Jsme zoufalí, sliby nás nezachrání. Británie řeší, jak udržet dodavatele Jaguaru nad vodou

Britská vláda zvažuje opatření na pomoc dodavatelům britské automobilky Jaguar Land Rover (JLR), jejíž výrobu před několika týdny zastavil kybernetický útok. Informoval o tom server BBC. Vláda zvažuje mimo jiné možnost, že bude kupovat součástky, které dodavatelé vyrábějí. Dodavatelé se ale ke zvažované státní pomoci stavějí skepticky.
„Zklamání je slabé slovo,“ uvedla jedna z dodavatelských firem. Vláda podle dodavatelů nechápe složitost problémů, se kterými se nyní potýkají. „Nepotřebujeme sliby, potřebujeme pomoc,“ cituje BBC vyjádření jednoho z dodavatelů.
Přerušení výroby společnosti Jaguar Land Rover vyvolalo obavy z bankrotů jejích dodavatelů. Zejména v případě menších podniků, které se spoléhají výhradně na objednávky od této automobilky.
Firmy z dodavatelského řetězce JLR zaměstnávají kolem 100 tisíc lidí. Některé z těchto firem dodávají součástky pouze společnosti Jaguar Land Rover, zatímco jiné mají odběratele i mezi dalšími automobilkami.
Automobilka Jaguar Land Rover tento týden uvedla, že odstávku výroby způsobenou kybernetickým útokem prodloužila do 1. října. Produkce se kvůli útoku zastavila nejen v jejích továrnách v Británii, ale také v dalších zemích, včetně slovenského závodu.
Automobilka podle odhadů kvůli odstávce každý týden přichází o produkci v hodnotě nejméně 50 milionů liber (zhruba 1,4 miliardy korun).
Britská automobilka Jaguar Land Rover (JLR) prodloužila odstávku výroby způsobenou kybernetickým útokem do 1. října. Společnost o kybernetickém útoku informovala začátkem září a výroba se kvůli tomu zastavila i ve slovenském závodě.
Kyberútok vyřadil automobilku Jaguar Land Rover až do října, výrobu má i na Slovensku
Zprávy z firem
Bývalý americký prezident Donald Trump ostře zkritizoval britskou automobilku Jaguar Land Rover poté, co zhlédl její novou marketingovou kampaň. Na své platformě Truth Social označil reklamu za „woke ostudu“ a firmu za „značku v absolutním chaosu“. Podle něj Jaguar kvůli novému směru a rebrandingu ztrácí identitu – a zákazníky. Zatímco automobilka míří k elektromobilitě a inkluzivnímu marketingu, Trump vidí budoucnost značky černě.
Po téhle reklamě už Jaguar nejde chtít ani zadarmo, spílá Trump
Zprávy z firem
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.