Žádná bída, luxusu se prostě daří. Švýcarská skupina Richemont vykázala rekordní zisk
Žádné strádání. Lidé mají stále velkou potřebu utrácet za luxusní zboží. Alespoň tak to vypadá po zveřejnění finančních výsledků švýcarské skupiny Richemont. Majitel luxusní značky Cartier uvedl, že tržby skupiny v uplynulém finančním roce končícím v březnu stouply o tři procenta na historické maximum 20,6 miliardy eur, tedy téměř 509 miliard korun. A to navzdory slábnoucímu výhledu, který je u luxusních značek všeobecně očekáván.
Web CNBC uvedl, že akcie švýcarské firmy po oznámení výsledků vzrostly až o 6,3 procenta. Tržby dle představených výsledků ve čtvrtém fiskálním čtvrtletí naopak klesly o procento na 4,8 miliardy eur, což bylo způsobeno zpomalením v Asii a Tichomoří.
„Ve čtvrtém čtvrtletí jsme zaznamenali zmírnění tržeb v Asii a Tichomoří, což ale bylo více než kompenzováno vyšším růstem ve všech ostatních regionech. Jak jsme předpovídali, oživení čínské poptávky bude nějakou dobu trvat,“ uvedl v prohlášení předseda představenstva Johann Rupert.
V samostatném prohlášení švýcarská společnost oznámila, že Nicolas Bos, generální ředitel společnosti Van Cleef & Arpels (francouzská firma vyrábějící luxusní šperky - pozn.red.), se stane novým generálním ředitelem skupiny Richemont, a to s účinností od 1. června.
Luxus pod tlakem
Sektor luxusního zboží je od konce roku 2023 pod tlakem. Především kvůli makroekonomickým a geopolitickým podmínkám, které sužují spotřebitele. A to zejména v Číně, která je pro mnoho luxusních značek zasádním trhem.
Například společnost Kering, jedna z největších obětí zpomalení luxusního zboží, už v dubnu varovala, že očekává prudký pokles zisků v prvním pololetí kvůli slábnoucí poptávce po své značce Gucci mezi kdysi velkými zákazníky v Asii a Tichomoří.
Varování jen podtrhlo problémy, kterým firma čelí, když se snaží znovu nastartovat prodejní dynamiku ve společnosti Gucci. Ta se na celkových tržbách skupiny podílí z jedné poloviny a na zisku přibližně ze dvou třetin.
Největší evropské internetové tržiště s použitým oblečením Vinted se v loňském roce poprvé dostalo do zisku. Firmě pomohl rychlý růst tržeb v souvislosti s vyšším zájmem o nákup a prodej módy z druhé ruky. Čistý zisk činil 18 milionů eur (453 milionů korun) ve srovnání se ztrátou 20 milionů eur v roce 2022. Lidé nepohrdnou módou ze sekáče. Internetové tržiště Vinted poprvé vykázalo zisk
Zprávy z firem
Drážďanský outlet bude po Lipsku pro Zalando teprve druhým v bývalé východní části. Zalando otevře v Drážďanech kamenný obchod a sekáč
Zprávy z firem
Obchody módní značky Esprit mizí ze scény. Podle německých médií mají zavřít čtyři desítky prodejen, které tam provozuje franšízový operátor PTH Group. Druhou zemí, kde PTH působí, je právě Česko. Stejně jako u sousedů i zde se z Espritů stávají multibrandové prodejny Catches. Módní značka Esprit zavírá. V Česku i Německu ji nahrazují multibrandové obchody Catches
Zprávy z firem
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?