Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Zalando otevře v Drážďanech kamenný obchod a sekáč

Outlet Zalanda v německém Hannoveru
Zalando
Tereza Zavadilová
tzv

Drážďanský outlet bude po Lipsku pro Zalando teprve druhým v bývalé východní části.

Reklama

Internetový obchod s módou, německý gigant Zalando, buduje kamennou prodejnu - outlet na slavné drážďanské Prager Strasse, která vede od nádraží do centra města a tamní obchody navštěvuje i řada Čechů. Obchod by měla firma podle Sächsische Zeitung otevřít na sklonku léta. 

Ve dvoupatrovém obchodě najdou zákazníci zlevněné zboží, součástí obchodu budou i věci z druhé ruky. Zásilkový obchod relativně neobvyklým krokem podle médií reaguje na to,  že zákazníci již neobjednávají tolik jako v době pandemie. S outletem chce nyní Zalando také naskočit na trend, který přitahuje mladé zákazníky, nejen kvůli ceně, ale i udržitelnosti. Zároveň může online prodejce vyřešit jeden ze svých problémů: v rámci „pre- owned“ bude prodávat  zánovní kusy oblečení, které zákazníci poslali zpět.

Podle odborníků, citovaných saským deníkem, chce Zalando využít jednak růst trhu se secondhandovým zbožím - roste rychleji než klasický retail s novými věcmi. A za druhé vhodnou polohu budoucího obchodu - na známé nákupní Pražské třídě denně projde v průměru 31 tisíc lidí, o sobotách až padesát tisíc. 

Zalando má v Německu již 15 outletů, ten drážďanský bude po Lipsku druhým v bývalé východní části. „Drážďany jsou pro nás zajímavou lokalitou, protože v regionu máme již mnoho zákazníků,“ vysvětluje Sächsische Zeitung volbu jednatelka Dorothee Schönfeldová. 

Akcie pod tlakem

Zalando je už delší dobu pod tlakem, protože část zákazníků se po pandemickém boomu vrátila do kamenných obchodů, doplácí také na ekonomické zpomalení v Německu. Tržby za loňský rok  se meziročně snížily o 1,9 procenta na necelých 10,1 miliardy eur. Počet aktivních zákazníků klesl z 51,2 milionu na 49,6 milionu. Zalando si ale utáhlo opasek, takže se stalo ziskovějším. Čistý zisk vzrostl z 16,8 milionu eur v předchozím roce na 83 milionů eur.

Přesto cena akcií v posledních měsících značně utrpěla. V porovnání s vrcholem v roce 2021 klesla tržní hodnota akcií o více než 80 procent a vypadá to, že akcie Zalando budou vyloučeny z indexu DAX, což je výběrový index čtyřicítky nevětších německých firem dle tržní kapitalizace.  

Vedení Zalanda v březnu představilo investorům rozvojový plán, ročně chce růst mezi 5 a 10 procenty. V dlouhodobém horizontu chce Zalando obsluhovat 15 procent evropského trhu s módou v hodnotě 450 miliard eur, uvedl Frankfurter Allgemeine Zeitung. A jak toho chce docílit? Zalando poskytuje menším obchodníkům platformu pro prodej jejich zboží a také přístup k jeho logistice. Do budoucna chce také upřednostnit kvalitu nad kvantitou, zredukuje nabízený sortiment a bude se soustředit na kvalitnější značky, uvedli šéfové firmy v prezentaci pro investory. 

Spekuluje se také o možné fúzi společnosti Zalando a jejího německého konkurenta About You. Hlavním akcionářem Zalanda je dánský miliardář Anders Holch Povlsen, který oběma dodává oděvy ze svého impéria Bestseller, včetně značek Jack & Jones, Only a Vero Moda.

Outlet Zalanda v německém Hannoveru

V krizi lidé slevili z módy. Zalando propustí stovky lidí

Menší chuť spotřebitelů k nákupům se dotkla i největšího internetového prodejce textilu v Evropě. Německý on-line prodejce oblečení Zalando propustí kvůli slabší poptávce stovky lidí, zaměstnává jich asi 17 tisíc. Firma to podle agentury DPA dnes sdělila svým zaměstnancům.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme