Toyota vládne automobilovému světu. V prodejích vozů vytvořila nový světový rekord
Japonská automobilka Toyota Motor loni zvýšila prodej o 7,2 procenta na 11,2 milionu vozů, což je podle agentury AFP nový světový rekord. Japonská firma tak už čtvrtým rokem za sebou zůstala největším prodejcem automobilů na světě před německým konkurentem Volkswagen.
Toyota v loňském roce těžila ze zlepšení situace v dodavatelských řetězcích a ze stabilní poptávky v Severní Americe a v Evropě, uvedla agentura Bloomberg. Japonská automobilka uvedla, že vloni zvýšila výrobu o 8,6 procenta na 11,5 milionu aut.
Volkswagen už dříve oznámil, že za loňský rok zvýšil odbyt o 11,8 procenta na 9,2 milionu vozů. Součástí Volkswagenu je i Škoda Auto, jejíž odbyt se loni zvýšil o 18,5 procenta na 866 800 vozidel.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto dodala v loňském roce celosvětově 866 800 vozů, o 18,5 procenta víc než předloni. Důvodem je růst odbytu na klíčových trzích, na největším trhu v Německu o 17,6 procenta. Mezi modely se nejvíce zvedly prodeje plně elektrického modelu Enyaq, a to o 52,1 procenta.
Škoda Auto loni dodala 866 800 vozů, daří se jí na trzích v Německu a Británii
Zprávy z firem
Toyota se v poslední době potýká se skandály kolem dceřiných společností Daihatsu, Hino Motors a Toyota Industries, které zahrnují nesrovnalosti při certifikačních testech aut a motorů a které by mohly uškodit její globální pověsti v oblasti kvality a bezpečnosti, napsala agentura Reuters.
„Rád bych vyjádřil svou nejhlubší omluvu zákazníkům i akcionářům za nepříjemnosti a obavy způsobené nesrovnalostmi ve společnostech Hino Motors, Daihatsu a Toyota Industries,“ uvedl prezident automobilky Akio Tojoda.
Společnost Neuralink miliardáře Elona Muska oznámila, že v neděli byl prvnímu člověku implantován její mozkový čip. Pacientovi se daří dobře, napsala firma podle agentury Reuters v pondělí na síti X. Čipy mají umožnit postiženým pacientům znovu se pohybovat a komunikovat.
Muskova firma Neuralink už dloube lidem do hlavy. První člověk dostal mozkový čip
Enjoy
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.