Reklama

Lufthansa snížila provozní ztrátu o víc než polovinu. I přes drahé letenky jsou lidé hladoví cestovat

Lufthansa
ČTK
 ČTK

Největší německá letecká společnost Lufthansa v prvním čtvrtletí snížila provozní ztrátu meziročně zhruba o 53 procent na 273 milionů eur (6,4 miliardy korun). Firma uvedla, že jí pomohl růst poptávky po cestování a vyšší ceny letenek. Stejné období loni ještě poznamenala pandemie covidu-19. Výsledek byl zhruba v souladu s očekáváním analytiků, kteří ztrátu odhadovali na 279 milionů eur.

Reklama

„Nepřetržitě silná poptávka nám dává důvěru pro nadcházející měsíce,“ uvedl finanční ředitel firmy Remco Steenbergen. Výkonná rada kolem generálního ředitele Lufthansy Carstena Spohra vidí koncern na cestě k tomu, aby podle plánu výrazně překonal loňský provozní zisk 1,5 miliardy eur.

Lufthansa se začíná hojit

V prvním čtvrtletí přepravily aerolinky z koncernu Lufthansy 22 milionů pasažérů, meziročně o 70 procent více. Tržby se zvýšily o 40 procent na více než sedm miliard eur. Analytici čekali ale tržby ještě vyšší, a sice 7,57 miliardy.

V oblasti osobní dopravy se skupině podařilo snížit upravenou provozní ztrátu o více než polovinu na 512 milionů eur. Nákladní dceřiná společnost Lufthansa Cargo se naopak musela smířit s propadem zisku. Její upravený provozní zisk byl se 151 miliony eur zhruba o 70 procent nižší než v rekordním čtvrtletí na začátku roku 2022.

Bořivoj Trejbal, šéf Emirates v ČR

Éra levných letenek s covidem skončila. Aerolinky se musejí zahojit, říká český šéf Emirates

Za kolik se létá z Prahy? Podstatně za víc než z okolních zemí, přiznává v rozhovoru pro Newstream Bořivoj Trejbal, area manažer aerolinky Emirates pro Česko. Jde o nový, po covidu nastolený normál? Aerolinky se musejí po pandemii finančně zahojit. „Poptávka je obrovská, takže podle toho i nastavujeme ceny,“ říká Trejbal. A Češi na ně, zdá se, ochotně přistupují.

Přečíst článek

Chaos na letišti v Heathrow (1. července 2022)

Aerolinky si mnou ruce. Drahé letenky lidem chuť cestovat nevzaly

Finanční trhy se možná svíjejí v křečích a inflace doléhá na spotřebitele, ale lidé stále létají v hojných počtech. Levnější letenky tak zůstávají v nedohlednu.

Přečíst článek

Letiště Praha

Čeští cestovatelé zamávali pandemii, prodeje letenek i přes vyšší ceny stouply

Po nejistotě pandemických let se čeští cestující přestávají bát kupovat letenky i s několikaměsíčním předstihem. Také zájem o lety v prvních dvou měsících roku se meziročně zvýšil, v závislosti na prodejci od 20 do 60 procent. Uvedli to prodejci letenek, kteří očekávají, že v dalších měsících bude prodej sílit ještě výrazněji. Prodeje za leden a únor se však stále ještě nevyrovnaly předcovidovým číslům.

Přečíst článek

V reklamě lžete, osočil Novozélanďan Emirates. A letěl zadarmo

Novozélandský lékař byl rozčarovaný, že jeho sedadlo v byznys třídě na letu z Aucklandu do Dubaje nešlo sklopit do vodorovné polohy, přestože reklama společnosti Emirates mu slíbila komfort plnohodnotné postele. Spor dohnal až k soudu, který vyhrál. Částka, kterou musí aerolinky nespokojenému cestujícímu vyplatit, převýšila sumu, kterou žalobce za letenky zaplatil.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme