Automobilka Seat v rámci Volkswagenu skončí s klasickými auty. Soustředí se na elektromobily Cupra

Španělská automobilka Seat, která je součástí koncernu Volkswagen, nebude do budoucna výrobcem klasických automobilů, ale soustředí se na výrobu elektromobilů značky Cupra. Název značky Seat nezmizí, ale skupina Volkswagen pro něj najde novou roli. V rozhovoru s britským automobilovým časopisem Autocar to na mnichovském autosalonu IAA Mobility řekl šéf značky VW Thomas Schäfer.
„Budoucnost Seatu je Cupra," řekl Schäfer na dotaz o budoucnosti Seatu. Stávající modely Seat se budou vyrábět do konce svého životního cyklu, což by mohlo být zhruba do konce tohoto desetiletí. V budoucnu bude mít značka novou roli. Seat by se pravděpodobně mohl zaměřit na jiné dopravní prostředky a řešení mobility, například na elektrické koloběžky. Začal s tím již u modelu Seat Mó. Jednou z možností je i zaměření na malá auta.
Potenciál Cupry je mnohem vyšší
Schäfer uvedl, že investovat jak do Seatu, tak do Cupry jako hlavních značek by bylo neúnosné a že ziskový potenciál u Cupry je mnohem větší. Proto Volkswagen bude výrazně investovat do Cupry.
Automobilka Škoda Auto v prvním pololetí zvýšila odbyt skoro o 20 procent na 432 200 vozů. Vyplývá to z údajů, které dnes zveřejnil mateřský koncern Volkswagen.
Škoda Auto v pololetí zvýšila odbyt skoro o 20 procent, víc než Volkswagen
Zprávy z firem
Značka Cupra začínala jako část Seatu, ale přešla na výrobu vlastních modelů. Po modelu Cupra Formentor přichází Cupra Tavascan. Kromě toho firma předvedla nový hatchback z konceptu nazvaného Cupra UrbanRebel a sportovní vůz Cupra DarkRebel. Sériová verze modelu z konceptu UrbanRebel se bude jmenovat Raval a začne se vyrábět v roce 2025 v závodě Seatu ve španělském Martorellu, spolu se svými platformovými dvojčaty z dalších značek Volkswagen Group, včetně modelu Volkswagen ID 2.
Investice do výroby v Martorellu podle Schäfera ukazuje, že Volkswagen chce zůstat ve Španělsku. To potvrdila rovněž investice do nové továrny na baterie pro elektromobily ve Valencii. „S vládnou nemáme žádné problémy," řekl Schäfer k rozhodnutí ukončit výrobu Seatu a dodal, že španělští zákazníci také dobře reagovali na Cupru. Ta se podle něj stala nejrychleji rostoucí značkou v Evropě.
Schäfer také řekl, že se vedly debaty o možnosti dříve ztrátovou značku Seat oživit. Rozhodnutí, aby se hlavní značkou stala Cupra, nakonec podpořil větší výdělečný potenciál a úspěch nové značky.
Problémy největší automobilky světa jsou vážnější, než si většina lidí umí představit. Kombinace změny trhu, inflace, proměn návyků spotřebitelů a neschopnost pružně reagovat může být pro Volkswagen smrtící koktejl, míní The Economist. Stávající automobilové jedničce tak dokonce může hrozit osud finského výrobce mobilních telefonů Nokia, který před lety nedokázal zachytit změnu a s tímto byznysem skončil. Jak velký problém by to znamenalo pro Německo?
Čeká Volkswagen osud Nokie? Pro Německo by to byla katastrofa. A vlastně i pro Česko
Zprávy z firem
Model 911 Club Coupe, prezentovaný společností Gooding & Co., je jedním z pouhých 13 vozů vyrobených v roce 2012 jako pocta k 60. výročí založení klubů Porsche. Cena v aukci mohla vyšplhat i na 375 tisíc liber (přes 10 milionů korun), očekává prodávající společnost.
FOTOGALERIE: Porsche 911 z nejvzácnější výroční série jde do dražby. Ani deset milionů nemusí stačit
Enjoy
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.