi pozitivní,“ řekl v rozhovoru pro Export.cz Petr Kapoun, majoritní vlastník a výkonný šéf společnosti TRL Space, která staví zákazníkům na míru družice i celé vesmírné mise. „Taková spolupráce není jednoduchá, vyžaduje čas. My jsme tomu ten čas dali a dnes si nemůžu stěžovat na jedinou spolupráci s univerzitou, Akademií věd nebo vědeckým ústavem,“ dodává.

Přečíst článek

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Letáky nikdy nebyly „zdarma“. Možná bezplatně. A to můžou zůstat klidně dál

Přečíst článek
Doporučujeme