Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Lidé nepohrdnou módou ze sekáče. Internetové tržiště Vinted poprvé vykázalo zisk

Internetové tržiště Vinted poprvé vykázalo zisk
Profimedia
 ČTK

Největší evropské internetové tržiště s použitým oblečením Vinted se v loňském roce poprvé dostalo do zisku. Firmě pomohl rychlý růst tržeb v souvislosti s vyšším zájmem o nákup a prodej módy z druhé ruky. Čistý zisk činil 18 milionů eur (453 milionů korun) ve srovnání se ztrátou 20 milionů eur v roce 2022.

Reklama

Tržby Vinted se v loňském roce zvýšily o 61 procent na 596 milionů eur. Firma byla založená v Litvě v roce 2008 a působí v řadě evropských zemí, včetně České republiky, a také v USA.

„Naše výsledky za rok 2023 byly nejen důkazem toho, že dokážeme dosáhnout silného růstu, ale také toho, že stojíme v čele trhu s obrovským potenciálem,” řekl listu Financial Times generální ředitel Vinted Thomas Plantenga. Upozornil, že móda z druhé ruky je stále poměrně nezralým trhem a tvoří jen malou část celkového trhu s módou.

Sekáč Vinted i luxusní značky odhalují padělky. Okem i skrze umělou inteligenci

Sekáč Vinted i luxusní značky odhalují padělky. Okem znalce, ale také pomocí umělé inteligence

Je to nekonečná hra na kočku a myš, připodobňují lidé z módního byznysu odchytávání padělků. Společnost Vinted provozující tržiště s módou z druhé ruky nyní zavádí službu ověřování dražších položek. Zkoumat je mají experti v Hamburku. To nedávno spuštěný americký TikTok Shop už spoléhá při odhalování fejků na umělou inteligenci.

Přečíst článek

Vlastní boxy pro doručení

Firma se snaží přesunout od pouhého tržiště k nabídce dalších služeb. Patří mezi ně Vinted Go, přepravní služba, která má ve Francii vlastní boxy pro zákazníky, do kterých lze doručit a vyzvednout oblečení. Letos chce firma do této služby výrazně investovat, zejména ve Francii, Nizozemsku a Belgii. Loni také společnost získala od litevské centrální banky licenci, která jí umožní nabízet zákazníkům platební služby. V roce 2022 pak koupila službu ověřování luxusního oblečení s cílem zvýšit bezpečnost nákupu a prodeje drahých položek.

Plantenga upozornil, že u plateb je firma zatím v počátcích, ale bude časem zvažovat nabídku vlastního řešení. Dodal také, že zatím nebude dávat žádné sliby týkající se budoucích zisků, protože vše bude záviset na tempu investic. „Vidíme před námi mnoho příležitostí, takže budeme i nadále vyvažovat ziskovost a investiční příležitosti,” řekl Plantenga.

Supermodelka Kate Moss letos oslavila padesátiny

„Mládí vpřed“ už neplatí. Stárnoucí generace X převrací svět módy

A je to tady. Stárnoucí populace Husákových dětí boří léta zažité pravidlo, že módní průmysl je posedlý mládím. Neúprosná demografická křivka se týká nejen Česka. Na Západě cílí módní značky na ekonomicky silnou generaci X, tedy na lidi narozené mezi roky 1965 a 1980. Mladší generace sice rychleji naskakují na měnící se trendy, ale jde-li křivka ekonomického cyklu dolů, jejich peněženky rychle hubnou.

Přečíst článek

Outlet Zalanda v německém Hannoveru

Zalando otevře v Drážďanech kamenný obchod a sekáč

Drážďanský outlet bude po Lipsku pro Zalando teprve druhým v bývalé východní části.

Přečíst článek

Kamenná prodejna společnosti Shein v Madridu

Shein čeká v EU víc kontrol. Nově patří mezi regulované platformy

Evropská unie zařadila čínského internetového prodejce oděvů Shein mezi velké internetové platformy, které podléhají přísnějším kontrolám podle unijního nařízení o digitálních službách (DSA). Důvodem je vysoký počet uživatelů, uvedla Evropská komise.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme