Jsme zoufalí, sliby nás nezachrání. Británie řeší, jak udržet dodavatele Jaguaru nad vodou
Britská vláda zvažuje opatření na pomoc dodavatelům britské automobilky Jaguar Land Rover (JLR), jejíž výrobu před několika týdny zastavil kybernetický útok. Informoval o tom server BBC. Vláda zvažuje mimo jiné možnost, že bude kupovat součástky, které dodavatelé vyrábějí. Dodavatelé se ale ke zvažované státní pomoci stavějí skepticky.
„Zklamání je slabé slovo,“ uvedla jedna z dodavatelských firem. Vláda podle dodavatelů nechápe složitost problémů, se kterými se nyní potýkají. „Nepotřebujeme sliby, potřebujeme pomoc,“ cituje BBC vyjádření jednoho z dodavatelů.
Přerušení výroby společnosti Jaguar Land Rover vyvolalo obavy z bankrotů jejích dodavatelů. Zejména v případě menších podniků, které se spoléhají výhradně na objednávky od této automobilky.
Firmy z dodavatelského řetězce JLR zaměstnávají kolem 100 tisíc lidí. Některé z těchto firem dodávají součástky pouze společnosti Jaguar Land Rover, zatímco jiné mají odběratele i mezi dalšími automobilkami.
Automobilka Jaguar Land Rover tento týden uvedla, že odstávku výroby způsobenou kybernetickým útokem prodloužila do 1. října. Produkce se kvůli útoku zastavila nejen v jejích továrnách v Británii, ale také v dalších zemích, včetně slovenského závodu.
Automobilka podle odhadů kvůli odstávce každý týden přichází o produkci v hodnotě nejméně 50 milionů liber (zhruba 1,4 miliardy korun).
Britská automobilka Jaguar Land Rover (JLR) prodloužila odstávku výroby způsobenou kybernetickým útokem do 1. října. Společnost o kybernetickém útoku informovala začátkem září a výroba se kvůli tomu zastavila i ve slovenském závodě.
Kyberútok vyřadil automobilku Jaguar Land Rover až do října, výrobu má i na Slovensku
Zprávy z firem
Bývalý americký prezident Donald Trump ostře zkritizoval britskou automobilku Jaguar Land Rover poté, co zhlédl její novou marketingovou kampaň. Na své platformě Truth Social označil reklamu za „woke ostudu“ a firmu za „značku v absolutním chaosu“. Podle něj Jaguar kvůli novému směru a rebrandingu ztrácí identitu – a zákazníky. Zatímco automobilka míří k elektromobilitě a inkluzivnímu marketingu, Trump vidí budoucnost značky černě.
Po téhle reklamě už Jaguar nejde chtít ani zadarmo, spílá Trump
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.