Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Kolínská Toyota stále nevyrábí. Výrobu omezí i Škoda Auto

Neplánovaná odstávka kolínské automobilky Toyota potrvá nejméně do poloviny září
ČTK
 ČTK

Neplánovaná odstávka v kolínské automobilce Toyota Motor Manufacturing Czech Republic potrvá i příští týden, minimálně do pátku 15. září. Potíže potkaly i největší českou automobilku Škoda Auto, která přechodně omezí výrobu ve svých továrnách v Mladé Boleslavi a Kvasinách na Rychnovsku.

Reklama

Auta se v Kolíně přestala vyrábět 22. srpna. Důvodem jsou chybějící plastové díly, které dodává společnost Novares CZ Zebrak. Její výrobní a skladovací prostory v Žebráku na Berounsku zničil v polovině srpna požár. Podle automobilky se zatím nepodařilo obnovit výrobu u dodavatele, jasný není ani termín výroby aut v Kolíně.

„Prodlužujeme odstávku v důsledku požáru o další týden, zatím se nepodařilo plně obnovit výrobu na všech zařízeních, která u dodavatele utrpěla,“ řekl Paroubek. Zaměstnanci při odstávce vykonávají nevýrobní činnosti. Zaměstnanci, kteří zůstávají kvůli zastavení výroby doma, dostanou podle kolektivní smlouvy 80 procent z průměrného platu.

Škoda po požáru průmyslové haly v Žebráku je předběžně 1,5 miliardy korun

Požár výrobní haly v Žebráku zničil výrobní linku i materiál. Policie odhadla škodu na 1,8 miliardy

Průmyslovou halu v Žebráku na Berounsku zachvátil v pondělí dopoledne požár, který za sebou nechal podle policie škodu 1,8 miliardy korun, tedy čtvrtou nejvyšší za 33 let. Shořela celá hala na výrobu plastových autodílů, výrobní linka i materiál. Hasiči z místa požářiště postupně odjíždí, likvidaci ale zřejmě ohlásí až ve středu. Příčina požáru zatím není známá, vyšetřovatelé předpokládají, že ho způsobila nedbalost nebo technická závada. Případ vyšetřují jako obecné ohrožení z nedbalosti, za které pachateli v případě obvinění hrozí osm let vězení.

Přečíst článek

Letos automobilka výrobu v Kolíně neplánovaně zastavila podruhé. Kvůli nedostatku dílů nesjížděla z linek auta v únoru a částečně v březnu. Podle odhadů nevyrobila společnost kvůli omezením zhruba 25 tisíc aut.

Kolínská automobilka produkuje v běžném režimu denně zhruba 1000 aut. Loni zvýšila po dvou slabších letech výrobu zhruba o čtvrtinu, vyrobila přes 202 tisíc vozů. Automobilka zaměstnává v Kolíně přes 3500 lidí v třísměnném provozu.

Ceny elektromobilů a aut se spalovacím motorem se do roku 2027 srovnají

Ceny elektromobilů a aut se spalovacím motorem se do pár let srovnají, tvrdí průzkum

Ceny automobilů s čistě elektrickým pohonem se podle analytiků do roku 2027 dostanou na úroveň cen srovnatelných vozů se spalovacím motorem, uvedla to výzkumná společnost Gartner.

Přečíst článek

Průmyslovou halu Novaresu v Žebráku na Berounsku zachvátil rozsáhlý požár v polovině srpna. Hasiči ho likvidovali 50 hodin. Podle policie způsobil škodu 1,8 miliardy korun, příčiny vyšetřovatelé zjišťují.

Společnost Novares CZ Zebrak nyní pracuje na obnovení výroby, včetně výroby pro Toyotu. Už dříve uvedla, že část by mohla dočasně přesunout do závodu do Srbska, kde ale scházejí zaměstnanci. Jana Zetková z firmy řekla, že minulý týden odjelo do Srbska několik prvních zaměstnanců, kteří jsou specialisty pro projekt Toyoty, chystají se i další. „Bohužel Srbsko je daleko a žádný jiný závod, který by to dokázal, nemáme,“ uvedla Zetková.

Výrobí omezí i Škoda Auto

Automobilka Škoda Auto přechodně omezí výrobu ve svých továrnách v Mladé Boleslavi a Kvasinách na Rychnovsku. Zdůvodnila to dopadem záplav ve Slovinsku na svého významného dodavatele, uvedl server E15.cz, podle kterého by omezení mohlo trvat dva týdny a redukce výroby se nedotkne plně elektrického modelu Enyaq

„Vážení dodavatelé, jak jste již byli informováni, tak se potýkáme s rizikem zabezpečení výroby vlivem přírodní katastrofy ve Slovinsku, kterou byl postižen i jeden z našich klíčových subdodavatelů. Z tohoto důvodu jsme nuceni redukovat výrobu i ve výrobních závodech Škoda Auto v Mladé Boleslavi a v Kvasinách,“ cituje E15 z dopisu rozeslaného dnes. Z dopisu podle deníku vyplývá, že montážní linky v Kvasinách budou bez výroby po celý příští týden.

Automobilka Seat v rámci Volkswagenu skončí s klasickými auty. Soustředí se na elektromobily Cupra

Španělská automobilka Seat, která je součástí koncernu Volkswagen, nebude do budoucna výrobcem klasických automobilů, ale soustředí se na výrobu elektromobilů značky Cupra. Název značky Seat nezmizí, ale skupina Volkswagen pro něj najde novou roli. V rozhovoru s britským automobilovým časopisem Autocar to na mnichovském autosalonu IAA Mobility řekl šéf značky VW Thomas Schäfer.

Přečíst článek

Škoda Auto podle E15 odkázala na své dřívější vyjádření, v němž mimo jiné uvedla, že částečné omezení výroby v Mladé Boleslavi a Kvasinách v současné době nelze vyloučit. „Naše týmy usilovně pracují na tom, aby případné dopady snížily na minimum a našim zákazníkům bylo dodáno co nejvíce vozů. O veškerých krocích budeme jednat se sociálním partnerem Odbory KOVO,“ uvedla automobilka.

Ze stejných důvodů už dříve automobilka Volkswagen, která spadá pod stejnojmenný koncern stejně jako Škoda Auto, omezila výrobu v továrně na užitkové automobily v Hannoveru a ve svém závodě ve Wolfsburgu. Na několik týdnů přeruší výrobu také portugalská továrna Volkswagenu, a to od 11. září do 12. listopadu, píše E15. Jak dlouho omezení v koncernových továrnách potrvají, zatím není jasné.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Reklama
Doporučujeme