Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Sekáč Vinted i luxusní značky odhalují padělky. Okem znalce, ale také pomocí umělé inteligence

Sekáč Vinted i luxusní značky odhalují padělky. Okem i skrze umělou inteligenci
iStock
Denisa Holajová

Je to nekonečná hra na kočku a myš, připodobňují lidé z módního byznysu odchytávání padělků. Společnost Vinted provozující tržiště s módou z druhé ruky nyní zavádí službu ověřování dražších položek. Zkoumat je mají experti v Hamburku. To nedávno spuštěný americký TikTok Shop už spoléhá při odhalování fejků na umělou inteligenci.

Reklama

Vinted začíná nabízet svým členům ověřování vybraných značkových položek s cenovkou nad 100 eur, tedy zhruba 2500 korun. Služba je dostupná za poplatek deset eur ve Francii, Itálii, Německu, Belgii a Nizozemsku pro zboží v kategoriích kabelek, obuvi, doplňků, šperků a hodinek. Další značky, trhy a kategorie budou přidávány postupně, oznámila společnost Vinted, která sídlí ve Vilniusu a celkem působí na 19 trzích v Evropě a Severní Americe.

„Specializovaný tým Vinted spojuje víc než pět desetiletí zkušeností a znalostí o tisících návrhářských značek. Po loňské akvizici německé platformy pro prodej luxusního zboží Rebelle spojily oba týmy síly, aby přinesly odborné znalosti společnosti Rebelle v oblasti ověřování také členům Vinted,“ uvedla firma.

Sekáč s luxusními značkami. Fond Silke Horákové má nový přírůstek

Impactový fond Tilia Impact Ventures, který založila investorka a spolumajitelka vydavatelství Albatros Silke Horáková, má nový přírůstek, bulharskou platformu NOLD.

Přečíst článek

AI určí pravost na 99 procent

Online tržiště TikToku, které je po několika asijských zemích a Británii nově dostupné také zákazníkům ve Spojených státech, se spojilo s luxusním „autentifikátorem“ s umělou inteligencí (AI). Společnost Entrupy, založená v roce 2012, se zaměřuje na ochranu podniků, spotřebitelů a hranic před obchody s padělaným zbožím tím, že zkoumá pravost produktů prostřednictvím snímků a mikroskopie.

Entrupy tvrdí, že její technologie využívající umělou inteligenci má přesnost 99,1 procenta, což jí umožňuje odhalit to, co lidské oko nevidí. I když má mnohem širší záběr, v poslední době se Entrupy hodně zaměřuje právě na obchod s luxusním zbožím. Zkoumá kabelky, koženou galanterii a nově také tenisky, ale má ambice expandovat i do dalších produktových kategorií.

Tik Tok

TikTok dostal v EU pokutu 8,5 miliardy za porušení zákona o ochraně osobních údajů

Čínská aplikace pro sdílení krátkých videí TikTok dostala v Evropské unii pokutu 345 milionů eur (8,5 miliardy Kč) za to, že při zpracovávání osobních údajů dětí porušovala zákony o ochraně osobních údajů. Informoval o tom irský úřad pro ochranu osobních údajů (DPC), do jehož kompetence tyto případy v unii spadají. Provozovatel čínské aplikace s rozhodnutím ani s výší pokuty nesouhlasí. Tvrdí, že na většinu vytýkaných záležitostí už zareagoval změnami v ochraně osobních údajů.

Přečíst článek

Kabelka, která nevoní

Jak obtížné je i pro znalce poznat fejk, popisuje zakladatelka a šéfka další platformy pro prodej luxusního zboží, britské společnosti Sellier Hanushka Toni, a to na ikonické kabelce mini Kelly od značky Hermés.

„Byla vizuálně dokonalá. Když jsme ji prohlíželi, všimli jsme si však, že nevoní jako taška Hermès, která má charakteristickou vůni podobnou novému auta,“ vypráví Toni. Autentifikátor Entrupy potvrdil, že jde o padělek. „U špatného padělku stačí lidské ověření, ale u superpadělku je stále 15tiprocentní šance na chybu. S naší strategií malých objemů a vysokých marží jednoduše nemůžeme riskovat expedici produktů, které nejsou autentické," pokračuje Toni.

Gucci

Konec výstřelků, je třeba prodávat. Nový kreativní šéf značky Gucci naskočil na vlnu „tichého luxusu“

Nejočekávanější událostí podzimního milánského týdne módy byla přehlídka značky Gucci, kde debutoval kreativní ředitel Sabato De Sarno. Ten nahradil excentrického Alessandra Micheleho, který značku proslavil bujarým stylem, díky němuž se prodeje Gucci mezi roky 2015 a 2019 více než zdvojnásobily. Návrhář De Sarno vsadil namísto extravagance na jednoduchou eleganci. Pro některé kritiky nemastnou neslanou.

Přečíst článek

Čínská „Prada“ před soudem

Aplikaci Entrupy využívají také e-shopy při rozhodování, z jakých velkoobchodů budou brát značkové zboží. Módní branži v těchto dnech zaujal verdikt čínského soudu, který po podnětu internetového gigantu Amazon odsoudil prodejce padělků značky Prada do zámoří.

Amazon identifikoval pokus o padělání v roce 2021 a oznámil to čínskému Úřadu pro veřejnou bezpečnost. Obžalovaný byl odsouzen ke třem letům vězení, pokutě 25 tisíc dolarů a vrácení veškerého výnosu z prodeje zboží.

„Toto rozhodnutí je neuvěřitelně vzácným jevem, protože díky zprávě CCU (útvar Amazonu pro boj s padělky, pozn. red.) byl rozsudek vynesen hlavně na základě historie prodejů do zahraničí a nikoli zabavení padělaných výrobků orgány činnými v trestním řízení. V tomto případě čínský soud spoléhal na informace od Amazonu a značky Prada,“ uvádí společné prohlášení Amazonu a Prada Group.

falešné rolexky

Každý druhý odhalený padělek hodinek jsou rolexky. Kvalita roste

Počet propracovaných padělků hodinek se zvyšuje, upozornil prodejce použitých hodinek Watchfinder & Co. Nejvíce se falšují hodinky značky Rolex, které tvoří asi polovinu odhalených padělků. Generální ředitel společnosti Watchfinder Arjen van de Vall agentuře Bloomberg řekl, že zhruba u deseti procent hodinek přijatých loni od prodejců bylo při ověřování pravosti zjištěno, že jsou to padělky.

Přečíst článek

Nike, NFT boty

Už žádné „fejky”. Originály tenisek Nike nasadí i digitální avataři

Americký výrobce sportovního oblečení a obuvi Nike prohlubuje svoji digitální stopu. Koupil společnost RTFKT, která vytváří různé virtuální produkty, například právě tenisky. Využívá k tomu blockchainovou technologii, která je sama o sobě takovým digitálním certifikátem pravosti.

Přečíst článek

Magazín newstream CLUB

Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.

Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba. 

Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.

Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Online kultura podvodného nakupování, akcelerovaná TikTokem, obrátila zvyky v módním byznysu

Zkáza pro luxus. Mladí i díky TikToku hrdě nosí „fejky“, na prémiové značky nemají peníze

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Reklama
Doporučujeme