Continental se chystá masivně propouštět

Německý výrobce automobilových dílů Continental chystá velké propouštění. V rámci zeštíhlení hodlá zrušit kolem 7150 pracovních míst ve svých automobilových aktivitách. Opatření se podle agentury DPA týká více než tří procent celkové pracovní síly podniku.
Firma, která působí také v ČR, už loni v listopadu avizovala, že hodlá zeštíhlením administrativy dosáhnout u automobilových aktivit úspory 400 milionů eur (zhruba deset miliard korun) ročně. Uvedla tehdy, že v této souvislosti počítá se zrušením tisíců pracovních míst, přesný rozsah propouštění však neposkytla. V dnešní zprávě firma oznámila, že hodlá zrušit kolem 5400 pracovních míst v administrativě a dalších zhruba 1750 pracovních míst ve výzkumu a vývoji.
Decentní úpravy v designu, vylepšená techniku i udržitelnější interiér. To jsou v kostce hlavní vylepšení nové Octavie, která zůstává nejprodávanějším modelem automobilky Škoda.
Škoda vylepšila svůj bestseller. Podívejte se na novou Octavii
Enjoy
Continental se prostřednictvím úsporných opatření snaží posílit konkurenceschopnost svých automobilových aktivit v době, kdy odvětví přechází od vozidel se spalovacím motorem k elektromobilům. Automobilové aktivity Continentalu nezahrnují výrobu pneumatik, která tvoří samostatnou divizi.
Continental v roce 1993 koupil otrokovického výrobce pneumatik Barum a v současnosti má v České republice několik výrobních závodů. Kromě pneumatik v tuzemsku vyrábí také například posilovače brzd, brzdové hadice či palubní přístroje a displeje.
Mnozí lidé sice rádi opakují, že v českém autoprůmyslu jsou samé montovny, ale právě toto odvětví je největším investorem do aplikovaného výzkumu a vývoje v zemi. Člen představenstva Škody Auto Martin Jahn, který stojí také v čele českého Sdružení automobilového průmyslu, poukazuje na jeho vysokou přidanou hodnotu. „Kdyby tuzemské firmy neinvestovaly do vývoje, už by tu dávno nebyly,“ řekl v rozhovoru pro Export.cz.
Martin Jahn: Evropa není jedničkou v inovacích. Tradiční evropské automobilky ale pořád drží silné trumfy
Leaders
Fungování části značkových autoservisů v Česku se loni meziročně zhoršilo a v některých případech dokonce vykazovaly horší práci než ty neautorizované. Jejich hodnocení kleslo na 38 procent ze 100 možných. Vyplývá to z ročního hodnocení služby Audit servisů, kterou pravidelně poskytuje společnost Cebia.
Cebia: Autorizované autoservisy odvádí horší práci než ty neautorizované
Zprávy z firem
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.