Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Automobilky řeší strategie, jak se poprat s Trumpovými cly

Automobilky řeší strategie, jak se poprat s Trumpovými cly
Profimedia
 ČTK

Japonský výrobce automobilů Nissan Motor zvažuje přesun části domácí výroby určené pro americký trh do Spojených států poté, co americký prezident Donald Trump uvalil 25procentní cla na dovoz automobilů do USA. Automobilka Jaguar Land Rover, kterou vlastní indická společnost Tata Motors, na měsíc pozastaví dodávky svých automobilů vyrobených v Británii do Spojených států, zatímco zváží, jak zmírnit náklady na americká cla. Píše o tom agentura Reuters.

SUV Rogue, klíčový model japonské automobilky Nissan Motor na americkém trhu, se nyní vyrábí ve městě Fukuoka v Japonsku a ve Spojených státech.

Ve čtvrtek Nissan oznámil, že po předchozích Trumpových oznámeních o clech nebude přijímat nové objednávky z USA na dvě SUV Infiniti vyráběná v Mexiku, což znamená drastické omezení provozu v tomto společném podniku.

Japonská automobilka nyní plánuje zachovat dvě směny výroby modelu Rogue ve svém závodě ve městě Smyrna v americkém státě Tennessee poté, co v lednu uvedla, že v dubnu jednu ze směn zruší.

Nissan v USA loni prodal přibližně 920 tisíc vozů, z čehož asi 16 procent tvořil vývoz z Japonska. Zvažovaný přesun výroby by tak mohl zasáhnout do podnikání místních dodavatelů.

Pokud se Jaguar Land Rover rozhodne pozastavit dodávky aut vyrobených v Británii do USA, umocní to obavy z dopadu cel na britský automobilový průmysl, který přímo zaměstnává 200 tisíc osob, píše Reuters.

Spojené státy jsou s téměř 20procentním podílem druhým největším dovozcem automobilů britské výroby po Evropské unii, ukazují data Britského svazu výrobců a prodejců aut SMMT.

Americké 25procentní clo na dovážená osobní a lehká užitková auta vstoupilo v platnost třetího dubna. Den předtím Trump oznámil cla na další zboží ze zemí celého světa, čímž narušil světový obchod.

Americký prezident Donald Trump

Karel Pučelík: Trump likviduje svou toxickou „pomocí“ přední americké automobilky

Donald Trump dnešek překřtil na „den osvobození“. Nejspíš chystá další cla k sérii těch, která už svými exekutivními příkazy zavedl. Všechny mají za cíl narovnat údajně nespravedlivou obchodní politiku vůči USA a nakopnout domácí ekonomiku. Bude to fungovat? Z příkladu automobilového průmyslu je patrné, že mnohé americké firmy neskončí na straně vítězů, ale ve výčtu obětí.

Přečíst článek

USA začínají vybírat clo na dovážená auta, je to rána pro globální průmysl

Rána pro globální automobilový průmysl. USA začínají vybírat clo na dovážená auta

Spojené státy začínají vybírat 25procentní clo na dovoz osobních a lehkých užitkových aut. Pro automobily vyrobené mimo Spojené státy platí od čtvrtečního rána pětadvacetiprocentní přirážka, což je tvrdá rána pro automobilový průmysl ve světě, napsala agentura AFP a dodala, že následovat budou i 25procentní cla na dovážené automobilové součástky a náhradní díly. A mezitím americký prezident Donald Trump oznámil zavedení mnoha dalších cel.

Přečíst článek

Chřadnoucí Detroit Evropy. Přesně to udělají ze Slovenska Trumpova cla

Cla, která se na dovoz automobilů do Spojených států chystá uvalit americký prezident Donald Trump, mohou nejvíce poškodit Slovensko. Píše o tom web CNBC. Slovensko je podle analýzy nizozemské banky ING spolu se Švédskem třetím největším vývozcem osobních automobilů do USA v Evropě.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme